Εδώ και πάνω από ένα χρόνο, η εθνική οδός Πατρών-Πύργου βρίσκεται σε ένα πρόγραμμα βελτίωσής της, το οποίο περιλάμβανε την πλήρη ασφαλτόστρωσή της αλλά και ένα νέο σύστημα διευθέτησης της κυκλοφορίας με πλαστικά κολονάκια να ορίζουν τα ρεύματα κυκλοφορίας.
Οι αντιδράσεις που προκάλεσε αυτή η νέα προσέγγιση στην λειτουργία του δρόμου ήταν έντονες, καθώς δημιουργεί μεγάλα προβλήματα σε έναν δρόμο με σύνθετη κυκλοφορία και κακοδαιμονίες δεκαετιών, ο οποίος, εκτός των άλλων, περνά μέσα και από κατοικημένες περιοχές.
Στόχος της όλης προσέγγισης ήταν να βελτιωθεί η ασφάλεια που παρέχει ο δρόμος. Όμως μία νέα παρέμβαση που έγινε πρόσφατα κάθε άλλο προς αυτή την κατεύθυνση συμβάλλει.
Πρόκειται για τα τσιμεντένια διαχωριστικά στις εξόδους της οδού, τα οποία ξεκίνησαν να κατασκευάζονται πριν ένα περίπου μήνα. Όμως όπως βλέπουμε στις φωτογραφίες, για κάποιον λόγο που δεν μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτός, η κεντρική νησίδα εκτείνεται αρκετά περισσότερο από το φυσιολογικό.
Το τσιμεντένιο κράσπεδο ουσιαστικά μπαίνει πολύ μέσα προς το ρεύμα κυκλοφορίας, αφήνοντας ελάχιστα εκατοστά στον οδηγό για κάποια μικρή παρέκκλιση. Ο οδηγός -και ιδίως μεγάλων σε πλάτος οχημάτων όπως τα φορτηγά- περνάει τσίμα-τσίμα δίπλα από το κράσπεδο, χωρίς να συγχωρείται το παραμικρό λάθος με το τιμόνι.
Το πρόβλημα είναι ακόμα πιο έντονο σε σημεία με στροφές (όπως για παράδειγμα η είσοδος στο χωριό Λάπα), όπου η φυσική ροή της κίνησης οδηγεί τα αυτοκίνητα κατευθείαν επάνω στο κράσπεδο.
Το πρόβλημα εντοπίστηκε αμέσως από όλους τους οδηγούς που κινούνται σε αυτόν τον δρόμο, με τα παράπονα να είναι ήδη έντονα. Η ανάδοχος εταιρία προς το παρόν το μόνο που έχει κάνει είναι να βάλει έξτρα σήμανση, η οποία διαθέτει και φωτισμό για τη νύχτα που το πρόβλημα είναι ακόμα πιο μεγάλο.
Η ύπαρξη της σηματοδότησης σημαίνει ξεκάθαρα ότι η εταιρία αναγνωρίζει την σχεδιαστική αστοχία της συγκεκριμένης κατασκευής. Και προσπαθεί με εκ των υστέρων επεμβάσεις να διορθώσει ένα εμφανές και επικίνδυνο λάθος στην σχεδίαση.
www.newsauto.gr