Δυτική Ελλάδα: Αυξήθηκαν κατά 25% οι διανυκτερεύσεις το πρώτο εννεάμηνο του 2018

 

 

Αλματώδη αύξηση των επισκεπτών και εκτίναξη των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατέγραψε στον τομέα του Τουρισμού μέσα στο 2018 η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Παράλληλα εντυπωσιακό είναι το επενδυτικό ενδιαφέρον στον τουριστικό τομέα. Η πολύχρονη προσπάθεια προβολής της Περιφέρειας και η συντεταγμένη στρατηγική τουριστικής ανάπτυξης που ακολουθείται αναλύθηκαν στον απολογισμό πεπραγμένων της περιφερειακής αρχής.

«Χρησιμοποιήσαμε όλες τις σύγχρονες τεχνικές μάρκετινγκ, δουλέψαμε μεθοδικά και επίμονα στο κομμάτι της τουριστικής προβολής και ταυτόχρονα δώσαμε έμφαση στη βελτίωση των υποδομών ώστε η Δυτική Ελλάδα να ενισχύσει την προσβασιμότητα των επισκεπτών της αλλά και την διακριτή τουριστική της ταυτότητα. Τα έως τώρα αποτελέσματα δικαιώνουν τις επιλογές μας» ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Καρπέτας

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία που προέρχονται απ’ τις επίσημες στατιστικές της Τράπεζας της Ελλάδος και επιβεβαιώνουν ότι η προσπάθεια φέρνει αποτελέσματα:

ü Μέσα στο πρώτο εννεάμηνο του 2018 είχαμε 2.741.000 διανυκτερεύσεις στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος. Αύξηση κατά 25,27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017, όπου ο συνολικός αριθμός των διανυκτερεύσεων ήταν 2.188.100

ü Μέσα στην ίδια περίοδο (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2018) η οικονομία της Περιφέρειας, απ’ την τόνωση της τουριστικής κίνησης, ενισχύθηκε με επιπλέον 39,9 εκατομμύρια ευρώ

ü Ο αριθμός των επισκεπτών στην Δυτική Ελλάδα το ίδιο διάστημα αυξήθηκε κατά 90.300 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2017

ü Συνεχώς καταγράφεται επενδυτικό ενδιαφέρον στον τουριστικό τομέα. Αυτή την περίοδο απ’ την Αιτωλοακαρνανία, την Αχαΐα και Ηλεία έχουν υποβληθεί 266 νέες επενδυτικές προτάσεις που αφορούν σε νέα καταλύματα. Η Περιφέρεια ενίσχυσε πρόσφατα με 10 εκατομμύρια ευρώ τις νέες επενδυτικές πρωτοβουλίες στον τουριστικό τομέα, με πόρους προερχόμενους από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020.

«Είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι αυτή η διαρκώς ανοδική τροχιά στα τουριστικά μεγέθη της Δυτικής Ελλάδος θα έχει ακόμη μεγαλύτερη ένταση τα επόμενα χρόνια. Κινούμαστε στην κατεύθυνση Διακριτή Τουριστική Ταυτότητα- Τουριστική Προβολή- Αποτέλεσμα Σ’ αυτό τον δρόμο θα συνεχίσουμε» πρόσθεσε ο κ. Καρπέτας.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας διαθέτει ολοκληρωμένη στρατηγική για τον τουρισμό, με στόχο την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των τριών Περιφερειακών ενοτήτων Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας, με στόχο την αύξηση της επισκεψιμότητας. Επιδιώκει να αποτελέσει έναν διακριτό προορισμό χτίζοντας μια νέα τουριστική, ανταγωνιστική ταυτότητα.

Αποτέλεσμα των προσπαθειών είναι και οι διακρίσεις που έχει λάβει από φορείς του τουρισμού. Πήρε το βραβείο ως ανερχόμενη περιοχή της χώρας στον τομέα του Τουρισμού, με βάση τον αριθμό των επισκεπτών και την αύξηση των διανυκτερεύσεων και των ταξιδιωτικών εισπράξεων, αλλά και ως διακριτού πολιτιστικού προορισμού κατά την ετήσια εκδήλωση «Treasures of Greek Tourism Awards 2018» τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ ανακηρύχθηκε Ευρωπαϊκός Προορισμός Αριστείας στη θεματική του πολιτιστικού τουρισμού από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Επίσης, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ήταν τιμώμενη περιοχή στην μεγαλύτερη έκθεση τουρισμού της χώρας, την «Φιλοξένια» στο πλαίσιο της HELEXPO-ΔΕΘ.

Με διαφορετικές στοχευμένες δράσεις, η Περιφέρεια επέκτεινε το αποτύπωμα και την προβολή της περιοχής στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα. Στη διάρκεια του έτους 2018, σχεδίασε νέες δράσεις και πολιτικές, προκειμένου να είναι επαρκής ώστε να ανταγωνιστεί, και να είναι παρούσα σε όλα τα σημαντικά γεγονότα και συναντήσεις γύρω από τον τομέα του τουρισμού. Έτσι, εκπονήθηκε και υλοποιείται ένα φιλόδοξο σχέδιο προβολής του τουριστικού προϊόντος μας μέσω δράσεων, συνολικής δαπάνης: 119.224,34 ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, σημαντική ήταν η συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις και Εκδηλώσεις, οι οποίες αποτελούν παραδοσιακό εργαλείο προβολής ενός προορισμού. Για την «υποδοχή» του τουριστικού ρεύματος ξεκίνησαν τη λειτουργία τους τα Γραφεία Τουριστικής Πληροφόρησης της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στις αντίστοιχες πύλες εισόδου, στο Νότιο Λιμάνι της Πάτρας, στους Σταθμούς Υποδοχής των Αεροδρομίων Αράξου και Ακτίου, στο Λιμάνι του Κατακόλου. Διαθέτουν πλούσιο έντυπο και οπτικοακουστικό υλικό.

Επίσης, στοχεύοντας στη διασύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας προχώρησε στη λειτουργία Film Office στην Πάτρα. Σκοπός είναι να αποτελέσει κόμβο διαχείρισης των αιτημάτων κινηματογράφησης και φωτογράφησης, καθώς επίσης διασύνδεσης των επαγγελματιών και φορέων που σχετίζονται με την εκτέλεση μιας οπτικοακουστικής παραγωγής.

Η τουριστική προβολή στην Ελλάδα και το εξωτερικόΈχοντας ως αφετηρία μια ολοκληρωμένη προσέγγιση προώθησης του τουριστικού προϊόντος, σε συνεργασία με τη Marketing Greece έγινε αναβάθμιση της ιστοσελίδας τουριστικής προβολής της ΠΔΕ (www.western-greece.com), όπως και της διαχείρισης των social media (Facebook, Instagram, Youtube), ενώ συνεχίστηκε η δημιουργία νέων σύγχρονων εργαλείων για την προσέλκυση επισκεπτών και η προβολή σε άλλες ιστοσελίδες με ανανεωμένο περιεχόμενο. Παράλληλα, ενισχύθηκε η offline διαφημιστική προβολή με καταχωρήσεις, διανομή έντυπου υλικού, αλλά και η έκδοση νέων φυλλαδίων σε πέντε γλώσσες.

Παράλληλα, το Σχέδιο του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής 2019-2021 εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2020». Έτσι, διασφαλίζεται χρηματοδότηση ύψους 1 εκατ. ευρώ για μία τριετία. Το Σχέδιο αποτελείται από τέσσερα υποέργα που «διαιρούνται» σε έντεκα πακέτα εργασίας, τα οποία στοχεύουν στη μέγιστη εφικτή προβολή και συμβολή στην περαιτέρω αύξηση του τουριστικού ρεύματος στη Δυτική Ελλάδα. Περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε Διεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις και Εκδηλώσεις, την ειδική προβολή σε χώρες του εξωτερικού και σε πόλεις του εσωτερικού, τη συμμετοχή σε B2B Workshops, Επαγγελματικά Ταξίδια Παρουσίασης, Εκδηλώσεις Παρουσίασης Προορισμού, την Online και Offline Διαφημιστική προβολή, την παραγωγή και την εκτύπωση έντυπου και ψηφιακού υλικού τουριστικής προβολής, τη φωτογράφηση, την παραγωγή 7 βίντεο και 7 Διαφημιστικών Spot, τα Διαφημιστικά Δώρα, τη δημιουργία πολυτελούς αναμνηστικού λευκώματος και την ανάπτυξη εφαρμογών τουριστικής προβολής.

πηγή:pelop.gr