Ιταλία: Η Google «έφαγε» πρόστιμο 102 εκατ. ευρώ γιατί απέκλεισε εφαρμογή

 

 

 

 

 

Πρόστιμο 102,084 εκατομμυρίων ευρώ επιβλήθηκε στην Google από την επιτροπή προστασίας του ανταγωνισμού στην Ιταλία, καθώς αρνήθηκε να δεχθεί στην πλατφόρμα της Google Play μια τρίτη εφαρμογή που επιτρέπει να εντοπίζονται σταθμοί επαναφόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

“Μέσω του λειτουργικού συστήματος Android και του καταστήματος εφαρμογών Google Play, η Google κατέχει δεσπόζουσα θέση (…) Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε πως στην Ιταλία περίπου τα τρία τέταρτα των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones) χρησιμοποιούν το Android”, εξηγεί η επιτροπή προστασίας του ανταγωνισμού στην Ιταλία.

Σύμφωνα με έρευνα της ιταλικής ρυθμιστικής αρχής, “η Google δεν επέτρεψε” τη χρήση της εφαρμογής JuicePass, που ανέπτυξε ο ιταλικός ενεργειακός κολοσσός Enel, στο σύστημά της Android Auto που δίνει τη δυνατότητα σε ένα όχημα να συνδεθεί και να αποκτήσει διάφορες υπηρεσίες.

“Η JuicePass προσφέρει μια μεγάλη κλίμακα υπηρεσιών για την επαναφόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, από την αναζήτηση κάποιου σταθμού επαναφόρτισης μέχρι τη διαχείριση της επαναφόρτισης και την κράτηση ενός σταθμού”, συνεχίζει.

Η εφαρμογή αυτή ανταγωνίζεται την εφαρμογή Google Maps του αμερικανικού κολοσσού που επιτρέπει προς το παρόν μόνο την αναζήτηση σταθμών επαναφόρτισης για τα ηλεκτρικά οχήματα.

“Η Google, αρνούμενη στην Enel X Italia (…) να καταστήσει διαθέσιμο το JuicePass στο Android Auto, περιόρισε με άδικο τρόπο τις δυνατότητες για τους χρήστες της εφαρμογής της Enel”, εκτιμά η επιτροπή η οποία ξεκίνησε την έρευνα τον Μάιο του 2019.

“Ο αποκλεισμός της εφαρμογής της Enel X Italia από το Android Auto διαρκεί περισσότερο από δύο χρόνια. Η συνέχιση αυτής της συμπεριφοράς μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δυνατότητα της Enel X Italia να οικοδομήσει μια σταθερή βάση χρηστών τη στιγμή που καταγράφεται μια σημαντική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων”, προσθέτει.

Στο πλαίσιο αυτό, η ιταλική ρυθμιστική αρχή επέβαλε επίσης στην Google να θέσει στη διάθεση της Enel X Italia και άλλων σχεδιαστών εφαρμογών “τα εργαλεία για τον προγραμματισμό της εφαρμογής που λειτουργεί στο Android Auto”.

Η υποχρέωση αυτή θα ελέγχεται με τη βοήθεια ενός ανεξάρτητου ειδικού της αντιμονοπωλιακής αρχής “στον οποίο η Google θα πρέπει να παρέχει κάθε συνεργασία και τις απαιτούμενες πληροφορίες “, καταλήγει η ανακοίνωση.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ