Η μεταγραφή που συγκλόνισε τον αθλητικό κόσμο χθες επαναπροσδιορίζει όλα όσα νομίζαμε ότι γνωρίζαμε για τις επερχόμενες σεζόν της Formula 1. Ο επιτυχημένος Βρετανός οδηγός ενώνει τις δυνάμεις του με την πιο διάσημη εταιρεία, υπογράφοντας μάλιστα ένα συμβόλαιο που πιθανότατα θα είναι το πιο προσοδοφόρο στην ιστορία της F1.
Αυτό το νέο κεφάλαιο στην σπουδαία καριέρα του Λιούις Χάμιλτον αντιπροσωπεύει αυτό που πιθανότατα θα είναι η τελευταία ζαριά που θα ρίξει στο κυνήγι του άπιαστου όγδοου παγκόσμιου πρωταθλήματος. Ο Βρετανός οδηγός, στα 39 του χρόνια πλέον, έχει την ευκαιρία να ξεπεράσει το ρεκόρ των 7 πρωταθλημάτων το οποίο κατέχει μαζί με τον Μίκαελ Σουμάχερ και να «σηκώσει» ένα όγδοο που θα τον κάνει τον πιο επιτυχημένο στην ιστορία του αθλήματος. Και αν το κάνει με την φόρμα και το μονοθέσιο της Ferrari, τότε θα πρόκειται για μια ιστορία που θα ζήλευε και το Netflix.
Από την άλλη, για τη Ferrari αυτό το deal φέρνει το μεγαλύτερο όνομα της F1 σε μια ομάδα που ήδη κουβαλάει ένα βάρος προσδοκιών πολύ μεγαλύτερο από οποιαδήποτε άλλη. Το διακύβευμα είναι υψηλό και για τις δύο πλευρές, αλλά το κέρδος αν επιτευχθεί ένα πρωτάθλημα, θα είναι αστρονομικό. Το ντόμινο που εξελίσσεται από την κίνηση του Χάμιλτον είναι τεράστιο. Η αποχώρηση του 39χρονου στο τέλος της χρονιάς θα αφήσει τη Mercedes με ένα μεγάλο κενό στη σύνθεση των οδηγών της για το 2025 και λίγο περισσότερο από 12 μήνες για να το καλύψει.
Όταν ο Χάμιλτον υπέγραψε το τρέχον διετές συμβόλαιό του με τη Mercedes, τον Σεπτέμβριο, δεν είχε «διαφημιστεί» ότι υπήρχε οψιόν αποδέσμευσης που είχε στη διάθεσή του ο Χάμιλτον στο τέλος του 2024. Και οι δύο πλευρές φάνηκε να μπαίνουν στη συμφωνία περιμένοντας να παραμείνουν μαζί μέχρι το τέλος του 2025, αλλά μέσα σε πέντε μήνες, κάτι άλλαξε.
Για την Formula 1, αυτό που συμβαίνει τώρα είναι το καλύτερο δυνατό σενάριο. Ο κίνδυνος από την πρόσφατη κυριαρχία του Μαξ Φερστάπεν να κάνει το άθλημα να φαίνεται βαρετό, ήταν ορατός, όμως το ότι ο Χάμιλτον θα φορέσει την κόκκινη φόρμα με το αλογάκι, δημιουργεί «φασαρία» στην οποία κανείς δεν μπορεί να κλείσει τα αυτιά του.
Οι φήμες διαρκείας για Χάμιλτον και Ferrari
Οι φήμες ότι ο Χάμιλτον συζητάει για συμβόλαιο με τη Ferrari είναι σχεδόν ένα ετήσιο φαινόμενο εδώ και αρκετά χρόνια. Αυτό ήταν που έκανε την πραγματική είδηση τόσο σοκαριστική όταν πρωτοέσκασε μέσω ιταλικών μέσων, το πρωί της Πέμπτης, και γι’ αυτό εξακολουθεί να είναι δύσκολο να κατανοήσει κανείς ότι ο Χάμιλτον πήρε την απόφαση αυτή στο κατώφλι μιας πλήρους σεζόν στην οποία θα παραμείνει στη Mercedes. Μιλώντας στο ESPN τον περασμένο Απρίλιο, ο Χάμιλτον μίλησε για το δέλεαρ της Ferrari, αλλά, όπως έχει κάνει τόσο συχνά σε συνεντεύξεις πριν και μετά, υποβάθμισε την πραγματικότητα της αλλαγής.
«Θα έλεγα ψέματα αν έλεγα ότι ποτέ δεν σκέφτηκα να τελειώσω την καριέρα μου οπουδήποτε αλλού», είπε. «Σκεφτόμουν και παρακολουθούσα τους οδηγούς της Ferrari στις οθόνες στην πίστα και φυσικά αναρωτιέσαι πώς θα ήταν να είσαι στα κόκκινα… Αλλά μετά πηγαίνω στην ομάδα μου, στη Mercedes, και αυτό είναι το σπίτι μου. Είμαι ευτυχισμένος εκεί που βρίσκομαι». Και το ερώτημα που τίθεται είναι «τι έκανε τον Χάμιλτον να αλλάξει γνώμη;».
Το όνομα Ferrari αλλάζει τα πάντα
Ενώ το παραμύθι Mercedes-Χάμιλτον ήταν συναρπαστικό, η προοπτική να κερδίσει τον τίτλο με τη Ferrari, μια ομάδα που για τελευταία φορά εξασφάλισε το στέμμα των οδηγών το 2007, θα προσέδιδε αναμφισβήτητα μια λάμψη στην κληρονομιά του που καμία άλλη ομάδα δεν μπορεί να φτάσει.
Ο τελευταίος οδηγός που τερμάτισε την ξηρασία της Ferrari στο πρωτάθλημα ήταν ο Μίκαελ Σουμάχερ το 2000, ο οποίος εξασφάλισε τον πρώτο τίτλο οδηγών της ομάδας μετά από δύο και πλέον δεκαετίες, πριν κερδίσει άλλους τέσσερις. Αν ο Χάμιλτον κάνει το ίδιο, ακόμη και χωρίς να προσθέσει άλλα τέσσερα, ο κόσμος της F1 θα ενθουσιαστεί.
Αν τα κατάφερνε, όχι μόνο θα γινόταν ο πρώτος οκτάκις πρωταθλητής στην ιστορία του αθλήματος, αλλά και ο μοναδικός οδηγός εκτός από τον πεντάκις πρωταθλητή Χουάν Μανουέλ Φάγκιο που θα κέρδιζε τίτλους με τρεις διαφορετικές ομάδες. Το κύρος της Ferrari πρέπει επίσης να αποτελεί πόλο έλξης για τον Χάμιλτον. Καμία άλλη ομάδα δεν συμμετέχει στην F1 από την έναρξη του αθλήματος το 1950 και καμία άλλη μάρκα δεν έχει την ίδια ιστορία και μυσταγωγία.
Ο Χάμιλτον ξεκίνησε την καριέρα του στη McLaren το 2007, κέρδισε τον πρώτο του τίτλο το 2008 και δημιούργησε ένα παρόμοιο επίπεδο δυσπιστίας όταν άφησε την ομάδα στο Woking για να ενταχθεί στη Mercedes το 2013. Σε εκείνο το στάδιο η Mercedes είχε κερδίσει μόλις έναν αγώνα από την επιστροφή της στην F1 το 2010 και ο Βρετανός οδηγός προερχόταν από μια ανταγωνιστική σεζόν του 2012, κατά την οποία είχε σημειώσει τέσσερις νίκες για τη McLaren. Είχε αρκετούς αμφισβητίες τότε, αλλά τελικά η κρίση του δικαιώθηκε πολλές φορές, καθώς κατέκτησε έξι από τους επτά τίτλους του και 82 από τις 103 νίκες σε αγώνες της καριέρας του με τη Mercedes.
Η άφιξη του Χάμιλτον στη Ferrari θα σημάνει την αποχώρηση του Κάρλος Σάινθ, ο οποίος έμοιαζε πάντα να είναι ο δεύτερος οδηγός στα μάτια της διοίκησης της ομάδας όταν παρατάσσεται δίπλα στον Σαρλ ΛεΚλερκ που υπέγραψε πρόσφατα επέκταση συμβολαίου. Και η συνεργασία του με τον Χάμιλτον θα αποτελέσει αναμφισβήτητα την πιο ταλαντούχα σύνθεση οδηγών στο grid.
Για το 2026, όλα τα στοιχήματα θα είναι ανοιχτά, καθώς μια νέα σειρά τεχνικών κανονισμών έχει τη δυνατότητα να ανατρέψει την ανταγωνιστική τάξη για άλλη μια φορά. Ήταν μια αλλαγή των κανονισμών για τους κινητήρες το 2014 που ο Χάμιλτον και η Mercedes εκμεταλλεύτηκαν για να κερδίσουν τους τίτλους τους μετά την άφιξή του το 2013, οπότε μια παρόμοια πορεία με τη Ferrari μπορεί να είναι αυτό που ο 39χρονος έχει πείσει τον εαυτό του ότι είναι εφικτό.
Η αξία της Ferrari αυξήθηκε κατά 7 δισεκατομμύρια λόγω της συμφωνίας με τον Χάμιλτον
Στη Formula 1 γράφεται ιστορία, παρότι η έναρξη της συνεργασίας του κορυφαίου πιλότου και της Scuderia θα αρχίσει το 2025. Η αντίδραση της αγοράς, μάλιστα, δείχνει τη σημασία του deal. Πριν καν υπάρξουν οι επίσημες ανακοινώσεις από Mercedes και Ferrari, η τιμή μετοχής της ιταλικής εταιρείας αυξήθηκε από τα 346,78 δολάρια, στα 384. Όλα αυτά στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Αυτό σημαίνει πως η Ferrari εκτινάχτηκε ως αξία στην κεφαλαιαγορά, από τα 62,4 δισεκατομμύρια δολάρια στα 69,12! Δηλαδή αύξηση περίπου 7 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα σε λίγες ώρες!
Η τιμή μετοχής αυξήθηκε περίπου στο 10%, φέρνοντας φυσικά τη συνολική εκτόξευση στην αξία της Scuderia. Πρόκειται για αριθμούς ρεκόρ για την εταιρεία, από τότε που μπήκε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Κι όλα αυτά λόγω της αντίδρασης του επενδυτικού κόσμου μόλις έγινε γνωστή η συμφωνία με τον Χάμιλτον. Η αρχική πληροφορία ουσιαστικά επιβεβαιώθηκε, όταν εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Mercedes F1 στο Μπράκλεϊ, ενημερώθηκαν απ’ τους ανθρώπους της ομάδας πως ο Βρετανός πιλότος αποχωρεί στο τέλος του 2024.