Πέραν της υποστήριξης να υιοθετηθεί ως καλύτερη τεχνικά η λύσης της Νότιας Χάραξης στιν αυτοκινητόδρομο Πατρών – Πύργου, ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας έχει πολλούς λόγους να ζητά σύνδεση της Κάτω Αχαΐας με το νέο οδικό δίκτυο, αλλά σύνδεση των Αλισσών, των Λουσικών, του Αχαϊκού και παρακείμενων οικισμών.
Ενδιαφέρον έχουν τα τεχνικά στοιχεία στη δέυτερη περίπτωση της Ωλενίας, αφού σήμερα τα παραπάνω χωριά συνδέονται με τις εθνικές οδούς σε 3 σημεία, στην χιλιομετρική θέση 10+765, όπου εξυπηρετεί Άνω Αλισσό, Αχαϊκό, Λουσικά και γειτονικούς οικισμούς, στην Χ.θ.11+750 για Άνω – Κάτω Αλισσό και στη Χ.θ.12+750 μόνο για Κ. Αλισσό.
Με τη νέα μελέτη παρατηρείται ότι η σύνδεση διακόπτεται εντελώς και η πρόσβαση επιτρέπεται μόνο από κόμβους κι όπως προκύπτει:
> Η σύνδεση στην Χ.θ.10+765 , διακόπτεται.
> Στην περιοχή Χ.θ.11+750, κατασκευάζεται κάθετη οδός με άνω διάβαση της νέας οδού, άνω διάβαση της παρακείμενης γραμμής του ΟΣΕ και της υφιστάμενης Παλιάς Εθνικής χωρίς τη σύνδεση της κάθετης οδού με αυτή.
> Η σύνδεση στην Χ.θ.12+750, διατηρείται αφού κατασκευάζεται κάθετη οδός ( με νέα κάτω διάβαση στην υφιστάμενη κάτω διάβαση.
Επομένως , η μοναδική κύρια οδός σύνδεσης των μικρών κοινωνιών είναι η Π.Ε.Ο. Πατρών Πύργουν και η σύνδεση με αυτή θα πραγματοποιείται από ένα και μόνο σημείο, στην χ.θ. 12+750 και μόνη διέξοδο προς την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου μέσω του Κ. Αλισσού. Επίσης αποκόπτονται από την παράλια ζώνη και αντίστροφα.
Η κατάσταση αυτή δημιουργεί πλείστα προβλήματα στους κατοίκους της περιοχής, αφού η μοναδική σύνδεση με την Π.Ε.Ο. Πατρών – Πύργου δυσχεραίνει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό την κίνηση προς τα αστικά κέντρα και ιδιαίτερα προς την Πάτρα, προς τον Προαστιακό, καθιστά την κίνηση λεωφορείων του ΚΤΕΛ Αχαΐας αδύνατη, με αδυναμία μεταφοράς μαθητών προς το Γυμνάσιο-Λύκειο Κ. Αχαΐας, απαγορεύει κίνηση πυροσβεστικών οχημάτων σε τμήματα οικισμών, καθιστά τη διακίνηση αγαθών πάρα πολύ δύσκολη έως αδύνατη, ειδικά με ογκώδη και βαρέα οχήματα και φορτίζει κυκλοφοριακά το οδικό δίκτυο των οικισμών.
Έτσι προτείνεται:
> Η κατασκευή κάθετης οδού, με διάβαση του αυτοκινητόδρομου στην Χ.θ.10+765 και σύνδεση με την Π.Ε.Ο.
> Σύνδεση στην Χ.θ.11+750 με την Π.Ε.Ο. μέσω αναβάθμισης μικρού μήκους τοπικού οδικού δικτύου.
> Βελτιστοποίηση της σύνδεσης στη Χ.θ.12+750 με την Π.Ε.Ο. καθότι η υπάρχουσα σύνδεση παρουσιάζει υψηλό βαθμό επικινδυνότητας για τους χρήστες της οδού.
> Αβάθμιση της υφιστάμενης τότιας παράπλευρης οδού επί της υφιστάμενης Ν.Ε.Ο. Πατρών που υπάρχει στην περιοχή από Χ.θ.10+765 έως Χ.θ.12+750 . Δ..Τ