Δ. Μπαξεβανάκης: Η κυβέρνηση στέλνει στο χρονοντούλαπο το Π.Δ. του φόβου και της τρομοκρατίας

«Θέλουμε τον σύλλογο διδασκόντων κυρίαρχο όργανο στο σχολείο, που θα έχει την ευθύνη του συντονισμού και της δράσης για όλα τα ζητήματα» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι δεν καταργούνται δραστηριότητες ή δράσεις, αντίθετα, θα συνεχίσουν να γίνονται και θα εμπλουτιστούν με νέες.

Σε έρευνα του 2011 από τα επιστημονικά ινστιτούτα της ΔΟΕ, της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ, σύμφωνα με την οποία το 63% των ερωτηθέντων είχε απαντήσει ότι ο σχολικός σύμβουλος δεν βοηθάει στην άσκηση του διδακτικού έργου, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Παιδείας, Δημήτρης Μπαξεβανάκης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Παιδεία. «Οι δύο στους τρεις εκπαιδευτικούς μας απάντησαν ότι οι σχολικοί σύμβουλοι τους βοηθούν λίγο ή καθόλου στο εκπαιδευτικό τους έργο. Τι σημαίνει αυτό;» είπε ο κ. Μπαξεβανάκης, σημειώνοντας, πάντως, ότι υπάρχουν εξαιρετικοί εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις υποστηρικτικές δομές και έχουν να επιδείξουν αξιοθαύμαστο έργο, αλλά υπάρχει πρόβλημα και γι’ αυτό πρέπει να υπάρξουν αλλαγές, δηλαδή, «να περάσουμε από τα μονοπρόσωπα όργανα στις συλλογικές δομές για το εκπαιδευτικό έργο».

«Θέλουμε τον σύλλογο διδασκόντων κυρίαρχο όργανο στο σχολείο, που θα έχει την ευθύνη του συντονισμού και της δράσης για όλα τα ζητήματα» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας και πρόσθεσε ότι δεν καταργούνται δραστηριότητες ή δράσεις, αντίθετα, θα συνεχίσουν να γίνονται και θα εμπλουτιστούν με νέες.

Αναφερόμενος στις θητείες, ο κ. Μπαξεβανάκης δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι «ορισμένοι θεωρούν τους εαυτούς τους ταυτισμένους με τις δομές και ότι είναι ισόβιοι και αναντικατάστατοι, αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί». «Από αναντικατάστατους είναι γεμάτα τα κοιμητήρια. Δεν υπάρχουν αναντικατάστατοι στη ζωή» υπογράμμισε και συμπλήρωσε ότι πρέπει να δοθεί χώρος και σε νέους ανθρώπους με πολλά προσόντα που μπορούν να προσφέρουν σε αυτές τις θέσεις.

Για την αξιολόγηση, αναρωτήθηκε «πώς γίνεται να ξεχνάει κανείς το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας που επικρατούσε στα σχολεία τη ζοφερή διετία 2013-2014 και πώς γίνεται να ξεχνάει κανείς το κλίμα που επικρατούσε με το ΠΔ 152».

«Είναι ψέματα ότι 2.000 εκπαιδευτικοί τέθηκαν σε διαθεσιμότητα το 2013 με την υπογραφή του κ. Μητσοτάκη; Είναι ψέματα ότι εκατοντάδες σχολικοί σύμβουλοι και διοικητικοί υπάλληλοι των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ τέθηκαν σε διαθεσιμότητα; Είναι ψέματα αυτά; Από το μυαλό μας τα φανταζόμασταν αυτά; Δεν έγιναν; είπε ο υφυπουργός σημειώνοντας πως ήταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αυτή που αποκατέστησε αυτές τις αδικίες. «Στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου το ΠΔ 152 είναι το συνώνυμο της εκδικητικής μανίας τής τότε κυβέρνησης κατά του εκπαιδευτικού κόσμου και κατά του δημόσιου σχολείου και “ναι” αυτό το ΠΔ η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το στέλνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Δεν θα ξαναασχοληθούμε ποτέ πια με αυτό. Κάνουμε νόμο αυτόν τον άνεμο δημοκρατίας και ελευθερίας που πνέει στα δημόσια σχολεία αμέσως μετά την αλλαγή του 2015. Ο εκπαιδευτικός κόσμος ανέπνευσε. Το κλίμα του φόβου και της τρομοκρατίας δεν υπάρχει πια» τόνισε ο κ. Μπαξεβανάκης και πρόσθεσε ότι θεσμοθετείται η αξιολόγηση όλων, και από τα πάνω και από τα κάτω, δηλαδή και από τους υφιστάμενους, ενώ θεσμοθετείται η αποτίμηση του σχολικού έργου από τους συλλόγους διδασκόντων κάθε σχολείου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ