Μαίνεται η αντιπαράθεση της κυβέρνησης με την αξιωματική αντιπολίτευση για την Πατρών-Πύργου. Εντός δύο μηνών το αργότερο θα ξεκινήσουν τα έργα για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, και εκτίμησε ότι το έργο θα έχει περατωθεί στο σύνολό του σε 3,5 χρόνια. Ο Ανδρέας Κατσανιώτης κατηγόρησε για διγλωσσία την Κυβέρνηση και την κάλεσε να μην πανηγυρίζει για ένα έργο που δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.
Το εντυπωσιακότερο ήρθε όμως από έναν υπηρεσιακό παράγοντα, τον Δημήτρη Τασιόπουλο, διευθυντή της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών. Ο τελευταίος, απαντώντας στον Ανδρέα Κατσανιώτη, είπε ότι υπήρξαν δραματικές διαβουλεύσεις για το έργο με την επιτροπή Τζάσπερς της ΕΕ και ότι το έργο διασώθηκε, λόγω ιστορικότητας- είχε γίνει δεκτό από τις Βρυξέλες- και ολοκληρωμένων απαλλοτριώσεων. Χάρη στην προετοιμασία που είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση, ήταν το συμπέρασμα του βουλευτή.
Ακόμα, ο κ.Τασιόπουλος παραδέχθηκε ότι ζήτημα νότιας χάραξης δεν μελετήθηκε ποτέ, επί της ουσίας. Αν αυτή γινόταν δεκτή, το έργο θα καθυστερούσε άλλα τέσσερα χρόνια και το κόστος θα έπαιρνε καπέλο 90-100 εκ. ευρώ. Θα ήταν ανεύθυνο εκ μέρους του, είπε ο κ. Τασιόπουλος, να έκανα τέτοια εισήγηση.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Για «τόνους λάσπης που δέχτηκε ο ίδιος σε προσωπικό επίπεδο αλλά και η κυβέρνηση σε πολιτικό επίπεδο» σχετικά με τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ενημερώνοντας αναλυτικά την αρμόδια επιτροπή της Βουλής για την πορεία του έργου. Ο κ Σπίρτζης ανακοίνωσε παράλληλα ότι μέσα σε 2,5 μήνες «θα μπουν μπουλντόζες» και θα ξεκινήσει η ουσιαστική κατασκευή του έργου.
Όπως είπε ο υπουργός «οι βουλευτές της Ηλείας έχουν δείξει ιδιαίτερο ζήλο για την υλοποίηση του έργου, τους ευχαριστώ, για την πίεση που ασκούσαν, αλλά δεν τους ευχαριστώ για την υιοθέτηση αθλιοτήτων τα οποία έχουν γραφεί στον Τύπο, από τα οποία δεν ισχύει τίποτα».
Ο κ. Σπίρτζης είπε ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού που είχε σχεδιάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, μετά την αποκοπή του, από την Ολυμπία Οδό, ήταν προβληματική και διάτρητη. Δεν υπήρχε διασφαλισμένη χρηματοδότηση, παρά τα όσα υποστηρίζει η ΝΔ, και θα οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε δικαστικές διαμάχες, που θα είχαν ως αποτέλεσμα την τελική ματαίωση του έργου. Ανέφερε, ότι κατά των όρων του διαγωνισμού προσέφυγε η ΜΕΤΚΑ, γιατί επρόκειτο για ένα «διαγωνισμό με σημαδεμένα χαρτιά».
Ο προϋπολογισμός του παλιού διαγωνισμού ήταν 440 εκ. ευρώ, με τελείως αλλοιωμένες τις ποσότητες υλικών και άρα τον προϋπολογισμό, με τελείως ψεύτικα, κίβδηλα στοιχεία, ώστε κάποιοι να έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον διαγωνισμό» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.
Σύμφωνα με τον υπουργό οι ισχυρισμοί που προτάθηκαν αφορούσαν νόθευση του ανταγωνισμού, γεγονός που δημιουργούσε πολύ μεγάλα προβλήματα στην εξέλιξη των διαδικασιών του διαγωνισμού και βεβαίως, σημαντικές καθυστερήσεις.
Επίσης, είπε οτι η χρηματοδότηση της ενιαίας εργολαβίας ήταν ανέφικτη και αν δεν αναπτύσσονταν διαδοχικές διαδικασίες μεγάλων εκπτώσεων, δεν θα μπορούσαμε να πάρουμε την έγκριση μεγάλου έργου για τη χρηματοδότηση.
ΠΟΤΕ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη το έργο θα εξελίσσεται σε οκτώ διαφορετικά μέτωπα. Σε έξι – επτά σε πρώτη φάση – γιατί το Ελεγκτικό Συνέδριο περίπου δέκα μέρες θα έχει στείλει και την έβδομη σύμβαση ταυτόχρονα, με ένα θεσμικό πλαίσιο που μπορείς εύκολα να βγάλεις πλέον τον ανάδοχο που δεν προχωράει το έργο, με διαφορετικούς αναδόχους.
Τις επόμενες ημέρες, οι έξι ανάδοχοι θα κληθούν, όταν ετοιμαστούν οι συμβάσεις, να φέρουν τις εγγυητικές και τα απαραίτητα πιστοποιητικά και μετά από ένα μήνα θα είναι υποχρεωμένοι να ξεκινήσουν τα εργοτάξια για το δρόμο. Αρα, η εκτίμηση που εξέφρασε, είναι ότι, πριν το Πάσχα, λογικά, και τα έξι τμήματα θα ξεκινήσουν. Κάτι αντίστοιχο, αναμένεται και για την έβδομη εργολαβία, εάν στις επόμενες δύο εβδομάδες το Ελεγκτικό Συνέδριο στείλει την τελική του απόφαση.
Στον 8ο διαγωνισμό έχουν γίνει ασφαλιστικά μέτρα από δύο εταιρείες και έχει καθοριστεί δικάσιμος στις 18 Μαρτίου. Αρα, μέσα σ’ ένα μήνα θα έχει τελειώσει και αυτός, για να έρθει στη συνέχεια στην Επιτροπή της Βουλής.
«Η διαδικασία για να φτάσουμε στην υλοποίηση της Πατρών-Πύργου, υπογράμμισε ο υπουργός, ήταν μια μεγάλη μάχη τέσσερα χρόνια για να μπορέσει επιτέλους ο πολίτης της Ηλείας να έχει αυτοκινητόδρομο και όχι μονοπάτι, να μην σκοτώνεται και να έχει διαχωριστική νησίδα και να ξέρει ποιοι έχουν λαϊκίσει για να κερδίσουν την ψήφο τους ή την εύνοιά τους και ποιοι έδωσαν τη μάχη για να υπάρχει αυτοκινητόδρομος στην περιοχή».
Πανηγυρίζετε για έργο που δεν έχει ξεκινήσει
Για «κακούς εργολάβους που έγιναν καλοί» και για χρονικό μίας χαμένης τετραετίας για την Πατρών-Πύργου» έκανε λόγο ο βουλευτής Αχαΐας της Νέας Δημοκρατίας, Ανδρέας Κατσανιώτης, μιλώντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου κατατέθηκαν οι έξι από τις οκτώ εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου.
Ο Α. Κατσανιώτης κατηγόρησε για διγλωσσία την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
«Νιώθω ότι θα τρελαθούμε όλοι εδώ… Ο κ. συνάδελφος μας είπε ότι χάθηκαν πολλά λεφτά στην Ολυμπία Οδό από τους κακούς εργολάβους και ο κ. υπουργός λέει ότι αυτός τελείωσε την Ολυμπία οδό με τους ίδιους εργολάβους, που από τη μια κατηγορεί, από την άλλη αγαπάει. Επίσης, ο ίδιος ο κ. Υπουργός, την εποχή που οι… κακοί εργολάβοι έκαναν τις δουλειές, ήταν ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, του συμβούλου της Πολιτείας, για να ελέγχει τα τεχνικά έργα. Ειλικρινά, δεν μπορώ να παρακολουθήσω αυτές τις σκέψεις…» ανέφερε ο Α. Κατσανιώτης.
Υπενθύμισε ότι τον Απρίλιο του 2015, ο Χρ. Σπίρτζης είχε δεσμευτεί για συνολική δημοπράτηση του έργου σε τρεις μήνες, με μία δημοπρασία ανά 15 μέρες και τελικά, αυτές οι δημοπρασίες χρειάστηκαν 36 μήνες για να ολοκληρωθούν. «Δεν ήξερε ότι το έργο θα είχε αυτή τη διαδικασία ή μας κορόιδευε;» αναρωτήθηκε.
Ζήτησε να ανακαλέσουν οι παρευρισκόμενοι στη μνήμη τους, την υπόσχεση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο αναπτυξιακό συνέδριο της Πάτρας πριν ένα χρόνο για άμεση έναρξη των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο. «Ακόμα και από τότε, πέρασε ένας χρόνος και το έργο, όχι μόνο δεν ξεκίνησε, αλλά πρακτικά δεν ξέρουμε ακόμα πότε θα ξεκινήσει, αφού εδώ φέρνετε έξι από τις οκτώ συμβάσεις και εκκρεμούν άλλες δύο…» υπογράμμισε ο Α. Κατσανιώτης, προσθέτοντας ότι για το έργο υπάρχουν και άλλα θολά σημεία, όπως το εάν θα υπάρξουν ή όχι διόδια. «Θα υπάρχουν διόδια; Και αν ναι, πού θα μπουν και πόσο θα είναι το κόστος τους;» ρώτησε και αναφέρθηκε στη μελέτη κόστους – οφέλους που εκπονήθηκε με βάση ένα «αυθαίρετο σενάριο» περί μη ύπαρξης διοδίων.
πηγή:pelop.gr