Ελαστικά που είχαν λήξει πάνω από δέκα χρόνια εντόπισε κλιμάκιο της Τροχαίας Αττικής στη Μύκονο, κατά τη διάρκεια ελέγχων σε αυτοκίνητα εταιρειών ενοικιάσεως.
Τα αυτοκίνητα θα έπρεπε ήδη να έχουν αποσυρθεί, καθώς τα προβλήματα που είχαν τα καθιστούσαν επικίνδυνα για τους επιβάτες.
Οπως έγινε γνωστό από την αστυνομία, κλιμάκιο της Ομάδας Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΟΕΠΤΑ) από την Τροχαία Αττικής μετέβη στο νησί και οι αστυνομικοί ξεκίνησαν τους ελέγχους από τρεις εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων, στις οποίες διαπίστωσαν τις εξής παραβάσεις:
-33 αυτοκίνητα είχαν φθαρμένα ελαστικά.
-Πέντε δεν είχαν περάσει ΚΤΕΟ.
-13 οχήματα είχε λήξει η 12ετία και δεν θα έπρεπε να ήταν διαθέσιμα προς μίσθωση.
Σε πολλές περιπτώσεις τα ελαστικά των αυτοκινήτων είχαν ημερομηνία 2013, 2014, ενώ υπήρξε και όχημα που «φορούσε» ελαστικά του 2005.
Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουν τα ελαστικά
Σημειώνεται ότι η διάρκεια ζωής και η απόδοση ενός ελαστικού εξαρτώνται από τον σχεδιασμό του, τις συνήθειες του οδηγού, τις καιρικές συνθήκες, τους δρόμους και τη φροντίδα τους.
Η γήρανση των ελαστικών αρχίζει μόλις αυτά τοποθετηθούν, εξαιτίας της παρουσίας συμπιεσμένου αέρα εντός του ελαστικού. Σε περίπτωση αποθήκευσής τους, ένας χρόνος στην αποθήκη αντιστοιχεί σε 3 εβδομάδες χρήσης στον δρόμο.
Ενας σημαντικός παράγοντας που επιταχύνει τη γήρανση ενός ελαστικού είναι οι περιβαλλοντικές συνθήκες, όπως η έκθεση στον ήλιο ή το κλίμα σε περιοχές που βρίσκονται δίπλα στη θάλασσα.
Ακόμη και αν δεν έχουν φτάσει στο όριο φθοράς, η μέγιστη διάρκεια ζωής των ελαστικών δεν πρέπει να ξεπερνά τα 10 χρόνια από την ημερομηνία παραγωγής τους. Εφόσον περάσουν 5 χρόνια από την ημερομηνία παραγωγής συνιστάται συχνός έλεγχος της κατάστασης των ελαστικών, ενώ η πίεσή τους είναι χρήσιμο να ελέγχεται κάθε μήνα.
Πηγή: iefimerida.gr