Το επικαιροποιημένο σχέδιο αναδιάρθρωσης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) προβλέπει περιορισμό των προγραμματισμένων λουκέτων, κυρίως στην περιφέρεια. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, μέρος των 158 καταστημάτων που επρόκειτο να κλείσουν θα παραμείνουν σε λειτουργία μέσω συστέγασης με τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).
Στο μοντέλο «shop in shop», υπάλληλοι των ΕΛΤΑ θα συνεχίσουν να παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες μέσα σε εγκαταστάσεις των ΚΕΠ, μειώνοντας έτσι τα λειτουργικά έξοδα του οργανισμού, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα ενοίκια. Παράλληλα, η πλήρης ανάθεση των υπηρεσιών στα ΚΕΠ δεν θεωρείται εφικτή, καθώς δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές για χρηματοοικονομικές συναλλαγές.
Το ενδεχόμενο συνεργασίας με ιδιώτες για τη λειτουργία ταχυδρομικών σημείων μέσω διαγωνισμών παραμένει στο τραπέζι, αν και εκφράζονται επιφυλάξεις για το ενδιαφέρον που θα εκδηλωθεί. Ήδη σήμερα, τμήμα των υπηρεσιών προσφέρεται μέσω εξουσιοδοτημένων «πρακτόρων», ωστόσο αρκετά από αυτά τα πρακτορεία έχουν σταματήσει τη λειτουργία τους λόγω περιορισμένης ζήτησης.
Στόχος της διοίκησης είναι η εξοικονόμηση πόρων χωρίς να διακοπεί πλήρως η παρουσία των ΕΛΤΑ σε περιοχές της περιφέρειας. Εξασφαλισμένη θεωρείται η λειτουργία ταχυδρομείου σε κάθε νησί και σε όλους τους μητροπολιτικούς δήμους της χώρας. Αυτή τη στιγμή, το δίκτυο αριθμεί περίπου 410 καταστήματα, μετά το κλείσιμο 46 σημείων, κυρίως σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Σχετικά με το προσωπικό, προβλέπεται περιορισμός των συμβάσεων ορισμένου χρόνου και εξετάζεται πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου για τους μόνιμους υπαλλήλους. Κεντρικό ζητούμενο παραμένει η αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών, ειδικά ως προς τους χρόνους παράδοσης, που αποτελούν χρόνιο πρόβλημα και έχουν οδηγήσει σε πρόστιμα από την ΕΕΤΤ.
Η επιτυχία του σχεδίου θεωρείται κρίσιμη για την οικονομική βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ, τα οποία στοχεύουν σε ισοσκελισμένο ισολογισμό για την τρέχουσα χρήση, ενισχυμένα και από την πρόσφατη απορρόφηση της ΕΛΤΑ Courier.







