Κάννες 2018: Οι 20 ταινίες που περιμένουμε να δούμε σαν τρελοί

Στις 8 Μαΐου ξεκινάει φέτος το Φεστιβάλ Καννών, συγκεντρώνοντας ήδη όλα τα βλέμματα του κινηματογραφικού ενδιαφέροντος στην Κρουαζέτ.

Ακολουθούν είκοσι τουλάχιστον από τις ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στο 71ο Φεστιβάλ Καννών. Ανάμεσά τους μεγάλοι σκηνοθέτες, νέοι δημιουργοί, παλιοί αγαπημένοι και δυο – τρεις λόγοι για να γίνουν μεγάλες και μικρές συζητήσεις τις μέρες που ακολουθούν…

BlackKklansman του Σπάικ Λι

Με πρωταγωνιστές τον (γιο του Ντενζέλ) Τζον Ντέιβιντ Γουάσινγκτον και τον Ανταμ Ντράιβερ, ο Σπάικ Λι έρχεται στο φεστιβάλ με το νέο σινε-κατηγορώ του. Η ταινία βασίζεται στην πραγματική ιστορία του Ρον Στόλγουερθ, του πρώτου Αφροαμερικανού αστυνομικού που διείσδυσε στην Κου Κλουξ Κλαν. Στη διάρκεια της δεκαετίας του ’70, ο Στόλγουερθ και ο λευκός συνάδελφός του, Φλιπ Ζίμερμαν, εισχώρησαν στα ανώτατα στρώματα της ρατσιστικής οργάνωσης στο Κολοράντο Σπρινγκς κι ανέτρεψαν το σχέδιό της να πάρει την εξουσία της πόλης.

Under the Silver Lake του Ντέιβιντ Γκόρντον Μίτσελ

Τρία χρόνια μετά την πρεμιέρα του «It Follows» στην Εβδομάδα Κριτικής, όλοι περιμένουν την αναβάθμιση του Ρόμπερτ Μίτσελ στο Διαγωνιστικό Τμήμα με τη νέα του ταινία και πρωταγωνιστές τους Αντριου Γκάρφιλντ, Ράιλι Κέο και Τόφερ Γκρέις. H ιστορία περιστρέφεται γύρω από ένα νεαρό που βρίσκει νόημα όταν αναλαμβάνει να βρει τη λύση στη μυστηριώδη εξαφάνιση του γείτονά του. Το ατμοσφαιρικό τρέιλερ σε κάνει να ανυπομονείς ακόμη πιο πολύ.

Cold War του Πάβελ Παβλικόφσκι

Ο σκηνοθέτης του «Ida» επιστρέφει με ένα ακόμα ασπρόμαυρο, στυλιζαρισμένο, πολιτικό δράμα. Ο «Ψυχρός Πόλεμος» είναι μία ερωτική ιστορία που διαδραματίζεται στην Ευρώπη της δεκαετίας του 50. Πρωταγωνιστές του ένα ζευγάρι μουσικών, η Ζούλα (Τζοάνα Κούλιγκ) κι ο Βίκτορ (Τομάς Κοτ), που περιοδεύουν από την Πολωνία και τη Γιουκοσλαβία, μέχρι το Βερολίνο και το Παρίσι. Η πρώτη πολωνέζικη παραγωγή που θα διαγωνιστεί για το Χρυσό Φοίνικα εδώ και 16 χρόνια – από τον «Πιανίστα» του Ρομάν Πολάνσκι.

The Harvesters του Ετιέν Καλός

Πρώτη μεγάλου μήκους του ελληνικής καταγωγής Νοτιοαφρικανού σκηνοθέτη, συμπαραγωγή της Νότιας Αφρικής, της Ελλάδας (με την Heretic σε ρόλο παραγωγού και την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου) και της Πολωνίας, με συγχρηματοδότηση από το ελληνογαλλικό ταμείο συμπαραγωγών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του CNC. Η ιστορία του φιλμ διαδραματίζεται στη διάρκεια του ετήσιου θερισμού του καλαμποκιού στην επαρχία της Free State της Νότιας Αφρικής, το τελευταίο προπύργιο της μόνης λευκής κοινότητας της ηπείρου, των Αφρικάνερς. Εκεί, ο ευαίσθητος κι υπάκουος έφηβος Γιάνο θα συναντήσει τον Πίτερ, ένα ορφανό αγρίμι κι η σχέση τους, ενάντια στην κοινότητα, θα γίνει από αδελφική ως ερωτική.

Climax του Γκασπάρ Νοέ

Οι πιθανότητες του «Climax» (που πριν λεγόταν «Psyché») να είναι χειρότερο από το «Love» είναι μάλλον αρκετές, αλλά αυτό δεν σημαίνει και πολλά όταν το γεγονός της νέας ταινίας του Γκασπάρ Νοέ μονοπωλεί ήδη το Φεστιβάλ με το λόγκο φτιαγμένο από τα χρώματα της σημαίας της Γαλλίας και την υπόσχεση υπόθεσης με νεαρούς χορευτές του δρόμου στα 90s σε απόλυτα high κατάσταση. Ή κάτι τέτοιο…

The House that Jack Built του Λαρς φον Τρίερ

Διαρκεί 155 λεπτά και αφηγείται την ιστορία ενός κατά συρροή δολοφόνου, σε ένα διάστημα δώδεκα χρόνων και με επίκεντρο πέντε φόνους-κλειδιά. Αποτελεί την επιστροφή του «σε κατάθλιψη» Λαρς φον Τρίερ στις Κάννες μετά την ανακήρυξή του σε «persona non grata» το 2011. Και πρωταγωνιστεί ο Ματ Ντίλον. Ε, ναι.

Εκτορας Μαλό: Η Τελευταία Μέρα της Χρονιάς της Ζακλίν Λέντζου

Είναι Παραμονή Πρωτοχρονιάς και η Σοφία έχει ένα όνειρο που δεν λέει σε κανέναν: καθώς περπατάει στην έρημο, μαθαίνει ότι είναι άρρωστη. Υποκρίνεται ότι δεν την νοιάζει. Εχει χάσει την καρδιά της; Από το διαγωνιστικό τμήμα της Εβδομάδας Κριτικής, η Ζακλίν Λέντζου συνεχίζει ακάθεκτη τη διεθνή της πορεία. Οπως πρέπει.

Plaire Aimer et Courir Vite» του Κριστόφ Ονορέ

Εντεκα χρόνια μετά «Τα Τραγούδια της Αγάπης», ο Κριστόφ Ονορέ επιστρέφει στο διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Καννών με μία ιστορία γκέι έρωτα που διαδραματίζεται στη δεκαετία του 90. Ο 20χρονος Αρθουρ είναι φοιτητής όταν γνωρίζεται με τον μεγαλύτερό του Ζακ – έναν παριζιάνο συγγραφέα ο οποίος μένει με τον μικρό του γιο. Ο έρωτάς τους όμως είναι καταδικασμένος να τελειώσει μαζί με το καλοκαίρι.

Le Livre D’ Image του Ζαν-Λικ Γκοντάρ

«Τίποτα παραπάνω. Παρά μόνο σιωπή. Τίποτα περισσότερο. Παρά μόνο ένα επαναστατικό τραγούδι. Μία ιστορία σε πέντε πράξεις, όσα και τα δάχτυλα ενός χεριού». Αυτή είναι η σύνοψη της νέας ταινίας του auteur Γκοντάρ. Τα τελευταία χρόνια, ο ίδιος δεν έρχεται στις Κάννες, αλλά οι ταινίες του πηγαίνουν, άλλοτε ως μικρές επαναστατικές πράξεις, άλλοτε ως πρωτοπόρα κινηματογραφικά δοκίμια για το τέλος του κόσμου. To «Βιβλίο των Εικόνων» μοιάζει να είναι κάτι και από τα δύο.

Gueule d’ Ange της Βανέσα Φιλό

Πρώτη μεγάλη μήκους ταινία για τη Γαλλίδα σκηνοθέτη, με πρωταγωνίστρια τη Μαριόν Κοτιγιάρ, σε σενάριο του μουσικού, δραματουργού, θεατρικού συγγραφέα, σεναριογράφου και πολλά άλλα Diastème. Τολμηρό δράμα, παρακολουθεί μια ανύπαντρη μητέρα που εγκαταλείπει την 8χρονη κόρη της όταν γνωρίζει κάποιον σ’ ένα κλαμπ. Το αποδεικνύει και το τρέιλερ.

Rafiki της Γουανούρι Καχίου

Δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία για την Γουανούρι Καχίου, πρώτη ταινία από την Κένυα – και απαγορευμένη ήδη στη χώρα της – που συμμετέχει στο Φεστιβάλ Καννών σ’ όλη την ιστορία του, ένα λεσβιακό love story. Η Κένα και η Ζίκι είναι κολλητές φίλες, παρά το πολιτικό μίσος μεταξύ των οικογενειών τους. Οταν μεταξύ τους γεννηθεί ο έρωτας, θα αναγκαστούν να διαλέξουν ανάμεσα στην ευτυχία και την ασφάλεια.

Third Kind του Γιώργου Ζώη

Η Γη έχει εγκαταλειφθεί και το ανθρώπινο είδος έχει αναζητήσει καταφύγιο στο διάστημα. Τρεις αρχαιολόγοι του μέλλοντος επιστρέφουν, για να αναζητήσουν την πηγή ενός μυστηριώδους πεντάτονου σήματος που εκπέμπεται από την Γη. Η τέταρτη μικρού μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη σε ειδική προβολή στην Εβδομάδα Κριτικής. Ανυπομονούμε.

«Mandy» του Πάνου Κοσμάτου

Ενας άντρας προσπαθεί να ξεσκεπάσει μια θρησκευτική σέκτα που πιστεύει ότι έχει σκοτώσει τον έρωτα της ζωής του. Ο Νίκολας Κέιτζ μεγαλουργεί σε σκηνοθεσία του Πάνου Κοσμάτου στην ταινία που συζητήθηκε όσο λίγες στο Φεστιβάλ του Σάντανς και κοσμεί το 50ό Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες. Ηδη το high event του Φεστιβάλ.

Le Monde Est a Toi του Ρομέν Γαβρά

Εξι χρόνια μετά το «Θα Ερθει η Μέρα και Για Μας», ο Ρομέν Γαβράς είναι έτοιμος να επιστρέψει με ένα φιλμ που ελπίζουμε ότι θα κατορθώσει να συνδυάσει τον ηλεκτρισμένο κόσμο των εικόνων του, με μια ιστορια που να τους προσδίδει ένα ικανοποιητικό ειδικό βάρος. Το σενάριο γραμμένο από τον ίδιο τον σκηνοθέτη και τους Καρίμ Μπουκερσά και Νοέ Ντεμπρέ λαμβάνει χώρα μεταξύ Γαλλίας κι Αλγερίας, εκεί όπου ένας πρώην έμπορος ναρκωτικών φιλοδοξεί να αποσυρθεί με τα χρήματα που έχει μαζέψει και τα οποία υποτίθεται ότι φυλάει για εκείνον η μητέρα του.

Pajaros de Verano του Σίρο Γκέρα

Τοποθετημένο στην Κολομβία της δεκαετίας του 70, όταν η παγκόσμια ζήτηση για μαριχουάνα ανεβαίνει κατακόρυφα, το «Birds of Passage», ακολουθεί την ιστορία μιας οικογένειας που βλέπει την κανονικότητά της να διαλύεται εξ’ αιτίας της καινούριας της ενασχόλησης με το εμπόριο ναρκωτικών κι όλα όσα αυτό συνεπάγεται. H ταινία του Σίρο Γκέρα που όλοι περιμένουν να δουν, μετά το θρίαμβο του «Στην Αγκαλιά του Φιδιού».

Everybody Knows του Ασγκάρ Φαραντί

Η νέα ταινία του Ιρανού σκηνοθέτη του «Χωρισμού» και του «Εμποράκου» είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ που ακολουθεί μια Ισπανίδα που ζει στο Μπουένος Αϊρες και η οποία επιστρέφει στη γενέτειρά της, λίγο έξω από τη Μαδρίτη, μαζί με τον Αργεντινό σύζυγό και τα παιδιά της. Το ταξίδι της ωστόσο αναστατώνεται από απροσδόκητα γεγονότα που φέρνουν στην επιφάνεια μυστικά από το παρελθόν. Χαβιέ Μπαρδέμ και Πενέλοπε Κρουζ το πρωταγωνιστικό ζευγάρι της ταινίας που θα ανοίξει και επίσημα) το 71ο Φεστιβάλ Καννών.

Wildlife του Πολ Ντέινο

Βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Ρίτσαρντ Φορντ, σε σενάριο του ίδιου του Πολ Ντέινο και της Ζόι Καζάν, και με πρωταγωνιστές τους Τζέικ Τζίλενχαλ και Κάρι Μάλιγκαν, το «Wildlife» έρχεται από το Φεστιβάλ του Σάντανς και αφηγείται τη διάλυση ενός γάμου από τα μάτια του μικρού γιου της οικογένειας. Τοποθετημένη στα 60ς στην περιοχή Great Falls της Μοντάνα, η ιστορία ακολουθεί τα ίχνη μίας οικογένειας όπου ο πατέρας αποδέχεται μία παράτολμη εργασία στα βουνά και εγκαταλείπει τη γυναίκα και το 14χρονο γιο του στην τύχη τους. Η μητέρα τώρα πρέπει να πάρει τα ηνία της ζωής τους στα χέρια της. Και ο Πολ Ντέινο το χρίσμα ενός σκηνοθέτη που αξίζει να προσέξουμε.

Capernaum της Ναντίν Λαμπακί

Eπτά χρόνια μετά τη βράβευσή της στο Ενα Κάποιο Βλέμμα με το «Where Do We Go Now» («Οταν θέλουν οι Γυναίκες»), και έντεκα μετά την πρεμιέρα του «Caramel» στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών, η Λιβανέζα πρωταγωνίστρια και σκηνοθέτης, Ναντίν Λαμπακί, επιστρέφει στο φεστιβάλ Καννών με την τρίτη της ταινία. Το «Καπερναούμ» είναι ένα σύγχρονο παραμύθι και μία παραβολή που, με το χιούμορ που χαρακτηρίζει τις ταινίες της Λαμπακί, ακολουθεί την ιστορία ενός μικρού αγοριού το οποίο αποφασίζει να πάρει τη μοίρα στα χέρια του, να επαναστατήσει απέναντι στη ζωή που του επέβαλαν και να κάνει μήνυση… στους γονείς του!

Lazzaro Felice της Αλίτσε Ρορβάχερ

Η 35χρονη Ιταλίδα σκηνοθέτης με το ντεμπούτο της «Corpo Celeste» είχε βρεθεί στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών το 2011. Με «Τα Θαύματα» είχε κερδίσει το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής το 2014. Φέτος, επιστρέφει στο διαγωνιστικό τμήμα με μία ταινία γυρισμένη σε 16mm κι ένα σενάριο που ακολουθεί έναν άντρα στο ταξίδι του μέσα στο χρόνο – για μισό αιώνα. Αλλά όπως δηλώνει η σκηνοθέτης «δεν είναι ταινία επιστημονικής φαντασίας».

2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος του Στάνλεϊ Κιούμπρικ

Ακριβώς πάνω στα 50 χρόνια, η κόπια των 70mm της θρυλικής ταινίας του 1968 φτάνει στις Κάννες, συνοδεία του Κρίστοφερ Νόλαν.