Κωνσταντίνος Χαντζής: «Έργα που αλλάζουν καθημερινά την εικόνα του λιμανιού μας»

Συνέντευξη στον Μιχάλη Δημητρόπουλο

Ο νέος Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κυλλήνης Κωνσταντίνος Χαντζής έχει σηκώσει μανίκια και δουλεύει από την πρώτη στιγμή ανάληψης των καθηκόντων του. Σε άμεση συνεργασία με τον Δήμαρχο Ανδραβίδας-Κυλλήνης Γιάννη Λέντζα και όλη την Δημοτική Αρχή έχουν προγραμματίσει μία σειρά έργων και παρεμβάσεων που θα αλλάξουν ακόμα περισσότερο προς το καλύτερο την εικόνα του λιμανιού της Κυλλήνης. Ενός λιμανιού που κάθε χρόνο υποδέχεται γύρω στους 2.500.000 επιβάτες.
Όπως αναφέρει ο νέος Πρόεδρος προτιμά να μιλά με έργα και όχι με λόγια, ωστόσο ήρθε η ώρα να απαντήσει σε όλα χωρίς περιστροφές και να ξεκαθαρίσει κάθε απορία των δημοτών. Ο Κωνσταντίνος Χαντζής μιλά σήμερα και απαντά για όλο τα «καυτά» θέματα του λιμανιού της Κυλλήνης.
«Όταν η Δημοτική μας Αρχή παρέλαβε το λιμάνι το 2019 έπρεπε να γίνουν πράγματα τα οποία δεν φαίνονται. Δηλαδή, να τακτοποιηθούν χρέη και να μπουν όλα σε μία σειρά σε ότι αφορά τη νομιμότητα και την ασφαλή λειτουργία του λιμένα. Χρειάστηκε χρόνος για να μπουν όλα σε σειρά, ωστόσο πλέον η διαφορά είναι εμφανής. Πλέον έχουμε φτάσει σε ένα σημείο, σαν Δημοτική Αρχή, να μπορούμε να προγραμματίζουμε έργα που αλλάζουν καθημερινά την εικόνα του λιμανιού μας. Πάντα σε συνεχή και άριστη συνεργασία με τον Δήμαρχο και όλη τη Δημοτική Αρχή. Μάλιστα, ο Δήμαρχος πριν λίγες ημέρες είχε πάει στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου «e-SHyIPS», που σκοπό έχει την αξιοποίηση του υδρογόνου σαν καύσιμη ύλη των επιβατικών πλοίων. Ο στόχος είναι το λιμάνι της Κυλλήνης να καταστεί ένα από τα πρώτα «πράσινα» λιμάνια της χώρας. Παράλληλα, όπως γνωρίζετε, το λιμάνι της Κυλλήνης είναι το πρώτο λιμάνι της Ηλείας που θα αποκτήσει υδατοδρόμιο. Έργο για το οποίο πάλεψε σκληρά η Δημοτική Αρχή και προσωπικά ο Δήμαρχος Γιάννης Λέντζας», τονίζει ο κ. Χαντζής.

Θα λειτουργήσει ξανά η γεφυροπλάστιγγα
Όπως αποκαλύπτει ο Πρόεδρος του ΔΛΤ Κυλλήνης, μέσα σε λίγο καιρό θα λειτουργήσει -επιτέλους- ξανά η γεφυροπλάστιγγα στο λιμάνι μετά από πολλά χρόνια. Όπως εξηγεί ο κ. Χαντζής: «Σε ένα μήνα το αργότερο θα λειτουργήσει ξανά η γεφυροπλάστιγγα μετά από πολλά χρόνια. Την γεφυροπλάστιγγα θα την λειτουργεί αποκλειστικά το Λιμενικό Ταμείο. Βάσει των στοιχειών που έχω, το ΔΛΤ χάνει 230.000 το χρόνο, με 5 ευρώ το ζύγισμα. Καταλαβαίνετε πως μιλάμε για σημαντικά επιπλέον έσοδα για το ΔΛΤ Κυλλήνης. Για 15 χρόνια ήταν εκτός λειτουργίας η γεφυροπλάστιγγα και το το ΔΛΤ Κυλλήνης έχανε τεράστια έσοδα. Εμείς είμαστε εδώ για το συμφέρον του Λιμενικού Ταμείου, για το συμφέρον των δημοτών. Το Λιμενικό Ταμείο εξυγιάνθηκε οικονομικά, καταβλήθηκε τεράστια προσπάθεια και συνεχίζεται να καταβάλλεται. Να είμαστε καλά, του χρόνου τέτοια εποχή θα είναι εμφανής η διαφορά στο λιμάνι».

Για την καθαριότητα και το κατάστημα
Θέσαμε στον κ. Χαντζή ερωτήματα που τον τελευταίο καιρό έχουν απασχολήσει κυρίως τα σόσιαλ μίντια για ορισμένα ζητήματα που αφορούν το ΔΛΤ Κυλλήνης. Ο Πρόεδρος δέχθηκε να με χαρά να απαντήσει για να «λυθούν δια παντός οι απορίες κάθε καλοπροαίρετου ή και κακοπροαίρετου», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Σε ότι αφορά την καθαριότητα και το κατάστημα που βρίσκεται κάτω από το κτίριο που στεγάζει το ΔΛΤ Κυλλήνης και για χρόνια μισθωνόταν ως κατάστημα εστίασης, ο κ. Χαντζής τόνισε: «Στο κατάστημα που βρίσκεται κάτω από τα γραφεία του ΔΛΤ μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση στα δικαστήρια δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, δεν μπορούμε να ακουμπήσουμε τίποτα, ούτε να βάλουμε άτομα για καθαριότητα. Το κατάστημα είναι σφραγισμένο με απόφαση δικαστηρίου και επειδή ο ιδιώτης που το είχε μισθώσει έκανε έφεση, μέχρι να δικαστεί η υπόθεση δεν μπορεί να μπει κανείς μέσα. Καταλαβαίνω πως ο κόσμος που δεν γνωρίζει μπορεί λέει είναι ανοιχτό, γιατί δεν μπαίνετε να καθαρίσετε, αλλά η αλήθεια είναι πως υπάρχει νομική διαδικασία που δεν επιτρέπει να εισέλθει κανείς στον χώρο. Αυτό έλειπε να μην θέλουμε να το καθαρίσουμε. Το ΔΛΤ Κυλλήνης έχει κάνει τις νομικές ενέργειες για να διασφαλίσει τα συμφέροντά του και τα συμφέροντα των δημοτών και από εκεί και πέρα αναμένουμε την δικαιοσύνη να αποφασίσει. Ωστόσο, το θέμα δεν είναι τι λέει ή γράφει ο απλός κόσμος, οι απλοί δημότες. Ίσα-ίσα που οφείλουν να ελέγχουν την Δημοτική Αρχή, έτσι λειτουργεί η δημοκρατία. Το «περίεργο» είναι πως ορισμένοι νυν και πρώην αιρετοί, θα έπρεπε να γνωρίζουν πολύ καλά ότι το Λιμενικό Ταμείο δεν μπορεί να εισέλθει στον χώρο όταν εκκρεμεί δικαστική απόφαση. Άρα, ή λειτουργούν εκ του πονηρού, ή δεν ενημερώνονται ως οφείλουν από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Το ίδιο κάνουν πάλι ορισμένοι και ορισμένες αιρετοί και πρώην αιρετοί σε ότι αφορά την καθαριότητα στον χώρο του λιμένα. Θα όφειλαν να γνωρίζουν ποιοι είναι οι χώροι αρμοδιότητας του ΔΛΤ Κυλλήνης και ποιοι είναι π.χ. του ΟΣΕ, να γνωρίζουν τα στοιχειώδη έστω. Κάποιοι και κάποιες μάλιστα ανεβάζουν φωτογραφίες και βίντεο προ πενταετίας! Κάποιοι και κάποιες που μάλιστα δούλευαν στο ΔΛΤ επί σειρά ετών. Τότε δεν τα έβλεπαν αυτά; Όποιος θέλει μπορεί να έρθει και να δει το λιμάνι πόσο καθαρό είναι, πάντα φυσικά στο μέτρο του εφικτού».

Για τον Ναυτικό Όμιλο Κυλλήνης
Σε ότι αφορά το κτίριο που είχε παραχωρηθεί στον Ναυτικό Όμιλο Κυλλήνης και πλέον επεστράφη στο ΔΛΤ Κυλλήνης, ο Κωνσταντίνος Χαντζής τόνισε: «Αναφέρουν πάλι ορισμένοι ότι εμείς διαλύσαμε τον Ναυτικό Όμιλο. Ουδέν ψευδέστερο. Ναυτικός Όμιλος δεν υφίσταται ούτε καν στα χαρτιά. Τουλάχιστον την τελευταία επταετία δεν λειτούργησε ποτέ σαν Ναυτικός Όμιλος. Βάσει νόμου ο κάθε Ναυτικός Όμιλος οφείλει να έχει εγγραφεί στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Αθλητικών Σωματείων για να αναγνωρίζεται, κάτι που δεν ισχύει για τον Ναυτικό Όμιλο Κυλλήνης. Παράλληλα, το μισθωτήριο της παραχώρησης είχε λήξει, ενώ δεν υπήρχε συνέπεια στις υποχρεώσεις του για χρόνια. Όταν τους ζήτησα τα κλειδιά, τους ανέφερα: «Πείτε μου έστω ένα λόγο για τον οποίο θα πρέπει σας το ξαναδώσω». Ναυτικός Όμιλος δεν υπάρχει. Τους το είπα και το ξαναλέω: αν μου φέρουν έστω ένα χαρτί που να αποδεικνύει ότι υφίσταται Ναυτικός Όμιλος τους το δίνω τώρα. Η δουλειά μου είναι να διασφαλίζω τη νομιμότητα και τα συμφέροντα του ΔΛΤ Κυλλήνης. Ο Ναυτικός Όμιλος επί σειρά ετών επιβάρυνε το ΔΛΤ Κυλλήνης. Κάποιοι επί σειρά ετών είχαν κάνει το κτίριο ιδιοκτησία τους και μάλιστα ορισμένοι διοργάνωναν και ιδιωτικά πάρτι εκεί. Θα δείτε πως παρέλαβα το κτίριο και πως θα το διαμορφώσουμε».

Χρηματικό Υπόλοιπο 30/04/2024 618.516,12 €

Προγραμματισμός Έργων Τρέχοντος Έτους
Συντήρηση Πυλώνων Βόρειας Προβλήτας (στην φάση ανακοίνωσης)
Περίφραξη Κεντρικού Λιμένα (έχει ολοκληρωθεί και εκκρεμεί η παράδοση)
Ανάπλαση ανατολικής πλευράς ΧΖΛ (Εκκρεμεί η παράδοση)
Όλες οι κρίσιμες Συντηρήσεις είναι στην φάση ανάθεσης
Ανάθεση σε νομικό χρονιζόντων οφειλών προς την υπηρεσία – Έχουν αποσταλεί τα πρώτα εξώδικα
Βρίσκεται σε στάδιο διαβούλευσης ο κανονισμός λειτουργίας Αλιευτικού Λιμένα
Έχουν προγραμματιστεί τα κάτωθι:
Ανακατασκευή της τελευταίας ράμπας του λιμένα για τα πλοία
Εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του λιμένα με κατασκευή λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών και ασφαλής διαχωρισμός αυτών.
3. Έχει ήδη υπογραφεί σύμβαση προμήθειας εξοπλισμού παροχής πρώτων βοηθειών ο οποίος θα τοποθετηθεί σε ειδικά ερμάρια (φωτιζόμενα – αεριζόμενα) με ειδική σήμανση ώστε να είναι ευδιάκριτα , σε 4 σημεία του Λιμένα όπου παρατηρείτε συγκέντρωση επιβατών.
4. Ήδη έχουν εγκατασταθεί σωσίβια σε φωλιές στις 4 προβλήτες διακίνησης επιβατών του λιμένα και σε απόσταση περίπου 80 μέτρων μεταξύ τους.
5. Ο φωτισμός στις σκάλες των κρηπιδωμάτων ήδη μελετάται από την τεχνική υπηρεσία και κατά πάσα πιθανότητα θα τοποθετηθούν ηλιακά φωτιστικά ώστε να αποφευχθεί η εγκατάσταση φωτισμού 220V σε σημεία άμεσης επαφής με το θαλάσσιο περιβάλλον που δυνητικά θα μπορούσαν να είναι επικίνδυνα για την ανθρώπινη ζωή.
6. Κάμερες ασφαλείας υψηλής ευκρίνειας είναι τοποθετημένες στα περισσότερα σημεία του λιμένα ενώ εκκρεμεί η παροχή εικόνας σε πραγματικό χρόνο προς το Λιμεναρχείο Κυλλήνης.
7. Κιγκλιδώματα και κώνοι κυκλοφορίας υπάρχουν διαθέσιμα καθημερινά για χρήση όποτε απαιτείται.
8. Η υπηρεσία μας ήδη βρίσκεται σε φάση εκπόνησης της μελέτης εφαρμογής κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ώστε να υπάρχει όχι μόνο σαφής διαγράμμιση διαδρόμων πεζών και οχημάτων αλλά και σαφής διαχωρισμός αυτών σύμφωνα με τα πρότυπα ασφάλειας που προβλέπονται.
9. Στην ανωτέρω μελέτη προβλέπονται τόσο χώροι προσωρινής στάθμευσης ΙΧ Αμεα όσο και κατάλληλη σήμανση όλων των χώρων του λιμένα.
10. Τέλος προγραμματίζεται εντός Μαΐου 2024 παρακολούθηση σεμιναρίων πρώτων βοηθειών η οποία θα οδηγεί κατόπιν εξετάσεων για όσους το επιθυμούν σε λήψη πιστοποιητικού BLS ( basic life support )
Αναμένεται η μελέτη της περίφραξης του χώρου ISPS ώστε να δρομολογηθεί η κατασκευή της.
Ήδη εκπονείται η μελέτη προμήθειας εξαρτημάτων για άμεση επαναλειτουργία γεφυροπλάστιγγας εντός του λιμένα όπως προβλέπεται και από τους σχετικούς κανονισμούς λιμένων, ενώ σε δεύτερη φάση θα προκηρυχθεί και διαγωνισμός για κατασκευή και εκμετάλλευση δεύτερης γεφυροπλάστιγγας από ανάδοχο στην τελική θέση λειτουργίας.
Οικονομικά τελευταίων ετών