Πατρών-Πύργου:Ο δρόμος, ο χρόνος και τα χαλίκια του Αράξου-Τι ειπώθηκε στο 2ο Αναπτυξιακό Συνέδριο

 

 

 

Την ώρα που το συνέδριο αφιέρωνε χρόνο στην Πατρών-Πύργου, χυνόταν κι άλλο αίμα στην άσφαλτο, πέντε λεπτά μακριά από το Α’ Δημοτικό Σχολείο της Κάτω Αχαΐας που φιλοξενούσε τη συζήτηση. Η σύμπτωση ήταν θλιβερή, αλλά και παρήγαγε έναν ισχυρό συμβολισμό. Μια πίεση για να αρχίσει επί τέλους το έργο.

Αλλά θα αρχίσει; Ο γγ Υποδομών Γιώργος Δέδες δεν μπορούσε να είναι κατηγορηματικός για χρονοδιαγράμματα. Ολοι ξέρουμε ότι η υπόθεση εξαρτάται από την ταχύτητα αντικατάστασης του Τοξότη στις εργολαβίες που είχε «χτυπήσει» αλλά δεν μπορεί να αναλάβει. Ο κ. Δέδες είπε ότι «μπορεί» το έργο να ξεκινήσει πριν μπει το 2018, αλλά δεν το είπε με ύφος που δήλωνε πως παίρνει και όρκο.

Θυμίζουμε ότι ο υπουργός Χ. Σπίρτζης

Είχε ενδιαφέρον, πάντως, ότι ο κ. Δέδες υπογράμμισε με έμφαση ότι οι εκπτώσεις που δόθηκαν ήταν αναγκαίες προκειμένου να αποσπάσει το έργο ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ως αυτοκινητόδρομος πλήρων προδιαγραφών. Σε αντίθετη περίπτωση θα ελπίζαμε μόνο σε μερική αναβάθμιση, με μία λωρίδα ανά ρεύμα. Η έμφαση του κ. Δέδε επέτρεψε την εικασία ότι η έκπτωση δεν έγινε χωρίς η κυβέρνηση να έχει γνώση του ύψους της.

Τονίστηκε επίσης ότι ήταν σφάλμα η απένταξη του τμήματος Πάτρα- Πύργος από τον συνολικό έργο της Ολυμπίας, που έγινε το 2013.

Πέρα όμως από το παρελθόν, υπάρχει και το μέλλον. Υπάρχουν διαθέσιμα αδρανή υλικά για να γίνει το έργο; Προβληματισμό προκάλεσε η εισήγηση του Νίκου Ροπόκη της «Λατομικής»: Παρέθεσε τα μεγέθη των ποσοτήτων που θα απαιτήσει η Πατρών- Πύργου και είπε ότι η λατομική ζώνη του Αράξου δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες αυτές. Η δυναμική της εκτείνεται σε ορίζοντα μιας διετίας. Συνεπώς, θα πρέπει να επεκταθεί. Μάλιστα η εταιρεία έχει έτοιμη πρόταση με προβλέψεις που θα σέβονται τον οικολογικό παράγοντα.

Ο δήμαρχος Χ. Νικολάου φάνηκε να γνωρίζει και να ευνοεί την πρόταση αυτή, η οποία σύντομα θα απασχολήσει τους φορείς της Πολιτείας και την τοπική κοινωνία.