Ένα βήμα πριν το τέλος της μακράς διαγωνιστικής περιόδου έφτασαν οι 6 από τις 8 εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος. Εχθές παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη πέρασαν οι 6 εργολαβίες ολοκληρώνοντας το τυπικό μέρος της υπόθεσης.
Τώρα το μόνο που απομένει για να ξεκινήσουν τα έργα, είναι η υπογραφή των συμβάσεων. Το Υπουργείο θα καλέσει τους αναδόχους των τμημάτων αυτών να συγκεντρώσουν όλα τα απαιραίτητα έγγραφα, μεταξύ των οποίων και οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης και στη συνέχεια να “κλειδώσει” μία ημερομηνία για την υπογραφή των συμβάσεων.
Η μέχρι τώρα εμπειρία από ανάλογες συμβάσεις λέει πως το χρονικό διάστημα ποικίλει από 20 μέχρι 45 ημέρες. Αυτό σημαίνει πως το αργότερο μέχρι τα μέσα Απριλίου οι συμβάσεις θα υπογραφούν και θα ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος η οποία είναι ιδιαίτερα πιεστική καθώς οι 42 μήνες που έχει εκτιμήσει το Υπουργείο μας οδηγεί σε ολοκλήρωση χωρίς να υπάρξει ούτε μία ημέρα καθυστέρησης στα τέλη του 2022, ακριβώς τότε που ολοκληρώνεται και η ροή χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Οι εργολαβίες που οδεύουν προς υπογραφή και έναρξη κατασκευής είναι στο τμήμα Μιντιλόγλι-Κυλλήνη και Πύργος-Δουναίϊκα. Πρόκειται για:
1η εργολαβία:Πύργος-Δουναίϊκα: Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με έκπτωση 53,05%
4η εργολαβία:Κυλλήνη-Βάρδα: Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών με έκπτωση 50,39%,
5η εργολαβία: Βάρδα-Σαγαίικα: Κ/Ξ Ξανθάκης-Ιντερκάτ με έκπτωση 49,90%,
6η εργολαβία: Σαγαίικα-Κάτω Αχαγιά: GD Infrastrutture με έκπτωση 53,40%,
7η εργολαβία: Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας: Ιντερκάτ με έκπτωση 50,99% και
8η εργολαβία: ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι: GD Infrastrutture με έκπτωση 52,40%.
ΟΙ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ
Σχετικά με τις άλλες δύο εργολαβίες τώρα. Η 2η εργολαβία στο τμήμα Δουναίϊκα-Αμαλιάδα με ανάδοχο την INTRAKAT με έκπτωση 45,50%, είναι προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και θα ακολουθήσει για Βουλή και υπογραφή. Ενδέχεται να προλάβει στις υπογραφές τις άλλες έξι εργολαβίες.
Η 3η εργολαβία στο τμήμα Αμαλιάδα-Κυλλήνη είναι μπλεγμένη δικαστικά με προσφυγές της ΘΕΜΕΛΗ και Cyfield. Μειοδότρια είναι η INTRAKAT. Εδώ ανάλογα με τις δικαστικές αποφάσεις θα κριθεί και η υλοποίηση της εργολαβίας.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Διπλή παρέμβαση έγινε χθες στο ζήτημα της Πατρών- Πύργου μετά την εμφάνιση στη Βουλή του Υπουργού Υποδομών. Ο Χ. Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι το έργο θα τελειώσει σε 3,5 μήνες. Αλλά πότε θα αρχίσει;
Στον Υπουργό απάντησαν δύο βουλευτές του ΚΙΝΑΛ, ο Θ. Παπαθεοδώρου της Αχαϊας και ο Γ. Κουτσούκος της Ηλείας.
ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ
Ο αχαιός βουλευτής δήλωσε: Τα τελευταία 3 χρόνια, ο κ. Σπίρτζης μας έχει δώσει πολλά χρονοδιαγράμματα σχετικά με το στάδιο υλοποίησης του έργου, τα οποία όμως ουδέποτε τήρησε. Ενδεικτικά, ο ίδιος ο κ. Πρωθυπουργός τον Φεβρουάριο του 2018, στην Πάτρα, ανακοίνωσε την έναρξη του έργου το καλοκαίρι του 2018! Σήμερα, ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι το έργο θα υλοποιηθεί με χρονοδιάγραμμα 3,5 ετών, «αγνοώντας» το γεγονός ότι το ΕΣΠΑ λήγει το 2020 (με σχετική παράταση έως το 2022), ενώ η πράξη ένταξης του έργου τελειώνει το 2023, και αδιαφορώντας πλήρως για τις περιβαλλοντικές συνέπειες και την ασφάλεια της περιοχής.
Ο κ. Σπίρτζης και η Κυβέρνηση με διάφορες μεθοδεύσεις ροκανίζουν τον χρόνο και εξαπατούν τους πολίτες της Αχαΐας και της Ηλείας. Αυτοί οι πολίτες όμως όπως και όλοι μας δεν ξεχνούν ότι η Πατρών – Πύργου θα είχε σήμερα τελειώσει αν δεν είχαν υπάρξει οι σκόπιμες παρεμβάσεις του κ. Σπίρτζη. Κανείς δεν πιστεύει πια τα ψεύτικα χρονοδιαγράμματα και την εικονική πραγματικότητα που παρουσιάζει ο Υπουργός»
ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ
Από πλευράς του, ο βουλευτής Ηλείας Γ. Κουτσούκος μίλησε για ψευδείς υποσχέσεις και κατήγγειλε ότι η κατάμηση έγινε «ώστε να λάβουν μέρος συγκεκριμένοι εργολάβοι, γνωστοί και φίλοι του κ. Σπίρτζη».
Τόνισε ότι για μια ακόμα φορά ο κ. Σπίρτζης αυτοδιαψεύδεται, αφού δεν φέρνει στη Βουλή και τις οκτώ εργολαβίες, όπως είχε υποσχεθεί σε φορείς της Περιφέρειας.
Απαντώντας στα επιχειρήματα του κ. Σπίρτζη, ότι η κατάτμηση οδήγησε σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό του είπε, ότι αν ήταν καλοπροαίρετος θα άφηνε να διεξαχθεί ο διαγωνισμός στις 30/3/2015 και θα μπορούσε να τον κηρύξει άγονο αν δεν πετύχαινε την κατάλληλη συμμετοχή και τις ανάλογες εκπτώσεις.
Αμφισβήτησε το γεγονός ότι μπορεί όλοι οι μειοδότες να ανταπεξέλθουν στις συμβατικές τους υποχρεώσεις και επεσήμανε τον κίνδυνο στο τέλος να υπάρξει αναγκαστικά και μια εργολαβία «σκούπα», όπως έγινε και με άλλα έργα που κατατμήθηκαν, ώστε να τα ενώσει.
πηγή:pelop.gr