Στη… μάχη του εσπρέσο μπαίνει δυναμικά η Coca-Cola 3E

Θέση μεταξύ των μεγάλων «παικτών» του καφέ εσπρέσο, ειδικά στο κανάλι του HORECA (ξενοδοχεία και εστίαση), θα διεκδικήσει το επόμενο διάστημα η Coca-Cola 3E, αξιοποιώντας ήδη το ευρύ δίκτυο συνεργατών που έχει σε αυτό το κανάλι, λόγω των αναψυκτικών και των αλκοολούχων και εκμεταλλευόμενη την ολοένα και μεγαλύτερη κατανάλωση εσπρέσο στην Ελλάδα –και όχι μόνο– εντός κι εκτός σπιτιού, η οποία συνδέεται τόσο με τις νέες καταναλωτικές τάσεις, όσο και με την αυξημένη τουριστική κίνηση.

Χθες έγινε η επίσημη τοποθέτηση του Caffe Vergnano, premium εσπρέσο καφέ, παρουσία μάλιστα της Καρολίνας Βερνιάνο, διευθύνουσας συμβούλου της ιταλικής εταιρείας Caffe Vergnano, εταιρείας που μετράει 141 χρόνια ζωής. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2021 η Coca-Cola HBC εξαγόρασε το 30% της ιταλικής εταιρείας και ταυτόχρονα ανέλαβε την αποκλειστική διανομή του εν λόγω καφέ σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται, πλην της Ιταλίας, συνολικά δηλαδή σε 28 χώρες. «Στόχος μας είναι σύντομα να κάνουμε τον Caffe Vergnano ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σήματα ιταλικού καφέ στην Ελλάδα», υπογράμμισε χθες η Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, γενική διευθύντρια της Coca-Cola Τρία Εψιλον για Ελλάδα και Κύπρο.

Ο εν λόγω καφές θα διατίθεται για την ώρα μόνο από το κανάλι της εστίασης, ένα κανάλι με πολύ μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους από αυτό του λιανεμπορίου. Ηδη από το β΄ εξάμηνο του 2022 έχει ξεκινήσει η τοποθέτησή του σε 100 καταστήματα, ενώ το πλάνο επέκτασης, όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια σχετικής συνέντευξης Τύπου η Αθηνά Ποπώφ, επικεφαλής του τομέα καφέ, αλκοολούχων ποτών και σνακς της Coca-Cola 3E, προβλέπει την τοποθέτηση σε 300 σημεία πώλησης εντός του 2023, με τον στόχο σε ορίζοντα πενταετίας να βρίσκεται τα 1.000 καταστήματα. Μεταξύ των καταστημάτων αυτών θα αναπτυχθούν και ορισμένα με την αισθητική των καταστημάτων που η Caffe Vergnano διαθέτει (Caffe Vergnano 1882 project) και που συνολικά σε όλο τον κόσμο ανέρχονται σε 178. Τα καταστήματα αυτά δεν πρόκειται να αναπτυχθούν από την Coca- Cola 3E, αλλά από συνεργάτες – πελάτες της εταιρείας, καθώς, όπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο Πρόδρομος Νικολαΐδης, επικεφαλής της δραστηριότητας καφέ για όλο τον όμιλο Coca-Cola HBC, «δεν υπάρχει στον όμιλο στρατηγική ανάπτυξης αλυσίδας καταστημάτων».

Σε επόμενη φάση θα εξετάσει η Coca-Cola 3E την είσοδο και στο λιανεμπόριο, δεδομένου ότι η Caffe Vergnano παράγει προϊόντα για κατανάλωση στο σπίτι, τόσο αλεσμένο καφέ όσο και κάψουλες. Αλλωστε η Coca-Cola 3E έχει παρουσία στο κανάλι της λιανικής μέσω της διάθεσης του καφέ Costa Coffee, σήμα ωστόσο που ανήκει στην The Coca-Cola Company, σε αντίθεση με το σήμα Caffe Vergnano, που σε ποσοστό 30% ανήκει στην Coca-Cola 3E και το υπόλοιπο 70% στην οικογένεια Vergnano. Σημειώνεται ότι το μερίδιο του Costa Coffee στο κανάλι του σούπερ μάρκετ έχει μερίδιο 5,5% στις κάψουλες και 8% στον αλεσμένο, με στόχο της εταιρείας να φθάσει το μερίδιο συνολικά στο 10%. Επιπλέον, ο Costa Coffee βρίσκεται σε 500 σημεία πώλησης στο κανάλι του HORECA.

Συνολικά ο όμιλος Coca-Cola HBC έχει τοποθετήσει κάποιο από τα δύο σήματα καφέ ή και τα δύο σε 18 χώρες, ενώ ειδικά ο Caffe Vergnano έχει τοποθετηθεί σε 14 χώρες. Ας σημειωθεί ότι το λανσάρισμα του Costa Coffee συνέπεσε με την εκδήλωση της πανδημίας, κάτι που οδήγησε σε μερική αναθεώρηση της στρατηγικής για την τοποθέτηση στο κανάλι της λιανικής και σε αυτό του HORECA.

Ο όμιλος, πάντως, δεν σκοπεύει να δραστηριοποιηθεί σε κάποια άλλη κατηγορία καφέ, π.χ. στιγμιαίου ή φίλτρου, καθώς η κατηγορία του εσπρέσο είναι αυτή που βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη.

Δήμητρα Μανιφάβα – Kathimerini.gr