Απαγόρευση μεταβίβασης παλαιών τρακτέρ χωρίς αψίδα προστασίας

 

 

 

 

 

Όπως αναφέρει συγκεκριμένα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Μηχανημάτων, είναι γνωστό πως υπάρχει μεγάλη δυσκολία εξεύρεσης τέτοιων αψίδων προστασίας, διότι πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με ειδική πιστοποίηση. Η δυσκολία έγκειται τόσο στην εξεύρεση προμηθευτών-κατασκευαστών, όσο και στην ύπαρξη ειδικού φορέα πιστοποίησης, για τέτοιου είδους αψίδες. Ωστόσο, η παράταση που δόθηκε μετά από αίτημα του ΣΕΑΜ έως το τέλος του 2021 θεωρείται αρκετή προκειμένου οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, κάτοχοι τέτοιων ελκυστήρων, αγρότες ή Εταιρίες, να έχουν τον χρόνο να βρουν λύση και να συμμορφωθούν.

Σημειώνεται πως η παράταση αφορά τρακτέρ που έχουν ταξινομηθεί ή έχουν άδεια κυκλοφορίας που εκδόθηκε πριν τις 21-5-1998 σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, ώστε να διευκολυνθούν οι μεταβιβάσεις και οι πωλήσεις που έχουν σχεδιαστεί από τους κατόχους τους για φέτος.

Η απόφαση προβλέπει ότι είναι δυνατόν να κατασκευαστούν και να εγκριθούν νέου τύπου ΔΠΕΑ από ενδιαφερόμενους (μεμονωμένους/ ανεξάρτητους κατασκευαστές, μηχανουργεία, ειδικούς μηχανικούς κ.λπ.) οι οποίοι αναλαμβάνουν τις απαιτούμενες από τον νόμο ευθύνες και υποχρεώσεις του κατασκευαστή.

Για να εγκριθούν οι νέου τύπου ΔΠΕΑ απαιτείται δοκιμή που γίνεται από πιστοποιημένους για το σκοπό αυτό φορείς.Ήδη στη χώρα μας έχουν λάβει έγκριση ΔΠΕΑ ελληνικής κατασκευής που καλύπτουν σημαντικό αριθμό παλαιών μοντέλων ελκυστήρων.

 

Αναλυτικά το σχετικό δελτίο τύπου του ΣΕΑΜ αναφέρει:

Μετά από αίτημα του ΣΕΑΜ που υποβλήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία του ΥπΑΑΤ, με απόφαση του Υφυπουργού κ. Γιάννη Οικονόμου (Γ3Β 173/44559-11.02.2021/ΦΕΚ 696 Β 2021), δόθηκε αναβολή μέχρι 1/1/2022 στην εφαρμογή του Νόμου ΔΓ C47/23.04.1998 που προβλέπει την υποχρεωτική τοποθέτηση Διάταξης Προστασίας Έναντι Ανατροπής (ΔΠΕΑ) στους παλαιούς γεωργικούς ελκυστήρες που εφοδιάστηκαν με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν την 21-5-1998. Οι ελκυστήρες που κατασκευάστηκαν μετά από αυτήν την ημερομηνία, φέρουν υποχρεωτικά εργοστασιακή διάταξη προστασίας (αψίδα) ή βεβαίως καμπίνα ασφαλείας.

Ο ΣΕΑΜ θεωρεί απαραίτητη την ύπαρξη της Διάταξης Προστασίας, μια και παρέχει πραγματικά προστασία και όλοι γνωρίζουμε πόσα θανατηφόρα ατυχήματα γίνονται κάθε χρόνο, λόγω ανατροπής του ελκυστήρα, που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί αν υπήρχε η κατάλληλη διάταξη προστασίας. Πλην όμως, υπάρχει μεγάλη δυσκολία εξεύρεσης τέτοιων αψίδων προστασίας, διότι πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με ειδική πιστοποίηση. Από μια πρώτη έρευνα που έκανε ο ΣΕΑΜ προέκυψε ότι η δυσκολία έγκειται τόσο στην εξεύρεση προμηθευτών-κατασκευαστών, όσο και στην ύπαρξη ειδικού φορέα πιστοποίησης, για τέτοιου είδους αψίδες.

Προκειμένου οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, κάτοχοι τέτοιων ελκυστήρων, αγρότες ή Εταιρίες, να έχουν τον χρόνο να βρουν λύση και να συμμορφωθούν, ο ΣΕΑΜ ζήτησε αυτή την αναβολή, την οποία αντιμετώπισε θετικά το ΥπΑΑΤ.

Ο ΣΕΑΜ θα ενημερώσει ξεχωριστά όλα τα μέλη του, για την υποχρέωση συμμόρφωσης μέχρι 31/12/2021, σε ότι αφορά τυχόν αποθέματα τέτοιων ελκυστήρων. Παράλληλα, συστήνει και στους αγρότες κατόχους τέτοιους ελκυστήρων, να προσαρμόσουν Διάταξη Προστασίας Έναντι Ανατροπής, διαφορετικά μετά την 31/12/2021 δεν θα έχουν την δυνατότητα να τα μεταβιβάσουν.

πηγή:https://www.agronews.gr/