Αδιανόητη θεωρούν οι εργολήπτες δημοσίων έργων της Αχαΐας, την πιθανότητα ακύρωσης του έργου κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πατρών – Πύργου και την επαναδημοπράτησή του.
Οι πληροφορίες που είδαν τις προηγούμενες ημέρες το φως της δημοσιότητας και φέρουν την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών να εξετάζει αυτό το ενδεχόμενο, έχουν κινητοποιήσει τον κλάδο, προκαλώντας εύλογη ανησυχία, όπως επιβεβαίωσε στην «Π» ο πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Εργοληπτών Δημοσίων Εργων Αχαΐας, Πέτρος Μαντάς.
Ο σύλλογος συντονίζει την δράση του, με τον αντίστοιχο της Ηλείας, αφού σε μια πιθανή επαναδημοπράτηση του μεγάλου έργου, θα υπάρξουν σοβαρές συνέπειες στις επιχειρήσεις του κλάδου, αλλά και στην οικονομία της περιοχής.
Σύμφωνα με τον κ. Μαντά, η ακύρωση των υφιστάμενων εργολαβιών, είναι βέβαιο ότι θα περιπλέξει την κατάσταση και θα προκαλέσει μεγάλη χρονική καθυστέρηση στο έργο, αφού για την επαναδημοπράτησή του, θα χρειαστούν νέα τεύχη δημοπράτησης, νέα χρηματοδοτική πηγή, εκ νέου έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μια διαγωνιστική διαδικασία από την αρχή με τυχόν ενστάσεις και ίσως προσφυγές, κάτι που θα οδηγήσει το έργο σε μια καθυστέρηση 3 – 5 ετών.
ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
Κατά τον κ. Μαντά, μια τόσο μεγάλη καθυστέρηση είναι αδιανόητη, γιατί θα στερήσει από τους δύο νομούς, έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, θα πλήξει την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και θα επιφέρει απώλεια οικονομικού αντικειμένου σε πολλές επιχειρήσεις που ασχολούνται με τα τεχνικά έργα και τα οικοδομικά υλικά, οι οποίες περίμεναν τόσο καιρό να διεκδικήσουν μερίδιο από την πίτα των 300 εκατ. ευρώ του έργου. Φυσικά, όλα τα παραπάνω, θα έχουν συνέπεια και στις θέσεις εργασίας, που είναι βέβαιο ότι θα μειωθούν.
Επιπλέον, ο Πέτρος Μαντάς, ως πρόεδρος και του ΣΕΒΙΠΑ, του συνδέσμου που εκπροσωπεί τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις της ΒΙΠΕ Πατρών, πρόσθεσε ότι μια επαναδημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου, θα έχει και άλλου είδους επιπτώσεις. Θύμισε ότι στο πλαίσιο της παρούσας εργολαβίας, εντάσσεται και ο νέος κόμβος που συνδέει την ΒΙΠΕ Παρτών, με τον αυτοκινητόδρομο και από εκεί, με το λιμάνι της Πάτρας, με το μελλοντικό σιδηροδρομικό δίκτυο και το αεροδρόμιο Αράξου.
Το έργο αυτό, φέρνει πιο κοντά τις επιχειρήσεις της ΒΙΠΕ στα δίκτυα υποδομών και ως εκ τούτου, έχει ύψιστο ενδιαφέρον για την οικονομία και την επιχειρηματικότητα της περιοχής.