Κύκλωμα εικονικών τιμολογίων κατακλύζει την αγορά -Ξενοδοχείο έκρυψε 5 εκατ. ευρώ, πώς στήνουν την απάτη

 

 

 

Πάνω από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι είναι ο… τζίρος του κυκλώματος εικονικών τιμολογίων, που εντόπισαν οι φορολογικές Αρχές και δημοσιοποίησε η ΑΑΔΕ, αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Η μέθοδος που χρησιμοποίησε η «μαμά» εταιρεία, η οποία «έκοβε» σωρηδόν μαϊμού τιμολόγια σε συνεργασία με εταιρείες-δορυφόρους, είναι δοκιμασμένη και άκρως αποδοτική, αν κρίνει κανείς από το αποτέλεσμα. Οπως αναφέρουν έμπειρα στελέχη της Φορολογικής Διοίκησης, μεγάλα λογιστικά γραφεία, που κινούνται στα όρια της νομιμότητας, βοηθούν στο «στήσιμο» επιχειρήσεων-βιτρινών, χρησιμοποιώντας τις περισσότερες φορές «πακιστανικά» ΑΦΜ ή ΑΦΜ ΙΚΕ, οι οποίες στη συνέχεια πλημμυρίζουν την αγορά με εικονικά τιμολόγια. Έτσι, αχυράνθρωποι ή εταιρείες-κουφάρια αξιοποιούν τα «κενά» του συστήματος και φορτώνουν με τιμολόγια-μαϊμού εκατοντάδες επιχειρήσεις υπεράνω υποψίας, οι οποίες εμφανίζουν ανύπαρκτες δαπάνες και μειώνουν το φορολογητέο εισόδημα και τον οφειλόμενο ΦΠΑ.

Πώς ξεφεύγουν εταιρείες με τα εικονικά τιμολόγια

Πώς ξεφεύγει η «μαμά» εταιρεία από το ραντάρ των ελεγκτικών υπηρεσιών; Εμφανίζοντας εικονική δραστηριότητα και εκπληρώνοντας τις φορολογικές της υποχρεώσεις! Η «μαμά» εταιρεία, δηλαδή η βασική εκδότρια εικονικών τιμολογίων, στήνει έναν κύκλο με εταιρείες-δορυφόρους, με τις οποίες εμφανίζει συναλλαγές.

 

Για να φαίνεται ότι λειτουργεί κανονικά, ότι δεν είναι αδρανής και έτσι να μη «χτυπήσει» στο Taxis, υποβάλλει κανονικά δηλώσεις φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ, ωστόσο ο φόρος που αποδίδει είναι ψίχουλα μπροστά στον τεράστιο όγκο των εικονικών τιμολογίων που «σπρώχνει» σε κανονικές επιχειρήσεις.

Στην περίπτωση, δε, που εντοπιστεί -τις περισσότερες φορές από τυχαίο φορολογικό έλεγχο σε κάποια από τις λήπτριες εταιρείες- από τις ελεγκτικές υπηρεσίες, οι όποιοι φόροι και πρόστιμα βεβαιωθούν μένουν στα χαρτιά, καθώς αυτοί που κρύβονται πραγματικά πίσω από τη «μαμά» εταιρεία εξαφανίζονται.

Συνεχίζει τους ελέγχους η ΑΑΔΕ για εικονικά τιμολόγια

Πού στοχεύουν οι ελεγκτικές υπηρεσίες; Στις λήπτριες εταιρείες, δηλαδή στις επιχειρήσεις που παίρνουν αυτά τα τιμολόγια για εικονικές συναλλαγές. Όπως αναφέρουν έμπειροι ελεγκτές, πρόκειται κυρίως για επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και είναι ενδεικτικό ότι στην τελευταία υπόθεση που δημοσιοποίησε η ΑΑΔΕ τα περισσότερα από τα εικονικά τιμολόγια που εντοπίστηκαν εμφανίζουν ως λήπτριες εταιρείες security.

Πώς μπορεί να βεβαιωθεί η εικονικότητα; Δύσκολα, παρά το ότι οι βασικές δαπάνες σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις αφορούν στη μισθοδοσία του προσωπικού τους και στη συντήρηση των κτιρίων. Σε κάθε περίπτωση, ο έλεγχος είναι εξαντλητικός και μακροχρόνιος, έχοντας ως αφετηρία τη λίστα των ληπτών, που εντοπίζουν οι ελεγκτές στη «μαμά»-εκδότρια των «μαϊμού» τιμολογίων.

 

Η εμπειρία δείχνει ότι χιλιάδες από αυτά τα τιμολόγια, που παράγει η «βιομηχανία» των εικονικών φορολογικών στοιχείων, καταλήγουν και σε τουριστικές μονάδες, μικρές ή μεγαλύτερες, εξ ου και η ένταση των στοχευμένων ή προληπτικών ελέγχων από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ. Αυτό που έχει κινήσει το ενδιαφέρον είναι ότι το ποσοστό παραβατικότητας από αυτούς τους ελέγχους μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 90%, όπως επίσης ότι πολλές τέτοιες επιχειρήσεις εξακολουθούν να εμφανίζουν ζημιές, παρά την έκρηξη του τουρισμού την τελευταία τριετία.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση εντοπισμού 5 εκατ. ευρώ στα βιβλία ξενοδοχειακής μονάδας, τα οποία δεν εμφανίζονταν ως εισπράξεις αλλά ως προκαταβολή της επόμενης τουριστικής περιόδου, χωρίς, όμως, να προκύπτουν στοιχεία από τον προκαταρκτικό έλεγχο που να μπορούν να επιβεβαιώσουν αυτόν τον ισχυρισμό.

Πηγή: iefimerida.gr