Δήμος Ήλιδας: Εισήγηση Αντιδημάρχου οικονομικών υπηρεσιών Βασίλη Ζαχαρόπουλου

 

 

 

 

 

Έγκριση εκτέλεσης δράσεων και πρωτοβουλιών κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης από τον δήμο, καθώς και διενέργειας προμηθειών για την παροχή γευμάτων και τροφίμων για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, στα πλαίσια των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19

 

 

Με την εμφάνιση της πανδημίας τού κορωνοϊού, ο δήμος μας έλαβε και θα συνεχίσει να λαμβάνει μέτρα πρόληψης διασποράς της νόσου, περιορισμού εξάπλωσης του υιού και προστασίας και ανακούφισης των δημοτών μας.

Πιο συγκεκριμένα, προχωρήσαμε στα εξής:

  1. Λάβαμε μέτρα προστασίας όλων των εργαζόμενων τού δήμου και των ΝΠΔΔ αυτού, με όλα τα προβλεπόμενα από τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου  (παροχή γαντιών,  μασκών, αντισηπτικών κ.λπ).
  2. Απολυμάναμε όλα τα σχολικά κτίρια του δήμου, όλα τα δημοτικά κτίρια, τα αγροτικά ιατρεία των κοινοτήτων, καθώς και όλα τα κτίρια του δημοσίου που βρίσκονται στην πόλη μας (Αστυνομία, Δικαστήρια, Νοσοκομείο, Πυροσβεστική, Δασαρχείο, Τμ. Συγκοινωνιών). Επίσης, όλους τους κοινόχρηστους χώρους , τους χώρους τής συνοικίας ‘Παπακαυκά’, και τους κάδους απορριμμάτων.
  3. Με την 24/2020 Απόφαση Δημάρχου, ενισχύθηκε η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ τού δήμου και το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», με το προσωπικό των υπηρεσιών που έχει ανασταλεί η λειτουργία τους, σε εφαρμογή των Π.Ν.Π, και συγκεκριμένα με :

Α. Το προσωπικό του Ν.Π.Δ.Δ «Ο ΗΛΕΙΟΣ», πλην των υπαλλήλων των διοικητικών υπηρεσιών.

Β. Τις καθαρίστριες των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με το ωράριο που προβλέπεται ειδικότερα από τις συμβάσεις τους.

Επιπλέον, οι υπηρετούντες εργαζόμενοι στη Δημοτική Ενότητας Πηνείας, θα εξυπηρετούν τις ανάγκες της παραπάνω Ενότητας , στο πλαίσιο του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι»

  1. Αναλάβαμε την παροχή 40-50 γευμάτων ημερησίως, μέχρι 31/5/2020, σε άπορους δημότες που έχουν-επιβεβαιωμένα- ανάγκη.
  2. Με Απόφαση της οικονομικής επιτροπής, προβήκαμε σε προμήθεια τροφίμων και απολυμαντικών, προκειμένου να τα διανείμουμε σε 150-200 οικογένειες δικαιούχων των παροχών τού κοινωνικού παντοπωλείου και ανάλογα με τον αριθμό των μελών τους, σε 200-250  οικογένειες Ρομά-πάλι ανάλογα με τον αριθμό των μελών τους-, ενώ θα γίνει και επιλογή κάποιων ωφελούμενων από το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι», με κριτήριο τη μεγαλύτερη αναγκαιότητα. Οι διανομές θα γίνουν, μία πριν και μία μετά το Πάσχα.
  3. Προβήκαμε σε προμήθεια απολυμαντικών και ειδών καθαρισμού εσωτερικού χώρου.
  4. Με Απόφαση της οικονομικής επιτροπής, αναθέσαμε τον καθαρισμό όλων των κενών οικοπέδων και κοινόχρηστων χώρων στις συνοικίες Παπακαυκά, Τσιχλέικων και Κέντρου.
  5. Θα αγοράσουμε, με τη διαδικασία τής απευθείας ανάθεσης και πρόσκλησης κατάθεσης προσφορών, απορριμματοφόρο, χωρητικότητας 12.000 λίτρων, σύμφωνα με τη μελέτη  που εκπόνησε η Υπηρεσία Καθαριότητας τού δήμου.

 

Μέτρα οικονομικού περιεχομένου.

Στην Πράξη Νομοθ. Περιεχομένου (ΦΕΚ 68/20.03.2020 τεύχος A’): «Κατεπείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τη στήριξη της κοινωνίας και της επιχειρηματικότητας και τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας της αγοράς και της δημόσιας διοίκησης » –  Άρθρο τριακοστό έβδομο «Κατεπείγουσες διατάξεις λειτουργίας Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης», αναφέρεται:

«7. Από την 1η Μαρτίου 2020 έως και την 31η Μαΐου 2020 αναστέλλεται η καταβολή μισθωμάτων σε Δήμους για την ενοικίαση κυλικείων εντός σχολικών μονάδων και εντός κοιμητηρίων.

  1. Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, επιχειρήσεις που διακόπτουν ή περιορίζουν υποχρεωτικά τη λειτουργία τους, λόγω των μέτρων αποτροπής της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και δεν κάνουν χρήση παραχωρημένου κοινόχρηστου χώρου, σύμφωνα με το άρθρο 13 του από 24-9/20-10-1958 β.δ. (Α΄ 171), μπορεί να απαλλάσσονται από τα αναλογούντα τέλη για το χρονικό διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί. Με την απόφαση αυτή μπορεί να ρυθμίζονται και θέματα συμψηφισμού με μελλοντικές απαιτήσεις τελών, σε περίπτωση που έχουν ήδη καταβληθεί ποσά εντός του διαστήματος απαλλαγής.
  2. Με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, επιχειρήσεις που διακόπτουν τη λειτουργία τους λόγω των μέτρων αποτροπής της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, μπορεί να απαλλάσσονται του ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 25/1975 (Α΄ 74), για το χρονικό διάστημα που ισχύουν οι περιορισμοί. Με την απόφαση αυτή μπορεί να ρυθμίζονται και θέματα συμψηφισμού με μελλοντικές απαιτήσεις τελών, σε περίπτωση που έχουν ήδη καταβληθεί ποσά εντός του διαστήματος απαλλαγής».

Με βάση την παραπάνω νομοθεσία, προτείνουμε τη λήψη απόφασης ως εξής:

  1. Παράταση προθεσμίας πληρωμής των λογαριασμών ύδρευσης και των  ρυθμίσεων καταβολής οφειλών που έχουν ήδη γίνει , έως 31/5/2020, χωρίς προσαυξήσεις.
  2. Αναστολή τής διακοπής παροχών ύδρευσης λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών.
  3. Οι επαγγελματίες που κάνουν χρήση κοινόχρηστων χώρων -και οι επιχειρήσεις τους έχουν διακόψει ή περιορίσει υποχρεωτικά τη λειτουργία τους, λόγω των μέτρων αποτροπής της διασποράς του κορωνοϊού-, δεν θα πληρώσουν τέλη για το διάστημα από 1/3/2020 – 31/5/2020. Για όσους έχουν πληρώσει ήδη, θα γίνει συμψηφισμός με τα απαιτούμενα τέλη επόμενων μηνών.
  4. Οι επαγγελματίες και αγρότες που δραστηριοποιούνται στη λαϊκή αγορά, δεν θα πληρώσουν τέλη για το διάστημα από 1/3/2020 – 31/5/2020.
  5. Παροχή δημοτικής ενημερότητας για οφειλέτες προς τον δήμο, έως 31/5/2020.
  6. Να μην ληφθούν αναγκαστικά μέτρα είσπραξης οφειλών και δέσμευση λογαριασμών στην εφορία, έως 31/5/2020.
  7. Να μην εισπραχθούν μισθώματα από την ενοικίαση δημοτικά κτιρίων, κυλικείων ή αγροτεμαχίων, ως 31/5/2020.
  8. Όσον αφορά το τέλος 0,5% και 2% τέλος παρεπιδημούντων τα οποία αποδίδουν οι επιχειρήσεις στον δήμο, αυτό υπολογίζεται επί των ακαθαρίστων εσόδων τους, και εφόσον τελούν υπό αναστολή, δεν θα το καταβάλουν.  Παρόλα αυτά, δίνουμε τη δυνατότητα, σε όσους λειτουργούν τις επιχειρήσεις τους, να καταθέσουν τα παραπάνω τέλη ως 30/6/2020.
  9. Ως προς το τέλος καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού, σας  ενημερώνουμε για τα εξής: το τέλος αυτό εισπράττεται από τη ΔΕΗ μέσω των λογαριασμών και με βάση τα στοιχεία (δισκέτα), που δίνει ο δήμος, μια φορά τον χρόνο. Με αυτό το δεδομένο, είναι αδύνατον να πραγματοποιηθεί η μείωση, καθώς θα απαιτηθεί πολύς χρόνος για ενδεχόμενη αλλαγή των στοιχείων . Ωστόσο, εξετάζουμε τη δυνατότητα επιστροφής ύψους 50% των παραπάνω τελών, μετά από εισήγηση των οικονομικών υπηρεσιών και λήψη απόφασης από το Δ.Σ, για κάποιες κατηγορίες δημοτών, όπως αυτές θα προσδιοριστούν.

 

Όλα τα παραπάνω μέτρα θα επανεξεταστούν και θα επανακαθοριστούν, με βάση και τις οδηγίες που θα δοθούν, αν η παρούσα κατάσταση συνεχιστεί.

Κατόπιν τούτου, εισηγούμαστε τη λήψη των σχετικών αποφάσεων από το συμβούλιο, και καλούμε και τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου τού δήμου, να λάβουν ανάλογες αποφάσεις.

 

 

 

Ο Αντιδήμαρχος οικονομικών

 

 

Ζαχαρόπουλος Βασίλειος