Οι καταναλωτές δεν επιλέγουν απαραίτητα την πιο οικονομική πρόταση, αλλά εκείνη που θεωρούν ότι προσφέρει το καλύτερο value for money – Όσο για το εξωτερικό; Λονδίνο, Βιέννη, Ελβετία, Φιλανδία και Βελιγράδι στις top προτιμήσεις
Αυξημένη εμφανίζεται η ζήτηση των Ελλήνων για ταξίδια στο εξωτερικό την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, με τη ζήτηση για ελληνικούς προορισμούς να κυμαίνεται στα περυσινά επίπεδα, σύμφωνα τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων & Τουρισμού, FedHATTA, από τουριστικά γραφεία από όλη την Ελλάδα.
Τα πρόσφατα στοιχεία επιβεβαιώνουν την ανοδική τάση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στην αύξηση της ζήτησης από πλευράς των Ελλήνων για ταξιδιωτικά «πακέτα», με περαιτέρω ενίσχυση μέσα στο 2018.
Βαρόμετρο των προτιμήσεων των καταναλωτών εξακολουθεί να αποτελεί η σχέση τιμής, προορισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών. Οι καταναλωτές δεν επιλέγουν απαραίτητα την πιο οικονομική πρόταση, αλλά εκείνη που θεωρούν ότι προσφέρει το καλύτερο value for money.
Ιδιαίτερα αυξημένες είναι οι κρατήσεις (πάνω από 20%) για ταξίδια στο εξωτερικό, τόσο στους κλασικούς εορταστικούς προορισμούς της Ευρώπης (Λονδίνο, Βιέννη, Ελβετία, Φιλανδία, Βελιγράδι, κλπ), όσο και στα μακρινά ταξίδια (Κεντρική και Λατινική Αμερική, Αφρική, Αυστραλία). Οι Αραβικές χώρες (Αίγυπτο, Μαρόκο, Ιορδανία, Ντουμπάι, κλπ) συνεχίζουν την ανάκαμψη που παρουσίασαν και πέρυσι στις γιορτές, καθώς και το φετινό καλοκαίρι, εμφανίζοντας αύξηση 30% σε σχέση με πέρυσι.
Οι ελληνικοί προορισμοί παρουσιάζουν σταθερή ζήτηση σε σχέση με πέρυσι. Αυτό οφείλεται στις υψηλές τιμές των παρεχομένων υπηρεσιών οι οποίες οδηγούν τους καταναλωτές να προτιμούν προορισμούς του εξωτερικού, δεδομένου ότι υπάρχουν ταξίδια στο εξωτερικό που προσφέρονται σε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Αγαπημένοι προορισμοί των εορτών, οι κλασικοί χειμερινοί, Γιάννενα, Μετέωρα, Tζουμέρκα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Πήλιο, Αρκαδία κ.α.