«Ντροπή» χαρακτήρισε ο Κώστας Καραμανλής για εθνικό δρόμο σύγχρονου ευρωπαϊκού κράτους να έχει τόσες παράνομες και νόμιμες εισόδους-εξόδους σε κάθε χιλιόμετρο. Ο υπουργός Υποδομών απάντησε στο βουλευτή Αχαϊας του ΚΚΕ, Νίκο Καραθανασόπουλο, για τη νότια χάραξη και το ύψος των διοδίων στο Πάτρα-Πύργος, ενώ ενημέρωσε ότι υπήρξε προσωπική παρέμβαση του Κυριάκου Μητσοτάκη για τον αυτοκινητόδρομο στη Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Η παρέμβαση του Πρωθυπουργού στην εκτελεστική αντιπρόεδρο της Κομισιόν έγινε με τηλεδιάσκεψη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όπως είπε ο Κ. Καραμανλής, και έμεινε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
Ο Ν. Καραθανασόπουλος έκανε λόγο στην τοποθέτησή του για καταστροφή των οικισμών που βρίσκονται νότια της Πάτρας (εννοούσε τα Βραχναίικα, Τσουκαλαίικα, Καμίνια κ.ά.), οι οποίοι αναμένεται να δεχθούν μεγάλο κυκλοφοριακό βάρος μετά την κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, καθώς εκτιμά ότι σημαντικός αριθμός θα θέλει να αποφύγει την πληρωμή των διοδίων που θα επιβληθούν. «Το βιώνουμε στο Ρίο» είπε ο βουλευτής και υποστήριξε ότι θα υποβαθμιστεί η ποιότητα ζωής στους προαναφερόμενους οικισμούς. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι θα ήταν προτιμότερο να προχωρήσει η νότια χάραξη του δρόμου, ώστε να εξυπηρετείται και η βιομηχανική περιοχή.
Ο Κ. Καραμανλής απάντησε ότι οι χαράξεις των δρόμων δεν είναι μόνο θέμα πολιτικής βούλησης και υπενθύμισε ότι για την υπόθεση έχει εκδοθεί αμετάκλητη απόφαση από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Μετέφερε όμως και την προσωπική του άποψη, η οποία συνοψίζεται στη φράση: ο ρυπαίνων πρέπει να πληρώνει. Ο Υπουργός ανέφερε ότι το κόστος των 4,3 ευρώ για τη διαδρομή Πάτρα-Πύργος δεν είναι υπερβολικό. Αντιθέτως, υποστήριξε ότι είναι πολύ λίγα ώστε να σώζονται ανθρώπινες ζωές. Πρόσθεσε ότι τα διόδια θα ισχύσουν για τη συντήρηση και τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και κάλεσε το Ν. Καραθανασόπουλο να επισκεφτεί ελληνικούς αυτοκινητόδρομους που κατασκευάστηκαν με δημόσιες δαπάνες και αυτούς που έγιναν με παραχώρηση για να συγκρίνει την κατάσταση που βρίσκονται (εννοούσε ότι οι δεύτεροι ήταν σε καλύτερη).
Ο Ν. Καραθανασόπουλος διαφώνησε ότι την οδηγία: «ο χρήστης πληρώνει», την οποία χαρακτήρισε αντιδραστική. Αντέτεινε ότι η απόφαση του ΣτΕ δεν ήταν απαγορευτική για τη νότια χάραξη, η οποία εξαιρέθηκε επειδή η προηγούμενη κυβέρνηση έβαζε ζητήματα υπέρογκου κόστους και καθυστέρησης στην εκτέλεση του έργου. Επέμεινε ότι τα διόδια είναι πολύ ακριβά, κυρίως λόγω της χαμηλής οικονομικής συμμετοχής του εργολάβου στο έργο (την υπολόγισε κάτω του 10%).
Ως προς το ζήτημα των αποζημιώσεων στις κατασκευαστικές εταιρείες που είχαν επιλεγεί από την προηγούμενη κυβέρνηση με την κατάτμηση του έργου, ο Κ. Καραμανλής ανέφερε ότι το μάξιμουμ της αποζημίωσης θα είναι στα τέσσερα εκατομμύρια ευρώ, όταν μόνο για το τμήμα του έργου που βρέθηκε ο σκουπιδότοπος (στα όρια της Ηλείας με την Αχαΐα) το κόστος απομάκρυνσης των απορριμμάτων υπολογίστηκε στα 5,5 εκατ. ευρώ.
πηγη΄:pelop.gr