Κατά την μετάβαση του από τη Ρόδο στη Κω και στη Στρογγύλη, τα τουρκικά ραντάρ δια ασυρμάτου κάλεσαν το ελληνικό ελικόπτερο να αλλάξει πορεία, διότι παραβίαζε το τουρκικό FIR!
Το ελικόπτερο που μετέφερε τον αρχηγό ΓΕΣ, μαζί με 16 ανώτερους και ανώτατους αξιωματικούς του Στρατού Ξηράς, μεταξύ αυτών και τον Διοικητή της ΑΣΔΕΝ, παρενοχλήθηκε δύο φορές σήμερα από τους Τούρκους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά την μετάβαση του από τη Ρόδο στη Ρω και στη Στρογγύλη, τα τουρκικά ραντάρ δια ασυρμάτου κάλεσαν το ελληνικό ελικόπτερο να αλλάξει πορεία, διότι παραβίαζε το τουρκικό FIR.
Οι Τούρκοι, όμως, κλιμάκωσαν την προκλητικότητά τους και κατά την πτήση της επιστροφής του Α/ΓΕΣ από τη Ρω προς τη Ρόδο, απογείωσαν ταύτοχρονα ένα ζευγάρι τουρκικών μαχητικών από τη βάση του Ντάλαμαν, τα οποία προσέγγισαν το ελληνικό ελικόπτερο. Στη συνομιλία δια ασυρμάτου, που ήταν ανοιχτή και στο ελληνικό πλήρωμα, ζητήθηκε από τα τουρκικά μαχητικά να προβούν σε οπτική αναγνώριση του ελικοπτέρου. Οι Τούρκοι πιλότοι, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, πέταξαν περίπου 2.000 πόδια από το ελικόπτερο Σινούκ και προχώρησαν στη μετάδοση των σχετικών πληροφοριών.
Αστραπιαία έφθασαν στην περιοχή τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής από την 115 Πτέρυγα Μάχης και ακολούθησε σκληρή αερομαχία με τα τουρκικά αεροσκάφη.
Από το πρωί πάντως τα «γεράκια» της Άγκυρας έχουν κάνει σωρεία παραβιάσεων, χρησιμοποιώντας αεροδιάδρομο από ανατολικά της Ρόδου κυρίως.
Συγκεκριμένα, μια ημέρα μετά τις προκλητικές δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Εξωτερικών για τις γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο, η τουρκική πολεμική αεροπορία φρόντισε να προχωρήσει σε νέες προκλήσεις πάνω από το αρχιπέλαγος.
Συνολικά, τα 6 τουρκικά αεροσκάφη που πέταξαν σε δύο σχηματισμούς στο βορειοανατολικό, κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο προχώρησαν σε 21 παραβιοάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι και τα έξι τουρκικά αεροσκάφη στο πλαίσιο της κλιμάκωσης της έντασης που ακολουθούν οι Τούρκοι ήταν οπλισμένα.
Όπως έγινε γνωστό από το ΓΕΕΘΑ τα τουρκικά αεροσκάφη σε τρεις παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR AΘηνών. Τα ανωτέρω αεροσκάφη αναγνωρίστηκαν και αναχαιτίστηκαν σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες, κατά πάγια πρακτική.
Πηγή : protothema.gr