«Χαράτσι» στους δρόμους! – Έρχονται διόδια κίνησης στις ώρες αιχμής στην Αθήνα!

Η πρωτεύουσα ασφυκτιά από την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τη ρύπανση, οδηγώντας ειδικούς και αρχές σε ριζικές προτάσεις για την αναδιάρθρωση του τρόπου μετακίνησης στο κέντρο. Στο επίκεντρο βρίσκεται μια ιδέα που, αν και ακούγεται σοκαριστική για τα ελληνικά δεδομένα, κερδίζει έδαφος: η επιβολή «τελών συμφόρησης» για τις ώρες αιχμής.

Η πρόταση προβλέπει την επιβολή χρέωσης σε οδηγούς που χρησιμοποιούν κεντρικούς και ιδιαίτερα φορτωμένους οδικούς άξονες – όπως Κηφισίας, Συγγρού και Αλεξάνδρας – τις ώρες 07:00–10:00 και 16:00–19:00.

Το αντίτιμο ανά διέλευση θα κυμαίνεται από 2 έως 5 ευρώ και θα στοχεύει στην αποτροπή της άσκοπης χρήσης Ι.Χ., παραχωρώντας προτεραιότητα σε εργαζόμενους, επαγγελματίες και επείγοντα περιστατικά. Η καταβολή του τέλους θα γίνεται ψηφιακά, μέσω καμερών αναγνώρισης πινακίδων.

Η πρόταση έχει πάρει τη μορφή μελέτης και φέρνει στο νου τα συστήματα του Λονδίνου και της Σιγκαπούρης. Προς το παρόν, εξετάζεται πιλοτική εφαρμογή από το 2026 σε Κηφισίας και Κατεχάκη, υπό την προϋπόθεση ψήφισης του σχετικού πλαισίου και εξασφάλισης χρηματοδότησης.

Αναδιάρθρωση του Δακτυλίου

Τέλος εποχής για τον μονά-ζυγά Δακτύλιο, καθώς οι ειδικοί τον θεωρούν ξεπερασμένο. Αντ’ αυτού, σχεδιάζεται ένας “Πράσινος Δακτύλιος” που θα λειτουργεί με βάση περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά κριτήρια. Οχήματα που ρυπαίνουν ή δεν πληρούν τα πρότυπα εκπομπών, είτε δεν θα επιτρέπεται να εισέρχονται στο κέντρο είτε θα υπόκεινται σε χρέωση.

Στοίχημα οι Δημόσιες Συγκοινωνίες

Η επιτυχία των μέτρων εξαρτάται από την ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο μετρό ανά 3 λεπτά θα μπορούσε να εξυπηρετεί μέχρι και 20.000 επιβάτες ανά ώρα. Η κατασκευή της Γραμμής 4 (Γαλάτσι – Γουδή) εκτιμάται πως θα έχει αντίστοιχο αντίκτυπο με την προσθήκη τεσσάρων νέων λεωφόρων στην πόλη.

Νέες Υποδομές και Συνδέσεις

Στα σχέδια περιλαμβάνονται επεκτάσεις της Αττικής Οδού, η κατασκευή τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά, η αναβάθμιση της Βουλιαγμένης και η σύνδεση του νέου με το παλιό αεροδρόμιο. Πρόκειται για έργα που υπόσχονται σημαντική αποσυμφόρηση και καλύτερη προσβασιμότητα στην Αττική.

Το ερώτημα που παραμένει είναι ένα: είναι έτοιμοι οι Αθηναίοι να πληρώνουν για να μετακινηθούν στους δρόμους τους;