H βελτίωση του οικονομικού κλίματος και της ιδιωτικής κατανάλωσης, σε συνδυασμό και με την άνοδο του τουρισμού, πυροδότησαν πληθώρα νέων μισθώσεων στην αγορά εμπορικών καταστημάτων, αυξάνοντας τα ενοίκια και τις αξίες των εμπορικών καταστημάτων, ιδίως αν συνεκτιμηθεί και η έλλειψη νέων αναπτύξεων.
Η οδός Ερμού αποτελεί πλέον τον αδιαφιλονίκητο πρωταγωνιστή, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την Propriues-Cushman & Wakefield, κατά την διάρκεια του 2018, το μέσο ενοίκιο αυξήθηκε κατά 17% σε 275 ευρώ/τ.μ. σε μηνιαία βάση. Μάλιστα, η Ερμού αποτελεί πλέον έναν από τους «θύλακες» της αγοράς ακινήτων, που έχει ξεπεράσει πλήρως την οικονομική κρίση, καθώς κατά την διάρκεια της τελευταίας πενταετίας, έχει καταγραφεί μέση αύξηση ενοικίων της τάξεως του 10,8%.
Ως εκ τούτου, η Ερμού έχει αναρριχηθεί εκ νέου στην παγκόσμια κατάταξη με τους ακριβότερους εμπορικούς δρόμους διεθνώς. Ειδικότερα, με βάση την τελευταία ετήσια έκθεση της Cushman & Wakefield, η Ερμού βρίσκεται πλέον στην 15η θέση της παγκόσμιας λίστας με τους ακριβότερους εμπορικούς δρόμους. Σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, η ελληνική οδός κέρδισε τέσσερις θέσεις, καθώς το 2017 βρισκόταν στην 19η θέση και το 2016 στην 25η θέση. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2016, το μέσο ενοίκιο ενός καταστήματος στην Ερμού βρισκόταν στα 190 ευρώ/τ.μ., από 275 ευρώ/τ.μ. σήμερα.
Εκτός από την Ερμού, αύξηση κατά 4,2% σημείωσαν επίσης και τα ενοίκια στην οδό Μεταξά στη Γλυφάδα, με το μηνιαίο μίσθωμα να διαμορφώνεται σε 125 ευρώ/τ.μ. κατά μέσο όρο. Επίσης, ελαφρώς ανοδικά κινήθηκαν επίσης η οδός Σωτήρος στον Πειραιά, όπου η αύξηση των ενοικίων άγγιξε το 6,7% σε 80 ευρώ/τ.μ., ενώ αύξηση της τάξεως του 3,7% σημειώθηκε και στα ενοίκια των καταστημάτων στην οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκης, αγγίζοντας πλέον τα 140 ευρώ/τ.μ. το μήνα.
Σύμφωνα με την ανάλυση της Proprius για το τέταρτο τρίμηνο, από τους κλάδους που κινήθηκαν ιδιαίτερα δυναμικά, σε ό,τι αφορά την επέκταση με νέα σημεία πώλησης, ήταν εκείνος της εστίασης, απόρροια και της ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος στην χώρα. Πάντως, κυρίαρχη θέση εξακολουθεί να έχει και ο κλάδος της μόδας, αν και το μερίδιό του έχει υποχωρήσει σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Κατά την διάρκεια του τέταρτου τριμήνου, ξεχώρισε η λειτουργία του πρώτου καταστήματος της διεθνούς αλυσίδας Carolina Herrera στο εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι.
Επίσης, η Ζara λειτούργησε ένα νέο κατάστημα 2.500 τ.μ. εντός του εμπορικού κέντρου River West στην Λ. Κηφισού, ενώ η B&G children πραγματοποίησε την πρώτη της κίνηση στην ελληνική αγορά, ανοίγοντας το πρώτο της σημείο πώλησης στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, η αμερικανική αλυσίδα ταχυφαγείων Burger King άνοιξε κατάστημα και στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, μετά από εκείνο της Ρόδου.