Προσπάθεια προσέγγισης με το Υπουργείο Υποδομών επιχειρεί η GD Infrastrutture μετά την αποστολή επιστολών τις προηγούμενες εβδομάδες. Σε συνάντηση με δημοσιογράφους που πραγματοποιήθηκε εχθές ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας στην Ελλάδα, κ.Τριβουλίδης έδωσε κάποιες πληροφορίες για την προέλευση της εταιρείας, τι ζητείται σε επίπεδο έργων, ενώ έγινε προσπάθεια να λειανθεί η δύσκολη σχέση με το Υποδομών.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ.Τριβουλίδης η μητρική εταιρεία holding ονομάζεται GITΤO, με έδρα την Ελβετία και πρόκειται για μία καθαρόαιμη κατασκευαστική εταιρεία. Η GD Infrastrutture δημιουργήθηκε το 2013 με απόσχιση κλάδου από ομώνυμη κατασκευαστική εταιρεία με έδρα τη Νιγηρία και προικίστηκε με 500εκατ.ευρώ σε εκτελεσμένα έργα. Απέκτησε πτυχίο 7ης τάξης από το Ιταλικό Δημόσιο.
Ποια είναι όμως η σχέση της με τη Μηχανική; όπως είπε ο κ.Τριβουλίδης, το 2010 όπου η εταιρεία απώλεσε το πτυχίο της, σταμάτησε να συμμετέχει και σε έργα στη χώρα οπότε αναζητούνταν λύση. Το 2015(;;) γίνεται συμφωνία και η εταιρεία εγκαθίσταται στην Ελλάδα και σχεδόν αμέσως λαμβάνει μέρος στον διαγωνισμό για το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος-Ρίο κόστους 270εκατ.ευρώ, το οποίο το ανέλαβε μέσα από μία πολύκροτη διαγωνιστική διαδικασία. Το έργο σήμερα έχει φτάσει στο 55% με αρχικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Αύγουστο του 2020, στο οποίο όμως είναι βέβαιο πως θα δοθεί παράταση λόγω αλλαγής σχεδιασμού που έχει υπάρξει από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου ΥΠΟΜΕ (δεν δόθηκαν ποτέ τα 3 τελευταία χιλιόμετρα).
Για το Πάτρα-Πύργος, υπήρξε αναφορά στην αλλαγή της πολιτικής και στην αναστολή πληρωμών από το υπουργείο. Υπήρξε μία πρόβλεψη πως αν τελικά διαλυθούν οι εργολαβίες, το έργο θα αργήσει να ξεκινήσει καθώς η GD Infrastrutture θα προσφύγει δικαστικά καθώς ο ν.4412/2016 συγκεκριμενοποιεί ποια έργα μπορούν να διαλυθούν και γιατί. Αυτό που ζητείται είναι να μείνουν ελεύθερες οι εργολαβίες να συνεχίσουν ενώ θεωρούν άδικο τον χαρακτηρισμό του κ.Εμφιετζόγλου ως «Καλογρίτσα της δεξιάς».
Στον αντίποδα, πηγές από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει άλλο κατασκευαστικό αντικείμενο για την GD Inf. πέρα από το Ψαθόπυργος-Ρίο και πως πρόκειται για μία εταιρεία «μυστήριο» η οποία ήρθε από το πουθενά και πως θα υπάρξει ενδελεχής έλεγχος. Επισημαίνουν ότι έχουν υπάρξει πολλαπλά προβλήματα σε εργολαβίες του παρελθόντος από τη Μηχανική και δείχνουν δημοσιεύματα που μιλούν για πόρισμα του ΤΕΕ για κακοτεχνίες σε σιδηροδρομική γέφυρα του έργου Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Επίσης σημειώνουν ότι υπήρξαν πολύ βαρείς προσωπικοί χαρακτηρισμοί στο πρόσωπο του υπουργού στην τελευταία επιστολή που διέρρευσε που δεν κολακεύει και σίγουρα δεν βοηθά σε καμία περίπτωση.
Θα πρέπει πάντως να αναφέρουμε ότι κρατήθηκαν σχετικά χαμηλοί τόνοι στην συζήτηση και μία προσπάθεια να κρατηθεί ένας επιχειρηματικός και όχι προσωπικός τόνος στις διαφορές που έχουν προκύψει στις σχέσεις της εταιρείας με το υπουργείο. Ωστόσο η αίσθηση που έχει δοθεί είναι πως δεν πρόκειται να είναι το τελευταίο επεισόδιο για το πολύπαθο έργο του Πάτρα-Πύργος και πως σίγουρα οι αναταράξεις θα συνεχιστούν.