Με μελανά χρώματα περιγράφει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την κατάσταση που παρελήφθησαν οι οκτώ εργολαβίες του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, σε απαντητικό έγγραφο ερώτησης σχετικά με το έργο.
Στο κείμενο σημειώνεται ότι η χρηματοδότηση από την ΕΕ για τις 8 εργολαβίες έληγε οριστικά το 2023 και πως αν προχωρούσαν ακόμα και κάποιες από αυτές, ήταν υπαρκτός ο κίνδυνος να απαιτηθεί επιστροφή του συνολικού ποσού για τους πόρους που θα είχε λάβει το έργο.
Αντίστροφα, σύμφωνα με το έγγραφο που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, επιτεύχθηκε η χρηματοδότηση του έργου και από το ΕΣΠΑ 2021-2027 ως έργο-γέφυρα, που εξασφαλίζει την ολοκλήρωση του έργου.
Υπογραμμίζεται δε, πως ως βέλτιστη λύση επελέγη η επανένταξη του έργου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και προς τούτο υπεγράφη πλαίσιο συναντίληψης μεταξύ του υπουργείου ΥΠΟΜΕ και της παραχωρησιούχου εταιρείας.
«Σήμερα δρομολογούνται οι αναγκαίες ενέργειες προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επανένταξη του τμήματος Πάτρα-Πύργος» αναφέρεται χαρακτηριστικά και μάλιστα τονίζεται πως «είναι απόλυτα σαφές ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών έχει θέσει το ζήτημα της υλοποίησης του Πάτρα – Πύργος σε απόλυτη προτεραιότητα».
Ως συμπέρασμα αναφέρεται πως «η επιλογή της κατάτμησης του έργου σε 8 επιμέρους εργολαβίες υπήρξε καταστροφική και δεν προσιδίαζε σε καμία απολύτως περίπτωση στο συγκεκριμένο έργο». Αυτό που έρχεται ως νέο στην πολύκροτη υπόθεση είναι πως, όπως υποστηρίζεται στο έγγραφο, η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Ανάπτυξης (DG REGIO) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είχε θέσει επανειλημμένα προς την -προηγούμενη- Ελληνική Κυβέρνηση την πλήρη διαφωνία της στην επιλογή της διαίρεσης του έργου σε επί μέρους εργολαβίες, ενώ είχε εκφράσει και τις ενστάσεις της για τις υπερβολικά χαμηλές προσφορές (μεγάλες εκπτώσεις) που υποβλήθηκαν.
Η υπόθεση των 8 εργολαβιών στο Πάτρα-Πύργος, έκλεισε από την πλευρά του υπουργείου ΥΠΟΜΕ, στις 20 Μαρτίου όταν δόθηκε εντολή για τη διάλυση των υπογεγραμμένων Συμβάσεων (Τμήματα 2,5,6 και 7), καθώς και η ματαίωση των διαγωνισμών ανάθεσης των Συμβάσεων για τα Τμήματα 1,3 και 4 που μετά από τόσα χρόνια παρέμεναν σε εκκρεμότητα.
πηγή:pelop.gr