Διαβουλεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε το έργο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, να ενταχθεί στην Ολυμπία Οδό, φέρεται να έχει ξεκινήσει, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.
Το οδικό τμήμα Πάτρα – Πύργος, περιλαμβανόταν στον αρχικό σχεδιασμό της Ολυμπίας Οδού, αλλά αφαιρέθηκε κατά την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης προ εξαετίας.
Πηγές της κατασκευαστικής αγοράς, θεωρούν τώρα ότι, η κατασκευή του οδικού άξονα από την κοινοπραξία, στην οποία συμμετέχουν η γαλλική Vinci, η γερμανική Hochtief και οι τρεις ισχυρότεροι εγχώριοι όμιλοι (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ), είναι η μοναδική λύση, για να ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, ώστε να μη χαθούν κοινοτικοί πόροι και να μην επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός.
Από τις συζητήσεις που θα έχει με την Κομισιόν, η ηγεσία του υπουργείου, θα εξαρτηθεί τόσο η εξέλιξη των έργων του Πάτρα – Πύργος, όσο και η τύχη συγκεκριμένων συμβάσεων παραχώρησης.
Ο κ. Καραμανλής έκλεισε, πάντως, με συνοπτικές διαδικασίες την εκκρεμότητα με τον όμιλο Καλογρίτσα ο οποίος είχε ανακηρυχθεί ανάδοχος σε δύο από τις οκτώ εργολαβίες που είχε σπάσει ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος με απόφαση του τέως υπουργού Χρ. Σπίρτζη.
Τον Οκτώβριο του 2014, το έργο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση, ως ενιαίο έργο και με προϋπολογισμό 443 εκατ. ευρώ. Μετά από 4,5 χρόνια, η νέα κυβέρνηση παρέλαβε ένα έργο σπασμένο σε οκτώ κομμάτια, χωρίς ουσιαστικά να έχει ξεκινήσει η υλοποίηση σε κανένα από τα τμήματα, με αρχικό προϋπολογισμό 502 εκατ. ευρώ και με εκπτώσεις κοντά στο 50% που σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, καθιστούν τη δυνατότητα υλοποίησης του έργου αβέβαιη.
Το έργο έχει τεμαχιστεί σε οκτώ τμήματα:
1. Πύργος -Δουναίικα,
2. Αμαλιάδα -Δουναίικα,
3. Α.Κ. Κυλλήνης-Αμαλιάδα,
4. Βάρδα – Α.Κ. Κυλλήνης,
5. Σαγαίικα- Βάρδα,
6. Κάτω Αχαΐα -Σαγαίικα
7. ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας – Κάτω Αχαΐα και
8. Μιντιλόγλι- ΑΚΒΙΠΕ Πάτρας.
Με βάση τις υποβληθείσες προσφορές για τις πέντε υπογεγραμμένες συμβάσεις (τμήματα 2, 5, 6, 7 και 8) και τις τρεις που υπολείπονται προς υπογραφή (Τμήματα 1, 3, 4) το κόστος του έργου ανέρχεται σε 252 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Ο χρόνος ολοκλήρωσης προβλέπεται σε χρονικό διάστημα 42 μηνών από την υπογραφή της κάθε σύμβασης, δηλαδή για τις αρχές του 2023.
Στο υπουργείο θεωρούν πως δεν υπάρχει περίπτωση να ολοκληρωθούν εγκαίρως τα έργα και η χώρα θα χάσει κοινοτικά κονδύλια ή θα κληθεί να καλύψει από τον κρατικό προϋπολογισμό το κόστος κατασκευής και γι’ αυτό αποφάσισαν να συζητήσουν την ένταξή του στην Ολυμπία Οδό.
πηγή:pelop.gr