Χρ.Σπίρτζης : Μεγάλο το ρίσκο της επαναδημοπράτησης της Πατρών – Πύργου

 

 

 

Ο πρώην υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, στη συνέντευξη που παραχώρησε στην Πελοπόννησο της Κυριακής εκτιμά δεν πρέπει να αλλάξει η πορεία που έχει χαραχθεί για το έργο και προβλέπει ότι αν τελικά συμβεί κάτι τέτοιο θα αποτελέσει αιτία για να εγερθούν νομικές διεκδικήσεις από τις εταιρείες που έχουν συμβασιοποιήσει τις πέντε από τις οκτώ εργολαβίες στο νέο αυτοκινητόδρομο.

Γιατί διαφωνείτε με την επαναδημοπράτηση στο έργο; Τι μπορεί να αλλάξει που σας ανησυχεί;

Ας δούμε το θέμα από την αρχή και ας υποθέσουμε ότι δεν είχε βγει το έργο με οκτώ διαγωνιστικές διαδικασίες, αλλά με μία. Στη μία περιορίζεται ο ανταγωνισμός και έχεις μικρότερη έκπτωση. Από την εμπειρία που είχαμε στο παρελθόν, είναι απόλυτα λογικό να συμβαίνει αυτό. Οταν έχεις μικρότερη έκπτωση στο συγκεκριμένο έργο, στη συνέχεια πρέπει να υποβάλεις το φάκελο μεγάλου έργου. Αν στο φάκελο που εμείς καταθέσαμε για να ληφθεί η χρηματοδότηση του έργου ως αυτοκινητόδρομος και όχι ως μικρότερης διατομής δρόμος, είχαμε μια έκπτωση της τάξης του 20%, του 30%, ακόμα και του 40%, δεν θα μπορούσαμε να ολοκληρώσουμε με το κόστος που είχαμε στο τέλος. Ακόμα και με την έκπτωση του 50% δεν τεκμηριώνεται. Καταλαβαίνετε λοιπόν τι θα συνέβαινε εάν πηγαίναμε σε ένα μεγαλύτερο κόστος του έργου. Δεν θα παίρναμε ποτέ έγκριση. Και αυτό είναι το πρώτο σημείο, αν θέλετε, από αυτά που έχουν μπει κάτω από το χαλί σε όλη την προηγούμενη περίοδο από τις δυνάμεις της πρώην αντιπολίτευσης. Ελεγαν ότι είχαν ένα διαγωνισμό, τον οποίο εμείς ακυρώσαμε επειδή δεν είχε εγκεκριμένη χρηματοδότηση και δεν είχε κατατεθεί φάκελος μεγάλου έργου. Εγιναν δύο χρόνια διαβουλεύσεις με την ΕΕ. Μας υποχρέωσαν να εξετάσουμε μια σειρά από διαφορετικές διατομές του έργου. Η σχετική αλληλογραφία έχει δοθεί στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής, όταν ενημερώσαμε για την πορεία του διαγωνισμού, πριν από την υπογραφή των συμβάσεων. Εκεί θα δείτε ότι ζητούσαν το σενάριο της μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστική, με τους συγκεκριμένους κυκλοφοριακούς φόρτους και το συγκεκριμένο κόστος. Οπως καταλαβαίνετε αυτό που πετύχαμε μετά από δύο χρόνια διαπραγματεύσεων να πάρουμε την έγκριση της χρηματοδότησης του έργου Πάτρα-Πύργος ως αυτοκινητόδρομος είναι το αποτέλεσμα μιας μεγάλης προσπάθειας, την οποία κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί κανείς να την διακινδυνεύσει. Και θα την διακινδυνεύσει πολλαπλώς εάν πάει σε μια λογική επαναδημοπράτησης του έργου.