Αχαΐα: Ο αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου στην ατζέντα της χρονιάς – Έχει ακόμα ανηφόρα

 

 

 

 

Τα πράγματα είναι περίπλοκα στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος. Ο Κ. Καραμανλής έχει μετατρέψει σε προσωπικό πολιτικό στοίχημα την υπόθεση του πολύπαθου έργου και δεν είναι τυχαίο ότι είναι η πρώτη από τις επτά προτεραιότητες που έθεσε για το 2020.

Επιθυμία του είναι, όπως είπε με αφορμή την δημοσιοποίηση της σχετικής λίστας προτεραιοτήτων, να δοθεί οριστική λύση σε μεγάλα έργα υποδομής, αλλά παραλήφθηκαν με σοβαρότατα και πολύπλοκα προβλήματα.

Ο Κ. Καραμανλής έχει δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι ο σχεδιασμός του προκατόχου του, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος κατάτμησε το έργο σε οκτώ εργολαβίες, δεν θα προχωρήσει και για αυτό έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις αφενός με την ΕΕ για τα ζητήματα χρηματοδότησης (από τον προηγούμενο Αύγουστο) και αφετέρου με την Ολυμπία Οδό για να αναλάβει την κατασκευή του. Ένα σημαντικό πρόβλημα είναι πως η πλειοψηφία των συμβάσεων έχουν πάρει την έγκριση από τη Βουλή, είναι υπογεγραμμένες και οι εργασίες έχουν ξεκινήσει από τους αναδόχους. Η απάντηση της ΕΕ θα κρίνει σε σημαντικό βαθμό το μέλλον του έργου. Από την πλευρά τους οι εταιρείες που έχουν αναλάβει τα έργα έχουν αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να καταθέσουν προσφυγές, με βασικό επιχείρημα ότι δεν έχει συμβεί ποτέ στο παρελθόν να καταργηθούν εργολαβίες που βρίσκονται σε εξέλιξη χωρίς να δηλώνουν αδυναμία οι ανάδοχοι ή να θεωρούνται υπαίτιοι.

Τον τελευταίο μήνα προστέθηκαν δύο νέες επιτροπές για το έργο, η μία σε εθνικό και η δεύτερη σε περιφερειακό επίπεδο. Η κυβέρνηση προχώρησε στα μέσα Δεκεμβρίου στη συγκρότηση ανώτατου οργάνου (Κυβερνητική Επιτροπή Συντονισμού Μεγάλων Έργων Υποδομής) το οποίο θα έχει ως στόχο την έγκριση και τη συστηματική παρακολούθηση της υλοποίησης σχεδίων δράσης και τη διασφάλιση της έγκαιρης λήψης των απαραίτητων αποφάσεων. Αν και δεν έχουν αποσαφηνιστεί ακριβώς τα όρια της δικαιοδοσίας του νέου οργάνου σε σχέση με αυτά του Υπουργείου Υποδομών, στα έργα που θα εποπτεύει περιλαμβάνεται και η «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση με Σύμβαση Παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος -Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα (Ολυμπία οδός).».

Σε περιφερειακό επίπεδο αποφασίστηκε η σύσταση Γνωμοδοτικής Επιτροπής που θα παρακολουθεί τις εξελίξεις στο έργο και θα ενημερώνει την τοπική κοινωνία.

 

πηγή:pelop.gr