*Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισκέφθηκε και τα τρία εργοτάξια, καθώς και το Κέντρο Ελέγχου της Ολύμπιας Οδού
Τα εργοτάξια του υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμου επισκέφθηκε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Ο Υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας, λίγο μετά τις 9 το πρωί, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο και την Υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου βρέθηκε στο Κέντρο Ελέγχου της Ολύμπιας Οδού, στο Ρίο, όπου ενημερώθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτη Παπανικόλα για την εξέλιξη του έργου, αλλά και για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Μετά την ενημέρωση για την πορεία του έργου στις εγκαταστάσεις του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού στο Ρίο, ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει πλέον το 30%. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούλιο του 2023, όταν είχαμε επισκεφθεί τα εργοτάξια, η πρόοδος κατασκευής υπολειπόταν του 20%. Αυτό σημαίνει ότι μέσα σε διάστημα έξι μηνών, το έργο προχώρησε με πάρα πολύ υψηλό και επιταχυνόμενο ρυθμό. Εκτιμούμε ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης θα διαμορφωθεί στο 50% μέχρι τον Ιούνιο και θα υπερβεί το 75% στο τέλος του έτους. Με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται, όπως έχουμε δεσμευτεί, μέσα στο 2025».
Σύμφωνα με τον υπουργό «αυτό το έργο, μαζί με την παράδοση του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία σε λίγες ημέρες, την ολοκλήρωση σημαντικού τμήματος του Ε65 σε λίγους μήνες, και τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης μέσα στο έτος, συνιστούν συλλογικά ορόσημα επιτυχίας για το 2024».
Από τη μεριά της η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές Χριστίνα Αλεξοπούλου δήλωσε: «Με δεδομένο ότι τα χρονοδιαγράμματα τηρούνται αυστηρά, μέχρι το 2025 θα έχουμε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συμβάλλει τόσο στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας, αλλά και στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και ολόκληρης της χώρας».
Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος σημείωσε: « Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, υψηλών προδιαγραφών, 74,8 χιλιομέτρων και σχεδιαστική ταχύτητα 120 χιλιομέτρων την ώρα. Το έργο αυτό θα αναβαθμίσει τις μεταφορές στην περιοχή και θα μετατρέψει έναν δρόμο υψηλής επικινδυνότητας σε μια ασφαλή δίοδο. Παράλληλα, θα μειώσει τον χρόνο ταξιδίου μεταξύ των δύο πόλεων, αλλά και τον χρόνο ταξιδιού από την Αθήνα. Και είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι δεν θα παρεκκλίνουμε του χρονοδιαγράμματος και του αρχικού σχεδιασμού και ότι το έργο θα παραδοθεί στον χρόνο και με την ποιότητα που ορίζονται».
Στη συνέχεια, η ηγεσία του Υπουργείο επισκέφθηκε το εργοτάξιο της ΑΒΑΞ στα Καρέικα, όπου τους υποδέχθηκε ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης μαζί με τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Έργων Βασίλη Γιαννόπουλο. Ακολούθως, έγινε επίσκεψη στο εργοτάξιο στο Ψάρι και στην συνέχει ο Υπουργός επισκέφθηκε το εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ στο Γεράκι. Εκεί τον υποδέχθηκαν, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηλείας Νίκος Κοροβέσης, ο Δήμαρχος Ήλιδας Χρήστος Χριστοδούλοπουλος μαζί με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Κώστα Τσεριώνη.
«Το τμήμα της ΤΕΡΝΑ θα ολοκληρωθεί πριν τον Μάρτιο του 2025»
Στις δηλώσεις του στο εργοτάξιο της ΤΕΡΝΑ, όπου οι εργασίες έχουν υπερβεί πλέον το 50%, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, δήλωσε: «Είχαμε σήμερα την ευκαιρία να επισκεφθούμε εργοτάξια και στις τρεις συμβάσεις που έχουν γίνει, ώστε να αξιολογήσουμε την πορεία υλοποίησης ενός εμβληματικού έργου, του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, μήκος 75 χλμ. Και η πρόοδος είναι σημαντική. Σήμερα, η συνολική πρόοδος των εργασιών υπερβαίνει το 30%, όταν πριν λίγους μήνες υπολείπονταν του 20%. Μάλιστα, στο τμήμα στο οποίο βρισκόμαστε, το κοντινότερο προς τον Πύργο, το ποσοστό υλοποίησης υπερβαίνει ήδη το 50%. Έχουμε θέσει ρεαλιστικούς στόχους, οι οποίοι είναι μια συνολική υλοποίηση του έργου της τάξεως του 50% μέχρι τον Ιούνιο, 75% μέχρι τον Δεκέμβριο και πλήρη απόδοση του έργου, όπως έχουμε δεσμευτεί, το 2025. Αυτό είναι απολύτως εφικτό, στο δε τμήμα που βρισκόμαστε, η εκτίμηση της ίδιας της εταιρίας είναι ότι πιθανότατα το έργο θα ολοκληρωθεί και πριν τον Μάρτιο του 2025. Το ευχόμαστε, θα το επιδιώξουμε και θα εργαστούμε συνεκτικά και συλλογικά προς αυτή την κατεύθυνση».
Δεν απάντησε για το Πύργος -Τσακώνα
Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε πως ο κ. Σταϊκούρας, δεν δέχθηκε να απαντήσει σε ερωτήσεις που του έγιναν για την συνέχιση του αυτοκινητόδρομου προς την Νότια Ηλεία, δηλαδή για το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα.
Ο αυτοκινητόδρομος
Ο αυτοκινητόδρομος μήκους 74,8 χλμ. κατασκευάζεται σε τρία τμήματα από τις εταιρείες ΤΕΡΝΑ, Άκτωρ και AVAX.
Η ΤΕΡΝΑ
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά το τμήμα του οδικού άξονα Πύργου – Γαστούνη μήκους 20 χλμ. που έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ σημειώνει τη μεγαλύτερη, έναντι των άλλων τμημάτων, πρόοδο εργασιών με 50%.
Η Άκτωρ
Από την Άκτωρ που έχει αναλάβει το τμήμα Καραίικα – Γαστούνη μήκους 33 χλμ. ανακοινώθηκε πως η πρόοδος των εργασιών στο τμήμα της εργολαβίας της Άκτωρ έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με την περίοδο προ της ολοκλήρωσης της εξαγοράς της εταιρείας από τον όμιλο Intrakat, έχοντας φτάσει πλέον στο 20% του φυσικού αντικειμένου. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Άκτωρ κ. Αλέξανδρος Εξάρχου διαβεβαίωσε τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα πως «η εταιρεία κινείται εντός χρονοδιαγράμματος».
Η AVAX
Αναφορικά με το τμήμα «Βιομηχανική Περιοχή Πατρών – Καραίικα» του οποίου τη ευθύνη κατασκευής έχει ο όμιλος AVAX, μήκους 21 χλμ γίνεται γνωστό πως οι εργασίες αυτή τη στιγμή εκτείνονται και στα 21 χλμ του τμήματος. Ο ρυθμός απορρόφησης κινείται περίπου στο 30%, με ταχεία αύξηση το τελευταίο 3μηνο που αναμένεται να αποτυπωθεί ενισχυμένη τους επόμενους μήνες.