Σε τροχιά δυναμικών κινητοποιήσεων εισέρχεται ο κλάδος του επισιτισμού και του τουρισμού, μετά την ομόφωνη απόφαση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στον Επισιτισμό – Τουρισμό (ΠΟΕΕΤ) για προκήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026.
Η απεργιακή κινητοποίηση πραγματοποιείται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τον τουριστικό τομέα, όπου η αυξημένη δραστηριότητα της θερινής περιόδου έρχεται σε αντίθεση με τα διαχρονικά, όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι, προβλήματα του κλάδου.
Οι εργαζόμενοι θέτουν στο επίκεντρο ζητήματα που αφορούν τις συνθήκες εργασίας, τις αμοιβές, την ασφάλεια και την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας, υποστηρίζοντας ότι σημαντικά αιτήματα παραμένουν σε εκκρεμότητα.
Στο πλαίσιο της απεργίας έχουν προγραμματιστεί συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας σε όλη τη χώρα μέσω των κατά τόπους πρωτοβάθμιων σωματείων, ενώ στην Αθήνα η κεντρική απεργιακή συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί στις 11:00 το πρωί έξω από το Υπουργείο Εργασίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, οι βασικές διεκδικήσεις περιλαμβάνουν ουσιαστικές αυξήσεις σε μισθούς και ημερομίσθια, υποχρεωτική εφαρμογή των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλο τον κλάδο, κατοχύρωση του πενθημέρου και του οκταώρου με πλήρη αποζημίωση υπερωριών, καθώς και ενίσχυση των μέτρων υγείας και ασφάλειας στους χώρους εργασίας.
Παράλληλα, ζητείται η ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών για την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας και η πλήρης διασφάλιση των δικαιωμάτων των εποχικά εργαζομένων, με στόχο την αποκατάσταση του θεσμικού πλαισίου σε επίπεδα προ μνημονίων.







