Επικοινωνιακή αντεπίθεση με… άρωμα Ελλάδας μετά το σκάνδαλο με τα Facebook Papers – Οι αλλαγές στο Μessenger, οι νέες επικοινωνίες και τα παιχνίδια που βασίζονται στην εικονική πραγματικότητα – Τι είναι το metaverse και πώς ο τεχνολογικός κολοσσός σχεδιάζει να επανεφεύρει τον εαυτό του
Οι αλλαγές στο Facebook ανακοινώθηκαν ζωντανά σε διαδικτυακή εκδήλωση από τον Μαρκ Ζούκεμπεργκ, ύστερα από τις καταγγελίες για σελίδες διασποράς ψευδών ειδήσεων και παραπληροφόρησης που εγείρουν σοβαρά ζητήματα.
Στην ουσία, οι αλλαγές που ανακοινώθηκαν αφορούν στην πολιτική του Facebook και στην εισαγωγή μιας καινοτόμας πλατφόρμας, με βάση την εικονική πραγματικότητα, τη στιγμή που ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας μίλησε για μια νέα εποχή τόσο για τον τεχνολογικό κολοσσό όσο και για το Internet.
Το Meta παραπέμπει στο metaverse, μια νέα πολιτική της εταιρείας που συνδυάζει την εικονική πρατγματικότητα με τις τεχνολογίες, όσον αφορά σε εργασία και διασκέδαση.
Αλλάζει όνομα η Facebook Inc.
Όπως έγινε γνωστό από τον Ζούκεμπεργκ, το σήμα του Facebook στην ιστοσελίδα του και στις πλατφόρμες των κινητών θα μείνει ως έχει, όμως η μητρική Facebook Inc., στην οποία ανήκουν Instagram and WhatsApp, θα αποκτήσει νέο τίτλο.
«Κάνουμε λάθη, αλλά μαθαίνουμε από αυτά και συνεχίζουμε να προχωράμε», δήλώσε ο συνιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, μετά το ιστορικών διαστάσεων μπλακ άουτ που άνοιξε ευρύ πεδίο συζητήσεων για την πολιτική του τεχνολογικού κολοσσού όσον αφορά στην προστασία προσωπικών δεδομένων. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας οργάνωσε ειδική εκδήλωση για την καινοτομία που ακούει στο όνομα metaverse.
«Ζούμε γι’αυτά που χτίζουμε», τόνισε ο Ζούκεμπεργκ στην όγδοη ετήσια εκδήλωση στην οποία αποκάλυψε νέες εφαρμογές και τον σκοπό του metaverse, που παραπέμπει στον επιτυχημένο συνδυασμό της εικονικής πραγματικότητας και των τεχνολογιών.
Το Facebook σχεδιάζει να «φτιάξει» ξανά τον εαυτό του στο πλαίσιο της δημιουργίας του metaverse, του νέου διαδικτυακού κόσμου όπου οι χρήστες θα συνυπάρχουν και θα επικοινωνούν σε εικονικούς χώρους.
Ο Ζούκεμπεργκ παρουσίασε σειρά από βίντεο τα οποία εξηγούν πώς θα λειτουργήσει το metaverse. Σε αυτά φάνηκαν εικονικά τραπέζια για επαγγελματικές συναντήσεις αλλά και παιχνίδια ανάμεσα σε φίλους.
Παράλληλα, ο Ζούκεμπεργκ ανακοίνωσε ότι το θέμα της εικονικής πραγματικότητας θα επηρεάσει και το Messenger, τον χώρο μηνυμάτων δηλαδή του δικτύου. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να πουλήσει κανείς εικονικά αγαθά και να συζητά σε εικονικές οθόνες συζήτησης, ενώ θα υπάρξουν και περισσότερα παιχνίδια.
Το ελληνικό στοιχείο πίσω από την καινοτομία
Εξηγώντας τη λογική του metaverse, σε ανάρτηση που έκανε στο Facebook, ο Ζούκεμπεργκ ξεκαθάρισε ότι δεν θα δημιουργηθεί από μια και μόνο εταιρεία, αλλά από ειδικούς, οι οποίοι θα εστιάσουν στα νέα ψηφιακά εργαλεία, δημιουργώντας νέες εμπειρίες, που θα αναδείξουν ένα καινούριο περιβάλλον και θα ξεκλειδώσουν μια πιο διευρυμένη οικονομία.
«Συνήθιζα να μελετώ τις κλασικές σπουδές και η λέξη ”meta” προέρχεται από το ελληνικό ”μετά”. Για μένα συμβολίζει το γεγονός ότι υπάρχει πάντα χώρος για περαιτέρω δημιουργία, και πάντα στην ιστορία ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο. Η ιστορία ξεκίνησε από μια φοιτητική εστία και αναπύχθηκε πέρα από κάθε προσδοκία», έγραψε, μεταξύ άλλων.
Αφότου δήλωσε ανοιχτός σε νέες προκλήσεις και έτοιμος για την κατάκτηση εμπειριών, ο Ζούκεμπεργκ τόνισε ότι στόχος παραμένει η τεχνολογία να φέρνει κοντά τους ανθρώπους. «Το metaverse είναι ο επόμενος σταθμός που θα ενώσει τους ανθρώπους, όπως ακριβώς συνέβη με την κοινωνική δικτύωση όταν ξεκινήσαμε», έγραψε.
«Έχουμε αρχίσει να βλέπουμε νέες τεχνολογίες να καταφθάνουν σε πέντε με δέκα χρόνια», τόνισε ο διεθύνων σύμβουλος του Facebook λέγοντας ότι εταιρεία θα βασιστεί σε αυτές τις καινοτομίες.
«Από εδώ και στο εξής, θα είμαστε πρώτα στο metaverse, όχι στο Facebook. Αυτό σημαίνει ότι με την πάροδο του χρόνου δεν θα χρειάζεστε λογαριασμό στο Facebook για να χρησιμοποιήσετε τις άλλες υπηρεσίες μας» λέει στην συνέχεια. Καθώς το νέο μας εμπορικό σήμα αρχίζει να εμφανίζεται στα προϊόντα μας, ελπίζω ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα γνωρίσουν το εμπορικό σήμα Meta και το μέλλον που αντιπροσωπεύουμε» ανέφέρε μεταξύ άλλων στη σχετική ανάρτησή του ο Ζούκεμπεργκ.
Τι είναι το metaverse;
Τον Σεπτέμβριο το μεγαλύτερο στον κόσμο μέσο κοινωνικής δικτύωσης έκανε γνωστό ότι θα επενδύσει σε πρώτη φάση 50 εκατομμύρια δολάρια για τη δημιουργία του «metaverse», ένα βήμα που ο επικεφαλής του Facebook χαρακτήρισε σημαντικό για το μέλλον της εταιρείας.
Τον Ιούλιο είχε προηγηθεί η ανακοίνωση ότι το Facebook δημιουργεί μια ομάδα εργαζομένων του αφιερωμένη στην ανάπτυξη του «metaverse», η οποία θα αποτελεί μέρος των Εργαστηρίων Πραγματικότητας, του τμήματος της εταιρείας που ήδη δουλεύει πάνω στην προώθηση της εικονικής (virtual) και της επαυξημένης (augmented) πραγματικότητας και των σχετικών εφαρμογών στο πλαίσιο των social media.
Το Facebook έχει ήδη ξεκινήσει, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, τη δοκιμή μιας νέας εφαρμογής εικονικής πραγματικότητας εξ αποστάσεως, η οποία επιτρέπει σε χρήστες της συσκευής Oculus Quest 2 να πραγματοποιούν εικονικές συναντήσεις μέσω ψηφιακών προσωπικοτήτων τους (αβατάρ).
«Θεωρώ αυτό το έργο ως κρίσιμης σημασίας για την αποστολή μας, επειδή το να μπορούμε να προσφέρουμε μια αίσθηση παρουσίας – σαν να βρίσκεσαι δίπλα ακριβώς στο άλλο άτομο – είναι το ιερό δισκοπότηρο της online κοινωνικής εμπειρίας», είπε ο Ζούκερμπεργκ τη Δευτέρα, λίγες μέρες πριν το Facebook Connect.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Facebook ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει 10.000 νέες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσα στην επόμενη πενταετία με στόχο να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του λεγόμενου «metaverse». «Η επένδυση (σε νέες θέσεις εργασίας) αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στη δύναμη της ευρωπαϊκής βιομηχανίας τεχνολογίας και στο ευρωπαϊκό δυναμικό των τεχνολογικών ταλέντων. Η Ευρώπη είναι άκρως σημαντική για το Facebook και βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων μας για την ανάπτυξη του metaverse», σύμφωνα με την εταιρεία.