Νέα προβλήματα για τον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, σηματοδοτεί η έκπτωση του ομίλου Καλογρίτσα, από τις δύο εργολαβίες που είχε, και οι οποίες αφορούσαν στο πρώτο τμήμα από τον Πύργο έως τα Δουναίικα και στο τέταρτο τμήμα, από την Κυλλήνη έως την Βάρδα.
Ο όμιλος κηρύχθηκε έκπτωτος την περασμένη Τρίτη και από τότε έχει προθεσμία δέκα ημερών, προκειμένου να προσφύγει κατά της απόφασης, όμως θα πρέπει ταυτόχρονα να καταθέσει εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης των εργολαβιών που χάνει, τις οποίες δεν έχει καταφέρει να βρει έως σήμερα.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ο όμιλος αναζητά χωρίς επιτυχία μέχρι σήμερα δύο εγγυητικές επιστολές ύψους 1,4 εκατ. και 1,2 εκατ. ευρώ, προκειμένου να υπογράψει τις συμβάσεις για τα δύο τμήματα του οδικού άξονα.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι, ακόμα και η Attica Bank που έχει χορηγήσει στον όμιλο, δάνεια ύψους 120 εκ. ευρώ, δεν έλαβε απόφαση για την έκδοση των εγγυητικών επιστολών.
Ο κατασκευαστικός όμιλος είχε κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για το τμήμα Πύργος – Δουναϊκα με έκπτωση 53,05% και για το τμήμα Κυλλήνη – Βάρδα με έκπτωση 50,39%, ενώ δύο άλλες εργολαβίες του, έχουν δοθεί σε άλλες κατασκευαστικές εταιρίες.
Τώρα σύμφωνα με το νόμο η κοινοπραξία έχει δικαίωμα να αντιδράσει με προσφυγή κατά της απόφασης εντός 10 ημερών. Αν δεν το πράξει το Υπουργείο θα καλέσει τον αμέσως επόμενο μειοδότη για να υπογράψει, πράγμα που θα επιφέρει όμως νέα χρονική καθυστέρηση στο έργο. Σε κάθε περίπτωση οι δύο αυτές εργολαβίες έχουν μπροστά τους «δρόμο» μέχρι να μπουν σε πορεία κατασκευής, ενώ ερωτηματικά υπάρχουν και για την πορεία των εργολαβιών που είναι έτοιμες να ξεκινήσουν.
Να θυμίσουμε ότι οι πέντε εργολαβίες που ήδη έχουν υπογραφεί αφορούν το τμήμα από την Πάτρα μέχρι τη Βάρδα (από δύο εταιρείες: Την ΙΝΤΕΡΚΑΤ και τη GD Infrastrutture που βρίσκεται υπό διαχείριση από την οικογένεια Εμφιετζόγλου) ενώ η πιο πρόσφατη αφορά το 2ο τμήμα Αμαλιάδα-Δουνέικα, με ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Πέραν των εργολαβιών που μένουν προς το παρόν στον αέρα, εκκρεμεί και ακόμα μία εργολαβία από την Αμαλιάδα μέχρι την Κυλλήνη η οποία παραμένει «παγωμένη» στο ΣτΕ.
Πηγή:pelop.gr