Luxury deals: Θα αγοράσει η Kering του Πινό την Moncler;

 

 

O Πινό δεν άργησε να επιστρέψει… Μπορεί ο μεγάλος αντίπαλός του ο Αρνό να απέκτησε πριν λίγες ημέρες την Tiffany’s ωστόσο δεν θα τον αφήσει να πάρει κεφάλι. Η Kering του Πινό, όπως αναφέρουν διεθνή ΜΜΕ βρίσκεται σε συζητήσεις για την Moncler. Ενα νέο μεγάλο deal στα luxury brands ψήνεται. Μένει να δούμε αν θα ευoδωθεί.

Ο ιδιοκτήτης της Kering, ο γίγαντας των ειδών πολυτελείας στο portfolio του οποίου ανήκουν η Gucci και ο Balenciaga, σύμφωνα με το Bloomberg βρίσκεται σε διερευνητικές συνομιλίες με την Moncler για την εξαγορά της αντί τιμήματος 10,9 δισ. ευρώ. Ωστόσο, όπως επίσης σημειώνει το ίδιο πρακτορείο, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι θα μπορούσαν αυτές οι συζητήσεις να οδηγήσουν σε εξαγορά.

Ανώτατα στελέχη της Kering και της ιταλικής εταιρίας Moncler πραγματοποίησαν «προκαταρκτικές συζητήσεις για ένα συνδυασμό», αλλά δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα ότι θα προχωρήσουν σε συγχώνευση, ανέφερε το Bloomberg επικαλούμενο άτομα που έχουν γνώση του θέματος.

Αν το deal προχωρήσει, η Kering θα προστέσει την Moncler, η οποία έχει αγοραστική αξία 10,7 δισ. ευρώ, στο luxury portfolio της, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον Οίκο Yves Saint Laurent, τον Οίκο Bottega Veneta και τον Οίκο Balenciaga.

mocler-prasino-mpoufan.jpg

Κλειδί για την πώληση ο Ruffini

Για να ευοδωθεί το deal η Kering θα πρέπει να «κερδίσει» τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Moncler, Remo Ruffini. Ο Ruffini είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος του ομίλου με ποσοστό περίπου 23%. Ο ιταλός δισεκατομμυριούχος αγόρασε τη Moncler το 2003 και το δημοσιοποίησε το 2013.
Οποιαδήποτε συμφωνία θα απαιτούσε τη στήριξη του κ. Ruffini, του διευθύνοντος συμβούλου της Moncler από το 2003, ο οποίος ανέστησε την εταιρεία από την πτώχευση και έκανε ουσιαστικά το re-branding. Ο Ιταλός δισεκατομμυριούχος είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Moncler καθώς η εταιρεία του, Ruffini Partecipazioni κατέχει το 22,5% του ιταλικού brand. Παραμένει επίσης η δημιουργική και επιχειρηματική δύναμη πίσω από την εταιρεία.

moncler-magazi.jpg

Moncler: Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι

Ατομα τα οποία ενημερώθηκαν για τις συνομιλίες των δύο πλευρών και τα οποία επικαλούνται οι FT δηλώνουν ότι οι  συνομιλίες βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο και δεν υπήρχε εγγύηση για συμφωνία.

Ένα από τα άτομα αυτά δήλωσε ότι οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών κρατούν εδώ και μήνες, ενώ άλλος χαρακτήρισε τις πιθανότητες μιας συμφωνίας ως «μακρόσυρτες». Πρόσθεσε ακόμη ότι οι συζητήσεις με την Kering ήταν μόνο μία από τις επιλογές που είχε εξετάσει ο διευθύνων σύμβουλος του Moncler Remo Ruffini.

Σε δήλωσή του την Πέμπτη, απαντώντας στο δημοσίευμα του Bloomberg, η Moncler δήλωσε ότι ο κ. Ruffini «διατηρεί επαφές και αλληλεπιδρά με τους επενδυτές και άλλους φορείς του κλάδου, συμπεριλαμβανομένου του ομίλου Kering, προκειμένου να διερευνήσει στρατηγικές πιθανές ευκαιρίες για περαιτέρω προώθηση της επιτυχούς ανάπτυξης της Moncler».

Η ιταλική εταιρεία προσέθεσε: «Προς το παρόν, ωστόσο, δεν υπάρχει καμία συγκεκριμένη υπόθεση υπό εξέταση». Η Kering αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο.

moncler-mpoufan.jpg

Moncler, από τη χρεοκοπία στην κορυφή

Ο Moncler, που ξεκίνησε το 1952, ονομάστηκε Monestier-de-Clermont, από ένα χωριό στη νοτιοανατολική Γαλλία κοντά στη Γκρενόμπλ.

Η Moncler επωφελήθηκε από τις fashion σταρ αλλά και τους κινηματογραφικούς σταρ που προτίμησαν τα μπουφάν της αλλά και τις streetwear τάσεις και τις άπαξ συνεργασίες με συγκεκριμένους σχεδιαστές. Υπό την καθοδήγηση του Ruffini, ο οποίος κατέχει το 22% των μετοχών της, η Moncler έχει μετατοπίσει την γκάμα των προϊόντων της πέρα από τα διάσημα μπουφάν της και έχει συνεργαστεί με πολλούς άλλους σχεδιαστές.

Αν η Kering έπειθε τον Ruffini και η συνεργασία με την Moncler προχωρούσε, ο Φρανσουά Ανρί Πινό θα κέρδισε μια ακόμη νίκη στην προσπάθεια οικοδόμησης ενός ανταγωνιστικού συγκροτήματος της LVMH του Μπερνάρ Αρνό και θα συνέβαλε στη διαφοροποίηση των εσόδων της εταιρείας από τη Gucci, η οποία αντιπροσώπευε το 60% των εσόδων του ομίλου για το 2019. Το νέο αυτό έρχεται μετά την εξαγορά από την LVMH του Μπερνάρ Αρνό της Tiffany & Co αντί 16,2 δισ. δολ. το μεγαλύτερο deal στον κλάδο των ειδών πολυτελείας.

moncler-vitrina.jpg

Γιατί η Kering θέλει την Moncler

Ανθρωπος κοντά στην Kering δήλωσε ότι ο γαλλικός κολοσσός επιθυμεί να αποκτήσει την Moncler, μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες πολυτελείας, σε μια εποχή που η μεγάλη ανάπτυξη της Gucci, του μεγαλύτερου brand της Kering, επιβραδύνεται.

Το μοντέλο που ακολουθεί η Kering είναι να συνδυάζει πολλά διαφορετικά brand κάτω από μια ομπρέλα, τα οποία χρησιμοποιούν κάποια κοινές λειτουργίες όπως αγορές, συστήματα logistics και πληροφορικής για τη μείωση του κόστους, επιτρέποντας έτσι σε στα brand της να επικεντρωθούν στη δημιουργικότητα. Η μεγάλη συλλογή brands της επιτρέπει να κάνει διαρκείς επενδύσεις και να καλύπτει τα γούστα των καταναλωτών με εμμονή στην καινοτομία. Ατομο κοντά το περιβάλλον της Kerring  δήλωσε ότι η εταιρεία επιδιώκει να ξεφύγει από την εξάρτησή της από τη Gucci και ότι η Moncler, brand κερδοφόρο μπορεί να καλύψει το κενό.

Οι ειδήσεις των συνομιλιών έρχονται μόλις λίγες μέρες αφότου η μεγαλύτερη γαλλική αντίπαλη εταιρεία της Kering, η LVMH, πραγματοποίησε συμφωνία ύψους 16,6 δισ. δολαρίων για την αγορά της Tiffany & Co.

Οι αναλυτές αναμένουν ένα νέο κύμα διαπραγμάτευσης στον κλάδο της πολυτέλειας, καθώς οι αποτιμήσεις των μεγαλύτερων ομίλων, με επικεφαλής τους γαλλικούς ομίλους LVMH και Kering, υπερβαίνουν κατά πολύ τις πωλήσεις των ανεξάρτητων εμπορικών σημάτων. Η παγκοσμιοποίηση της πολυτέλειας, η άνοδος της ασιατικής αγοράς που διψά για luxury προϊόντα  και η επίδραση των social media που επιβάλλουν brands και κάνουν… ανάγκη τη συνεχή κατανάλωση, έχει βοηθήσει τους δυο αυτούς ομίλους.

Οι αναλυτές ανέμεναν ευρέως ότι ο Κering θα… περπατήσει στο δρόμο που χάραξε η LVMH, ενώ παρακολουθούν στενά και την ελβετική Richemont -η οποία έχει παίξει επίσης ως πιθανός εταίρος συγχώνευσης για τη  Kering.

Η Kering, εξακολουθεί να επικεντρώνεται σε στρατηγικές εξαγορές που θα της δώσουν μια ισχυρότερη θέση στην Κίνα.

Όπως έγραψε το Reuters, «Μια συμφωνία για την Moncler θα έδινε στην Kering ένα brand τoυ οποιόυ η ανάπτυξη έχει αύξηση την τελευταία δεκαετία ακόμη και σε αυτό το δύσκολο κλάδο της πολυτέλειας. . Καθώς οι τραπεζίτες βγάζουν τα κοστούμια τους, τις γραβάτες τους  και παλτό τους για ένα πιο κάζουαλ ντύσιμο, τα μπουφάν των 2.000 δολαρίων παύουν να φοριούνται αποκλειστικά στις χιονοδρομικές πίστες του St. Moritz και τα βλέπει κανείς όλο και πιο συχνά στις αίθουσες συνεδριάσεων του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός.

Με σχεδόν 50 καταστήματα στην Κίνα, την Ιαπωνία και την Νότιο Κορέα, η Moncler έχει ήδη μια ισχυρή παρουσία στην περιοχή και είναι μια δημοφιλής αγορά για Κινέζους τουρίστες από το Λος Άντζελες ως το Μιλάνο.

Βλέποντας μπροστά στο 2020 και μια αγορά στην Κίνα που παρουσιάζει μια αβεβαιότητα, τόσο η LVMH όσο και η Kering γνωρίζουν ότι το κλειδί είναι η διαφορετικότητα.

Η αγορά πολυτελείας στην Κίνα απευθύνεται συνεχώς σε όλο και πιο νεαρές ηλικίες, σε πελάτες που δοκιμάζουν πολύ περισσότερα brands από ό, τι πριν και δεν μένουν κωλυμένοι στα γνωστά μεγάλα brands και φυσικά ενδιαφέρονται περισσότερο για θέματα όπως η βιωσιμότητα και ακόμη τα second hand προϊόντα πολυτελείας.

Η Kering πρέπει γνωρίζει ότι δεν μπορεί να εξαρτάται τόσο πολύ από τη Gucci καθώς κινείται σε ένα τόσο αβέβαιο οικονομικό περιβάλλον. Η LVMH δεν μπορεί να περιμένει από τους νεώτερους Κινέζους πελάτες να είναι τόσο ενθουσιασμένοι με τις συλλογές της Louis Vuitton όσοι οι γονείς τους. Για να παραμείνουν στην κορυφή και για να μπορούν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους, θα κάνουν έξυπνες κινήσιες προσθέτοντας brands στα χαρτοφυλάκιά τους. Το ζήτημα είναι τώρα, ποιος θα κάνει την εξυπνότερη κίνηση.

Αναλυτής: Ολα θα εξαρτηθούν από τον Ruffini

«Η Moncler είναι σαφώς ένας ελκυστικός στόχος», δήλωσε ο Ben Kelly, αναλυτής του Louis Capital του Λονδίνου. «Είναι εξαιρετικά κερδοφόρα, έχει λιγότερη έκθεση στο Χονγκ Κονγκ από τους ανταγωνιστές και θα επωφεληθεί από την επέκταση του brand πέρα από τα βασικά προϊόντα και τα μπουφάν».

Ο Kelly επεσήμανε ότι ο Ruffini απέρριψε το ενδεχόμενο πώλησης της Moncler σε συνέντευξή του στους Financial Times τον Απρίλιο.
«Κανείς δεν μου ζήτησε να γίνει αγορά», είπε ο Ruffini. «Είμαστε σε μια καλή στιγμή, θα ήθελα να δω τι θα συμβεί τα επόμενα τρία, τέσσερα χρόνια, μου φαίνεται κρίμα να πουλήσω τώρα και ούτως ή άλλως, δεν είμαι έτοιμος να συνταξιοδοτηθώ», είχε δηλώσει πριν μερικούς μήνες ο διευθύνων σύμβουλος της Moncler.

Ο Ruffini θα αναζητήσει πιθανώς μια προσφορά στην κορυφή της ιστορικής αποτίμησης του Moncler, δήλωσε ο Kelly. Πιθανό η μετοχή να φθάσει τα 48 ευρώ ανά μετοχή, που αντιπροσωπεύει πριμοδότηση 24% στην τιμή κλεισίματος της Moncler την Τετάρτη.

«Τελικά, είναι όλο θέμα του Ruffini και του ρόλου που θα μπορούσε να παίξει σε μια συνδυαστική επιχείρηση», εκτιμά ο Kelly. «Αυτό τουλάχιστον εικάζουμε αυτή τη στιγμή».