Έλληνες οδηγοί: Χρυσό πανευρωπαϊκό μετάλλιο σε… κόρνα και βρισιές!

 

 

 

Η υπερβολική αυτοπεποίθηση, η αυταρέσκεια και η επιθετικότητα, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των Ευρωπαίων, σύμφωνα με νέα έρευνα, αλλά οι Έλληνες οδηγοί πρωτεύουν στις βρισιές.

Οι οδηγοί 11 ευρωπαϊκών χωρών (Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελλάδα, Πολωνία, Ολλανδία, Σλοβακία) απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την οδηγική τους συμπεριφορά στο πλαίσιο του 6ου ευρωπαϊκού βαρόμετρου για την υπεύθυνη οδήγηση που πραγματοποιήθηκε από το Ipsos και το ίδρυμα Vinci Autoroutes.

Έχουν αυξηθεί οι οδηγοί που βρίζουν τους άλλους οδηγούς (56%, +2 μονάδες). Το βραβείο παίρνουν οι Έλληνες (71%), ακολουθούν ένα βήμα πίσω οι Γάλλοι (69%), ενώ οι Σουηδοί είναι οι πιο φλεγματικοί (32%).

Επίσης, το 92% των Σουηδών, που αγαπούν την ταχύτητα, παραδέχονται ότι υπερβαίνουν τα όρια, οι Γάλλοι είναι οι πρωταθλητές στη παράλειψη του φλας (61%) και ένας στους δύο Έλληνες (45%) δεν δένει την ζώνη ασφαλείας.

Έλληνες οδηγοί: Smartphone, GPS, hands free, Bluetooth

«Η «υπερκαλωδίωση» έχει μπει στο αυτοκίνητο εδώ και πολλά χρόνια, αλλά το ανησυχητικό είναι ότι συνεχίζεται, παρά της εκστρατείες ευαισθητοποίησης», τονίζει η Μπερναντέτ Μορό. «Οι οδηγοί δυσκολεύονται να παραδεχθούν ότι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην οδήγηση».

Οπαδοί του Bluetooth, οι Έλληνες και οι Ιταλοί (60%), αλλά και οι Πολωνοί, οι μισοί από τους οποίους είναι κολλημένοι στο GPS στο βολάν (57%), είναι οι πιο απείθαρχοι, ενώ οι Βρετανοί και οι Ισπανοί είναι οι πιο συνετοί.

Αν και η συνειδητοποίηση του κινδύνου έχει προχωρήσει, η κακή συμπεριφορά παραμένει. Έτσι, το 97% συμφωνεί με μια φωνή ότι είναι επικίνδυνο να γράφει κανείς SMS στο βολάν. Αλλά ένας στους τέσσερις , το 24%, το κάνει…

Κλάξον και αγένεια

Το 53% των Ευρωπαίων χρησιμοποιούν το κλάξον κατά των οδηγών που τους εκνευρίζουν, αύξηση κατά 7 μονάδες σε σχέση με το 2017, μία συνήθεια δύο φορές περισσότερο προσφιλής στους Ισπανούς (66%) από ό,τι στους Γερμανούς (33%).

Ωστόσο, ελάχιστοι είναι εκείνοι που παραδέχονται ότι είναι «στρεσαρισμένοι» (10%), «επιθετικοί» (3%), «ανεύθυνοι» (1%). Όμως είναι έτοιμοι να προσάψουν τις συμπεριφορές αυτές στους άλλους οδηγούς: το 46% των ερωτηθέντων απαντούν ότι οι άλλοι οδηγοί είναι «ανεύθυνοι», «στρεσαρισμένοι» (36%), «επιθετικοί» (30%) και «επικίνδυνοι» (28%).

Ξέρεις ποιος είμαι εγώ…

Οι Ευρωπαίοι διστάζουν όλο και λιγότερο να κατεβούν από το αυτοκίνητό τους για να… εξηγηθούν με άλλους οδηγούς (19%, +4 μονάδες), μία στάση που υιοθετεί ένας στους τρεις Πολωνούς (36%), που είναι και οι πρωταθλητές στον τομέα.

Για πρώτη φορά, η απροσεξία στο βολάν αναγνωρίζεται από τους Ευρωπαίους οδηγούς ως υπ’ αριθμόν 1 αιτία για την θνησιμότητα στους δρόμους (54%), πριν από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και την ταχύτητα.

Η δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε από το Ipsos ανάμεσα στις 25 Φεβρουαρίου και τις 13 Μαρτίου 2019 μέσω του Ιντερνετ με δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας από 15 ετών και άνω.