Επικαιροποιείται η μελέτη για το Φράγμα Πηνειού και τη Λίμνη Καραμανλή
Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2022
Με τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιώργο Καραγιάννη, συναντήθηκε η
Βουλευτής Ν. Ηλείας, Ν.Δ., Δρ. Διονυσία – Θεοδώρα Αυγερινοπούλου, για να συζητήσουν την
προεργασία, η οποία απαιτείται, για την επανέναρξη της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού ως
προς το Τμήμα «Πάτρας – Πύργου» μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Ο κ. Καραγιάννης και η κα Αυγερινοπούλου είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν σχετικά με τις
ενέργειες που απαιτήθηκαν για να επαναφέρει η Κυβέρνηση το σπουδαίο έργο της Ολυμπίας
Οδού σε σωστή τροχιά και να μην χαθεί η χρηματοδότηση, καθώς λόγω των λανθασμένων
επίλογων που έκανε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με την κατάτμηση του έργου σε 8
τμήματα, το έργο κινδύνευσε να χαθεί. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία έχει και
την πατρότητα του έργου, καθώς ξεκίνησε το 2007 επί Νέας Δημοκρατίας, με ορθές κινήσεις
και επιλογές κατάφερε να διασφαλίσει την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού ως προς το Τμήμα
«Πάτρα – Πύργος», ενώ ταυτοχρόνως εγκρίθηκε και υπεγράφη δια χειρός του Υφυπουργού, κ.
Καραγιάννη, το έργο αναβάθμισης της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου
«Πάτρας – Πύργου», συνολικού προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, και ήδη βαίνει προς
ολοκλήρωση η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Πύργος – Καλό Νερό
Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού 19,8 εκατ. ευρώ. Ο οδικός άξονας «Πάτρας – Πύργου»
είναι ένας δρόμος ανάπτυξης και ασφάλειας, ο οποίος, το επόμενο διάστημα, θα
δημιουργήσει και θέσεις εργασίας στον Νομό.
Νέες οδικές οδούς – συνδέσεις με αρχαιολογικούς χώρους δρομολογούνται στον Νομό
Η κυρία Αυγερινοπούλου και ο κ. Καραγιάννης είχαν, ακόμη, την δυνατότητα να συζητήσουν
για τον σχεδιασμό νέων οδικών συνδέσεων, οι οποίες θα αναβαθμίσουν το δίκτυο οδικών
μεταφορών της Ηλείας, όπως ο συνδετήριος δρόμος, του οποίου αναμένεται η μελέτη, για τη
σύνδεση της Ολυμπίας αφενός με το παραλιακό μέτωπο και αφετέρου με την Αρκαδία. Η κα
Βουλευτής έθεσε στον κ. Υφυπουργό και το αίτημα σύνδεσης του δι-ευρωπαϊκού οδικού
δικτύου «Πάτρας – Πύργου» με την Ολυμπία και άλλους σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους
του Νομού. Η διασύνδεση αυτή θα είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ανάδειξη των
αρχαιολογικών και πολιτιστικών τόπων της Ηλείας μέσα από την καλύτερη προβολή τους και
τη σύνδεση με κεντρικές αρτηρίες που θα διευκολύνει την προσβασιμότητα των επισκεπτών,
τονώνοντας τον τουρισμό, όπως επισήμανε η κα Αυγερινοπούλου. Η κα Βουλευτής «έβαλε»
στο τραπέζι και την επαναδραστηριοποίηση του τρένου ως σημαντικού έργου ανάπτυξης της
Πελοποννήσου. Το τρένο είναι ο πλέον περιβαλλοντικά βιώσιμος τρόπος μεταφοράς, ενώ έχει
και σημαντικό τουριστικό πρόσημο, το οποίο μπορεί να επιφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα
στο Νομό. Η κα Αυγερινοπούλου αιτήθηκε, τέλος, να υιοθετηθούν περισσότερα οδικά έργα για
την Ηλεία και δη για τον ορεινό όγκο, όπως την Ανδρίτσαινα, τη Φιγαλεία και τη Νέδα, με τη
διαδικασία της αναθεώρησης του Ταμείου Ανάκαμψης κατά την επόμενη χρονιά.
Σε πρώτο πλάνο η ανάδειξη του Φράγματος Πηνειού – Σε πλήρη εξέλιξη η επικαιροποίηση
της μελέτης
Η κα Βουλευτής, η οποία έχει θέσει και με την ιδιότητά της ως Προέδρου της Επιτροπής
Περιβάλλοντος και της Υποεπιτροπής Υδατικών Πόρων της Βουλής σε υψηλή προτεραιότητα
για τον Νομό την αξιοποίηση της Λίμνης Καραμανλή και την υποστήριξη του φράγματος
Πηνειού, έθεσε στον κ. Υφυπουργό το ζήτημα της επίσπευσης της επικαιροποίησης της
σχετικής μελέτης, ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό αναπτυξιακό έργο προτεραιότητας για το Νομό μας,
συνολικού προϋπολογισμού 8.750.000 ευρώ, που έχει να κάνει με την προστασία των
φυσικών πόρων, της βιοποικιλότητας και των λιμνών μας, τη βιώσιμη διαχείριση των υδατικών
αποθεμάτων, την ασφάλεια του φράγματος και την υποστήριξη των υποδομών, την περαιτέρω
ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, αλλά και την τουριστική ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής
της Πηνείας σε πόλο έλξης οικολογικού τουρισμού.
Η μελέτη βρίσκεται στο στάδιο της επικαιροποίησης, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται πλήρως στο
νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διαχείριση των φυσικών πόρων και τα δημόσια έργα, και άμα
της επικαιροποίησής της, θα προχωρήσει και η δημοπράτησή της, ώστε να θωρακιστεί και να
αξιοποιηθεί το Φράγμα Πηνειού και η Λίμνη Καραμανλή.
Η κα Βουλευτής έθεσε, επίσης, την ανάγκη εκπόνησης αντίστοιχης μελέτης και έργου για το
Φράγμα του Αλφειού. Θυμίζουμε δε ότι ο Πρωθυπουργός, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, και ο
Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος, κ. Νεκτάριος Φαρμάκης, έχουν ανακοινώσει το έργο
«Εργασίες συντήρησης – αποκατάστασης αντιπλημμυρικών έργων ποταμού Αλφειού»
συνολικού προϋπολογισμού 10.000.000 ευρώ, το οποίο ήδη υλοποιείται, αλλά χρειάζεται,
ακόμη, και η εκπόνηση Master Plan για το Φράγμα του Αλφειού.