Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε η διαφήμιση της Apple για το νέο iPad με τον τεχνολογικό κολοσσό να ζητάει συγγνώμη και να παραδέχεται ότι η διαφήμιση ήταν «άστοχη».
Η διαφήμιση της Apple με μία πρέσα που καταστρέφει από μουσικά όργανα μέχρι βιβλία για να καταλήξει στο νέο iPad που είναι το πιο λεπτό προϊόν που έχει κατασκευάσει η εταιρεία, κατηγορήθηκε πως υποτιμά και συνθλίβει τη δημιουργικότητα και την τέχνη.
Στη διαφήμιση που παρουσίασε ο επικεφαλής της Apple, Τιμ Κουκ, πρωταγωνιστεί μια υδραυλική πρέσα που διαλύει αντικείμενα με δοχεία μπογιάς να εκτοξεύονται πάνω σε ένα πιάνο καθώς ολόκληρη η οθόνη καταστρέφεται πριν εμφανιστεί το iPad Pro και ακουστεί «το πιο ισχυρό iPad είναι και το πιο λεπτό».
«Γνωρίστε το νέο iPad Pro: το λεπτότερο προϊόν που έχουμε δημιουργήσει ποτέ, την πιο προηγμένη οθόνη που έχουμε παραγάγει ποτέ, με την απίστευτη ισχύ του chip M4. Φανταστείτε μόνο όλα τα πράγματα που θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία του», έγραψε ο Τιμ Κουκ διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τεχνολογίας.
Πρακτικά η Apple ήθελε να δείξει πόσα πολλά «χωράνε» στο νέο iPad, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από υπολογιστής και gaming συσκευή μέχρι και για την δημιουργία τέχνης.
Τα αποτελέσματα όμως της διαφήμισης δεν ήταν όμως αυτά που περίμενε μάλλον ο tech κολοσσός. Αμέσως οι χρήστες των social media έσπευσαν να την κρίνουν αρνητικά, ανάμεσά τους πολλοί γνωστοί καλλιτέχνες, ηθοποιοί και δημιουργοί.
Το εύρημα ότι το iPad μπορεί να συμπιέσει τα πολιτιστικά επιτεύγματα της ανθρωπότητας σε μια κατασκευή 5 χιλιοστών, όπως σημειώνει ο Guardian, προκάλεσε αντιδράσεις, με τον ηθοποιό Χιου Γκραντ να γράφει στο Χ ότι η διαφήμιση αποτελεί «την καταστροφή της ανθρώπινης εμπειρίας από τη Σίλικον Βάλεϊ».
«Γιατί η Apple έκανε μια διαφήμιση που συντρίβει τις τέχνες; Η Τεχνολογία και η Τεχνητή Νοημοσύνη προσπαθούν να καταστρέψουν τις τέχνες και την κοινωνία εν γένει» έγραψε ο κινηματογραφιστής Τζάστιν Μπέιτμαν.
Ο μουσικός Jacques Greene την αποκάλεσε «μία από τις πιο καταθλιπτικές διαφημίσεις που έχω δει ποτέ».
Η συγγνώμη της Apple
Οι αντιδράσεις υποχρέωσαν την Apple να ζητήσει συγγνώμη και να αναγνωρίσει ότι υπήρξε λάθος εκτίμηση για τη διαφήμιση:
«Η δημιουργικότητα είναι στο DNA της Apple και είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς να σχεδιάζουμε προϊόντα που αγκαλιάζουν τις δημιουργίες όλου του κόσμου. Στόχος μας είναι πάντα να γιορτάζουμε τους εκατομμύρια τρόπους με τους οποίους οι χρήστες εκφράζουν τους εαυτούς τους και ζωντανεύουν τις ιδέες τους μέσω του iPad. Χάσαμε τον στόχο με αυτή τη διαφήμιση και ζητάμε συγγνώμη» ανέφερε σε δήλωσή του ο αναπληρωτής διευθυντής marketing της Apple, Τορ Μίρεν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Guardian αν και η διαφήμιση παραμένει στον λογαριασμό του Κουκ στο Χ και στο YouTube η Apple ακύρωσε τα σχέδιά της να μεταδοθεί από τηλεοπτικούς σταθμούς.