Σε αντίθεση με τις βόρειες χώρες που έχουν να ασχοληθούν με τα προβλήματα που προκαλεί το δριμύ ψύχος στα αυτοκίνητα, στην Ελλάδα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε εκείνα που προκύπτουν από την πολλή ζέστη, και τις συνθήκες καύσωνα που μπορεί να διαρκέσουν αρκετούς μήνες.
Πέραν του μόνιμου άγχους της υπερθέρμανσης του κινητήρα -ειδικά αν το λιπαντικό δεν είναι αρκετό- και του ενδεχομένου να κολλήσει και να καταστραφεί, η ζέστη μπορεί συχνά να επηρεάσει και την απόδοση του ενός καλοσυντηρημένου κινητήρα. Να μειώσει την απόκριση του γκαζιού κατά την επιτάχυνση, ή να επιφέρει διακοπές στη γραμμική απόδοση της ισχύος του.
Τι προκαλεί, όμως, αυτή την παράξενη συμπεριφορά του αυτοκινήτου; Ως γνωστόν, στους κυλίνδρους ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης πυροδοτείται το μίγμα που αποτελείται από αέρα και καύσιμο, σε συγκεκριμένο ποσοστό από το καθένα. Όταν πιέζουμε το γκάζι και η ταχύτητα αυξάνεται, τόσο μεγαλύτερες ανάγκες για αέρα έχει ο κινητήρας.
Σε συνθήκες πολύ υψηλής θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας, η περιεκτικότητα οξυγόνου στον αέρα είναι μικρότερη – ακριβώς όπως συμβαίνει και σε μεγάλα υψόμετρα. Κατά συνέπεια, το οξυγόνο που φτάνει στον κινητήρα είναι ελλιπές, επηρεάζοντας έτσι την αδιάλειπτη λειτουργία του, και προκαλώντας αστάθειες και κενά στην απόδοση της ισχύος. Ο κινητήρας δίνει την αίσθηση ότι ασθμαίνει, ειδικά κατά την επιτάχυνση.
Το καλό, σε μια τέτοια περίπτωση, είναι ότι δεν χρειάζεται να απευθυνθείτε σε ένα συνεργείο – τουλάχιστον όχι σε πρώτη φάση. Για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα, ενδεχομένως να αρκεί να καθαρίσετε τις διόδους αέρα του κινητήρα. Αρχικά, με το ψεκαστικό του πλησιέστερου πλυντηρίου αυτοκινήτων, μπορείτε να πλύνετε το χώρο κάτω από το καπό – καθώς από το ρύγχος του αυτοκινήτου ο κινητήρας αντλεί τον αέρα που χρειάζεται για την καύση.
Αντίστοιχα, καλό είναι να καθαρίσετε και το ψυγείο για να βοηθήσετε τη λειτουργία της ψύξης του κινητήρα. Σε περίπτωση που το αυτοκινήτό σας είναι Turbo, πρέπει να καθαρίσετε και το intercooler (που βρίσκεται επίσης κάτω από το καπό), ώστε να βελτιώσετε τη λειτουργία της συσκευής που ψύχει τον αέρα που μπαίνει στον υπερσυμπιεστή (Turbo).
Αν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που έχετε να καθαρίσετε τα συγκεκριμένα σημεία του αυτοκινήτου σας, είναι πιθανό το πρόβλημα που προκαλεί η ζέστη στη λειτουργία του κινητήρα σας να λυθεί μόνο με τον καθαρισμό του και με την προσθήκη, αν χρειάζεται, ψυκτικού υγρού, χωρίς να χρειαστεί να πάτε στο συνεργείο.
πηγή:https://www.carandmotor.gr/