Διαβάστε αναλυτικά όλα τα μέτρα που προβλέπονται για την ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων – Οι εξαιρέσεις για τη χρήση της μάσκας – Τι θα ισχύει για τις απουσίες, τη λειτουργία των κυλικείων, τις εκδρομές – Στις θέσεις του το προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία όλης της χώρας
Στις 14 Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν τα σχολεία όπως ανακοίνωσε επίσημα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον υπουργό Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκο, τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα. Η υπουργός Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα τον πλήρη σχεδιασμό για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, τόσο όσα έχουν ήδη γίνει όσο και εκείνα που προβλέπονται να ισχύουν στη διάρκεια του σχολικού έτους, σημειώνοντας ότι η κατάσταση είναι δυναμική και τα μέτρα θα επανεξετάζονται ανάλογα με τα δεδομένα που θα υπάρχουν κάθε φορά, είτε σε εθνικό είτε σε τοπικό επίπεδο. Η χρήση της μάσκας θα είναι υποχρεωτική (υπάρχουν εξαιρέσεις που αφορούν την κατάσταση της υγείας των μαθητών), ενώ ειδικές προβλέψεις υπάρχουν για τις απουσίες και πότε αυτές δεν θα προσμετρώνται, εκδρομές δεν θα γίνουν φέτος και οι επισκέψεις π.χ. σε μουσεία θα γίνονται ανά σχολικό τμήμα. Ο υπουργός Εσωτερικών επισήμανε από την πλευρά του ότι ήδη έχουν γίνει προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας με πλήρες, αλλά και με μειωμένο ωράριο, ενώ η αυτοδιοίκηση έχει χρηματοδοτηθεί, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες.
Στη συνέντευξη τύπου ήταν επίσης παρόντες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου και η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ Βάνα Παπαευαγγέλου.
Η κυρία Κεραμέως έκανε εκτενή αναφορά στα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί και την προετοιμασία που έχει γίνει για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και σημείωσε ότι, αν χρειασθεί, θα ληφθούν αυστηρότερα μέτρα ή πιο ελαστικά.
Οι μαθητές θα κάνουν διαφορετικά διαλείμματα, δεν θα γίνονται εκδρομές, ενώ οι επισκέψεις π.χ. σε μουσεία θα γίνονται ανά τμήμα. Προβλεπονται συστηματικοί καθαρισμοί και απολυμάνσεις, κάθε μαθητής δημοτικού θα έχει δωρεάν ένα ατομικό παγούρι (δωρεά του Ιδρύματος Λασκαρίδη). Όπως είπε η υπουργός Παιδείας, από την υποχρεωτική χρήση της μάσκας εξαιρούνται παιδιά με ειδικά προβλήματα υγείας – στα ειδικά σχολεία μάσκες θα χρησιμοποιούνται εφόσον είναι εφικτό. Οι απουσίες εφόσον ο μαθητής ή κάποιος στο περιβάλλον του νοσεί από κορωνοϊό δεν θα προσμετρώνται.
Σε περίπτωση κρούσματος θα κλείνει η τάξη και θα ακολουθείται το πρωτοκόλο ενώ τα μαθήματα θα συνεχίσουν με τηλεκπαίδευση.
Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πιο νωρίς απλοποίηση διαδικασιών ώστε οι εκπαιδευτικοί να αναλαμβάνουν υπηρεσία εντός σχολείου, η παράδοση βιβλίων στην ώρα τους, 4.500 μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή και νέους προσωρινούς πίνακες – βάση για τους 10.000 διορισμούς που βαίνουν προς ολοκλήρωση.
Μεταξύ των μέτρων περιλαμβάνονται:
Χρήση μάσκας υποχρεωτικής σε όλους τους εσωτερικούς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών.
Εμφαση στην ενεδειγμένη χρήση μάσκας
Δωρεάν χρήση μάσκας και στα δημόσια και στα ιδωτικά σχολεία
Οδηγιες σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο
Αντισηπτικά και σχολαστικοί καθαρισμοί
Δειγματοληπτικοί έλεγχοι από ΕΟΔΥ
Διαφορετικά διαλλείματα
Προσαρμοσμένη λειτουργία κυ΄λικείων
Μαθητικοί διαγωνισμοί με χρήση μάσκας όχι εκδρομές και συνέδρια
Όχι σχολικά πρωταθλήματα
Εργαστήρια σταθερες ομα΄δες εργασίας
Ενίσυχηση ολοήμερου σχολείου με στόχο την προστασία του ευάλωτου πληθυσμού
Αν νοσεί ο μαθητής δεν θα προσμετράται η απουσία ή αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου θα κάνει εξ αποστάσεως μαθήματα.
Δείτε αναλυτικά τα μέτρα που παρουσίασε η κυρία Κεραμέως
Θεοδωρικάκος: Χρηματοδότηση στην αυτοδιοίκηση για τα σχολεία
Παίρνοντας τον λόγο ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος σημείωσε ότι η ασφαλής λειτουργία των σχολείων αποτελεί κρίσιμο στοίχημα. Το πρώτο μέτρο που λάβαμε, είπε ο υπουργός των Εσωτερικών, ήταν η χρηματοδότηση της αυτοδιοίκησης με 6 εκατ. ευρώ, ώστε να χορηγηθούν μάσκες σε όλα τα παιδιά, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων. Το δεύτερο μέτρο είναι η πλήρης στελέχωση με προσωπικό καθαριότητας. Εχουν προσληφθεί 5.000 εργαζόμενοι με πλήρες ωράριο και άλλοι περίπου 4.500 με μισό ωράριο ώστε να είναι καθαρά τα σχολεία. Ολοι με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα, επισήμανε. Τα κυλικεία θα λειτουργήσουν κανονικά με αυστηρή εφαρμογή των μέτρων με προσυσκευασμένα προϊόντα. Παράλληλα, διατίθενται 175 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες της μεταφοράς των μαθητών, ενώ έγιναν συντηρήσεις στις σχολικές μονάδες με διάθεση 128 εκατ. ευρώ, σε όλη τη χώρα.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας και δήμαρχος Τρικάλων Δημήτρης Παπαστεργίου αναφέρθηκε στον «αγώνα δρόμου» που κάνει η αυτοδιοίκηση για να είναι όλα έτοιμα: αντισηπτικά σε όλα τα σχολεία (απαιτείται 1 εκατ. ευρώ το μήνα). Παράλληλα, αναφέρθηκε στον διαγωνισμό για τις μάσκες που «τρέχει» από την ΚΕΔΕ και συγκέντρωσε συνολικά 91 προτάσεις.
Πέτσας: Αναγκαία η ομαδική δουλειά
«Για να κερδίσουμε τον πόλεμο με την πρωτοφανή, παγκόσμια, υγειονομική και οικονομική κρίση που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού χρειάζεται ομαδική δουλειά. Κυβέρνηση, τοπική αυτοδιοίκηση, εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς», τόνισε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην εισαγωγική του τοποθέτηση.
Όπως επεσήμανε «η κυβέρνηση και η τοπική αυτοδιοίκηση έχουν συνεργαστεί στενά όλο αυτό το διάστημα καθώς η σχολική χρονιά που ξεκινά σε λίγες μέρες είναι διαφορετική. Χρειάζονται πρόσθετα μέτρα προστασίας ώστε τα σχολεία μας να παραμείνουν κυψέλη γνώσης, όχι εστία διασποράς του κορωνοϊού.
Και ενώ το Υπουργείο Παιδείας είναι αρμόδιο για τη νέα σχολική χρονιά σε όλες τις βαθμίδες, είναι εξαιρετικά σημαντικός ο ρόλος του Υπουργείου Εσωτερικών και των Δήμων, που – στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους – κάνουν ό,τι χρειάζεται για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, από τη μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας, μέχρι την εξασφάλιση της αναγκαίας απολύμανσης και της διάθεσης όλων των αναλώσιμων υλικών, όπως μάσκες και αντισηπτικά.
Σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των σχολείων, θα ήθελα να σημειώσω ότι ικανός αριθμός συμπολιτών μας δεν έχουν επιστρέψει ακόμη στα αστικά κέντρα. Ιδίως στην Αθήνα, μέχρι τις 31 Αυγούστου, με βάση την ανάλυση δεδομένων κινητικότητας του πληθυσμού – από τα διόδια, τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μεταφορές, καθώς και τις αστικές συγκοινωνίες – φαίνεται ότι περίπου το 85% των κατοίκων της πρωτεύουσας επέστρεψαν στην πόλη».
Και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε: «Καλούμε λοιπόν όλους τους γονείς να επιστρέψουν τις επόμενες ημέρες με τα παιδιά τους στο σπίτι. Και να φροντίσουν, για το καλό όλης της οικογένειας, να μείνουν ασφαλείς περιορίζοντας τις επαφές τους με την ευρύτερη κοινότητα για τις επόμενες μέρες μέχρι την έναρξη των μαθημάτων».
Διαβάστε αναλυτικά την εισήγηση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, στη συνέντευξη Τύπου:
Ο σκοπός της σημερινής συνέντευξης τύπου είναι να σας δώσουμε κάποιες επιπλέον πληροφορίες για το άνοιγμα των σχολείων και να σας αναλύσουν και ο ΥΠΕΣ και ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ ενέργειες που έχουν αναληφθεί στους δικούς τους τομείς αρμοδιότητας για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων. Και βεβαίως είμαστε όλοι στη διάθεσή σας για ερωτήσεις. Ευχαριστούμε θερμά και την κα Παπαευαγγέλου, Καθ. Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας στο ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Ειδικών, η οποία και εκείνη είναι στη διάθεσή σας για ερωτήσεις.
Όπως έχουμε ήδη πει, η έναρξη του νέου σχολικού έτους θα γίνει με όλους τους μαθητές και με αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης
Το παρόν σχέδιο λειτουργίας βασίζεται εκ νέου στην εισήγηση και τις οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19, η οποία έλαβε υπόψιν τα τελευταία επιδημιολογικά και επιστημονικά δεδομένα.
Θα το τονίζουμε πάντοτε – Η εξέλιξη της πανδημίας είναι μία δυναμική διαδικασία. Κάθε βήμα αξιολογείται και επικαιροποιείται – αν χρειαστεί– στη βάση της εξέλιξης της πανδημίας, σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι έτοιμο για τη νέα σχολική χρονιά, μία διαδικασία προετοιμασίας που έχει ξεκινήσει εδώ και πολλούς μήνες.
Για την ομαλή έναρξη των σχολείων:
Έχουμε ήδη ολοκληρώσει προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, πιο νωρίς από όλα τα τελευταία χρόνια.
Απλοποιήσαμε τις διαδικασίες, ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να αναλάβουν υπηρεσία εντός σχολείου και να μην χρειάζεται να πηγαίνουν πρώτα στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, που συχνά βρίσκεται σε άλλη περιοχή ή άλλη πόλη.
Η παράδοση βιβλίων έχει γίνει στην ώρα της.
Ενισχύσαμε το ανθρώπινο δυναμικό – προτεραιοποιήσαμε τη στελέχωση των σχολείων:
ολοκληρώσαμε τους πρώτους στη χώρα 4.500 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
εκδώσαμε τους νέους προσωρινούς πίνακες για μόνιμους διορισμούς στη Γενική Εκπαίδευση, τη βάση για τους 10.500 μόνιμους διορισμούς που βαίνουν προς ολοκλήρωση.
Έχουμε λάβει ήδη τα παρακάτω μέτρα πρόληψης και προφύλαξης από τον κορωνοϊό, υπό τα οποία θα λειτουργήσουν τα σχολεία
1. ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ
Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους, και στους εξωτερικούς όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.
Η Κυβέρνηση διαθέτει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.
2. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ
Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Έχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.
3. ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ
Με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Θα σας τα αναλύσουν εν συνεχεία ο Υπουργός Εσωτερικών και ο Πρόεδρος ΚΕΔΕ.
4. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Με επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
5. ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΕΟΔΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.
6. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ
Με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.
7. ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΥΛΙΚΕΙΩΝ
Η επιτροπή έχει ήδη δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.
8. ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΕΟΡΤΑΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ
Εντός κάθε σχολικού τμήματος.
9. ΜΑΘΗΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ
Με υποχρεωτική μάσκα και τήρηση λοιπών μέτρων.
10. ΜΗ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΕΚΔΡΟΜΩΝ & ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
11. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΑΤΟΙ ΑΝΑ ΤΜΗΜΑ
Οι επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτήρια) θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.
12. ΑΘΛΗΜΑΤΑ
– Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια.
– Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.
13. ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ
– Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και
Καθαρισμός υλικών / εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.
14. ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.
15. ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ
– Καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση
– Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μ.
16. ΙΣΧΥΡΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΟ ΠΑΓΟΥΡΙ / ΝΕΡΟ
Παρέχεται δωρεάν σε κάθε μαθητή δημοτικού, δημοσίου και ιδιωτικού, δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου Λασκαρίδη. Ένα μέτρο για την αποφυγή ανταλλαγής μπουκαλιών, ποτηριών, επαφής στόματος με τη βρύση, που, μειώνοντας τη χρήση πλαστικού, προσφέρει και μία φιλοπεριβαλλοντική λύση.
Κατηγορίες μαθητών που εξαιρούνται από την υποχρεωτική χρήση μάσκας
1. Γενικά εξαιρούνται:
Παιδιά́ με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή ή διαταραχή συμπεριφοράς
Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό́ ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους
2. Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό
Η απουσία μαθητών και εκπαιδευτικών δικαιολογείται στις κάτωθι περιπτώσεις:
Εάν νοσεί από COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής/εκπαιδευτικός ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του
Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης
Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως ορίζεται από την Επιτροπή
Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας
Αν ο εκπαιδευτικός ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχει οριστεί από το ΥΠΕΣ – Στην περίπτωση αυτή παρέχει τηλεκπαίδευση σε μαθητές που παραμένουν σπίτι
Απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας
Καθορίζονται, βάσει οδηγιών των Ειδικών, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες, εφόσον ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα:
1. Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της
2. Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες
3. Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες
4. Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία
5. Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500)
6. Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα)
7. Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια
8. Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια
9. Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου
10. Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
Για τους εκπαιδευτικούς, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου παραμένουν οι ίδιες, όπως έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ (ΚΥΑ, 15 Μαΐου 2020).
Κατά την απουσία μαθητών και/ή εκπαιδευτικών, προβλέπεται:
Σύγχρονη διδασκαλία και παρακολούθηση μαθήματος εξ αποστάσεως για όσους μαθητές και εκπαιδευτικούς έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο
και
Επιπλέον πιστώσεις για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς για την παροχή δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης
Για τις άδειες εργαζόμενων γονέων (δημοσίου και ιδιωτικού τομέα)
Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για άδεια ειδικού σκοπού εφόσον έχουν παιδί που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου και πρέπει να απουσιάσει από το σχολείο
Η λειτουργία Σχολικών Μονάδων θα διαμορφώνεται ως εξής:
Σε περίπτωση κρούσματος, θα ακολουθείται το Πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ: θα κλείνει το τμήμα και θα ακολουθεί ιχνηλάτηση των επαφών του μαθητή.
Προβλέπεται ορισμός υπευθύνων διαχείρισης κρούσματος εντός κάθε σχολικής μονάδας.
Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας τμήματος /σχολείου: η λειτουργία θα γίνεται αποκλειστικά μέσω τηλεκπαίδευσης.
Ως προς τις ημερομηνίες:
Σήμερα, 1η Σεπτεμβρίου ανέλαβαν υπηρεσία οι εκπαιδευτικοί μας στα σχολεία και 14 Σεπτεμβρίου ξεκινούν τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία της χώρας (αυτό συμπεριλαμβάνει και τα νηπιαγωγεία)
Σημαντικός παράγοντας για αυτή την απόφαση ήταν να δώσουμε ικανό χρονικό διάστημα από την επιστροφή των εκδρομέων και να περιοριστούν οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών, καθώς στοιχεία δείχνουν ότι σημαντικό τμήμα του πληθυσμού δεν έχει ακομη επιστρέψει.
Παράκληση προς τους εκδρομείς να επιστρέψουν με τις οικογένειές τους άμεσα, ώστε να περιοριστούν οι μετακινήσεις τυχίν ασυμπτωματικών και γενικότερα να σταθεροποιηθεί η επιδημιολογική εικόνα.
Στο πλαίσιο της Οικονομικής Ενίσχυσης του δομών που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αντιμετώπιση και πρόληψη της διασποράς του κορωνοϊού, έχουν εγκριθεί, μεταξύ άλλων, οι κάτωθι δράσεις:
Σημαντική επέκταση Ολοήμερων Σχολείων: Επιπλέον κονδύλι άνω των 100 εκ. ευρώ για την επέκταση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, ώστε να μένουν περισσότερα παιδιά στο σχολείο έως τις 4μμ, να απασχοληθούν με μελέτη και δημιουργικές δράσεις καλλιτεχνικής παιδείας, φυσικής αγωγής, πληροφορικής και ξένων γλωσσών, καθώς και να περιοριστεί η επαφή των παιδιών με πρόσωπα που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου
Πρόσληψη επιπλέον αναπληρωτών
για την κάλυψη όσων κενών προκύψουν από την απουσία εκπαιδευτικών που αποδεδειγμένα ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου και
για τη διενέργεια αποκλειστικά εξ αποστάσεως μαθημάτων («διαδικτυακά τμήματα»).
Όλα τα παραπάνω επιπλέον των 4.500 μόνιμων διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση που ήδη έχουν ολοκληρωθεί, και των 10.500 διορισμών στη γενική εκπαίδευση που βαίνουν προς ολοκλήρωση και ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης.
Αναβάθμιση δημόσιων πλατφορμών (e-class, e-me) μέσα από την ενίσχυση των δικτύων και του ανθρώπινου δυναμικού τους – ενισχυμένο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.
Εξοπλισμός σχολείων: ενισχύουμε τον τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων με πάνω από 70.000 φορητές συσκευές (laptop, tablet).
Προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Εκπαιδευτική τηλεόραση: δημιουργία εκ του μηδενός «βιβλιοθήκης» μαθημάτων για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση – δυνατότητα για επέκταση.
ΑΕΙ: ενίσχυση εκπαιδευτικού προσωπικού για τη διενέργεια μαθημάτων σε ολιγομελείς ομάδες.
• Σε όλο αυτό το σχέδιο, είναι σημαντικός ο ρόλος του Υπουργείου Εσωτερικών και των Δήμων, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους για την εύρυθυμη λειτουργία των σχολείων, όπως
η μέριμνα για το απαραίτητο προσωπικό καθαριότητας
η εξασφάλιση στα σχολεία όλων των αναλώσιμων υλικών (μάσκες, αντισηπτικά, σαπούνια, καθαριστικά κτλ)
η λειτουργία των σχολικών κυλικείων με εξειδικευμένες οδηγίες.
‣ Να τονίσω ότι και οι μάσκες και τα παγούρια θα δοθούν σε όλους τους μαθητές της χώρας, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον Υπουργό Εσωτερικών, τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ, όλους τους Δημάρχους και την τοπική αυτοδιοίκηση ευρύτερα, για τη μέχρι σήμερα εξαιρετική συνεργασία μας.
Να ευχηθώ καλή αρχή στα παιδιά μας, στους γονείς τους και στους εκπαιδευτικούς μας. Και να τους ευχαριστήσω εκ νέου για την καίρια συμβολή τους σε αυτό το μεγάλο εγχείρημα.
Φέτος θα είναι μια χρονιά διαφορετική από τις άλλες. Κατανοώ απόλυτα τις αγωνίες σας. Έχουμε χρέος τα παιδιά μας να βρεθούν στο φυσικό τους χώρο, στο σχολείο, με τα καλύτερα δυνατά μέτρα προστασίας. Τα παιδιά μας είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου λειτουργούν με κανόνες, με την καθοδήγηση των πολύτιμων εκπαιδευτικών τους, παρά στον δρόμο και στις πλατείες όπου παίζουν χωρίς κανόνες. Με τα μέτρα προστασίας στο σχολείο προστατεύονται και τα παιδιά μας, και οι εκπαιδευτικοί μας αλλά προστατεύεται και η οικογένειά μας όταν το παιδί ή ο εκπαιδευτικός γυρνάει από το σχολείο. Είμαστε εδώ για διασφαλίσουμε και το αγαθό της υγείας και αυτό της εκπαίδευσης. Από αυτήν την κρίση θα βγούμε δυνατότεροι.