Ολοκληρώθηκε ο Μεγάλος Τελικός του 69ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision το βράδυ του Σαββάτου στη Βασιλεία της Ελβετίας με την Αυστρία και τον τενόρο JJ να βρίσκεται στην πρώτη θέση και την Ελλάδα μας με την Κλαυδία και την “Αστερομάτα” στην 6η θέση
Η Βασιλεία ντύθηκε στα χρώματα της μουσικής και της γιορτής για να φιλοξενήσει τον φετινό Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision – μια επιστροφή στις ρίζες του θεσμού, στην ίδια χώρα απ’ όπου ξεκίνησαν όλα, το 1956. Με μια σκηνή που ενσάρκωσε την τεχνολογία αιχμής και μια παραγωγή που συνδύασε νοσταλγία και καινοτομία, η φετινή διοργάνωση θέλησε να αποδείξει πως, ακόμη και σε καιρούς αβεβαιότητας, η μουσική παραμένει η πιο δυνατή γλώσσα επικοινωνίας.
Τον λες μουσικό διαγωνισμό, τον λες και ένα τεχνολογικό υπερθέαμα!
Η σκηνή του St. Jakobshalle ήταν ίσως η πιο εντυπωσιακή στην ιστορία του θεσμού. Σχεδιασμένη με γνώμονα την πολυδιάστατη εμπειρία του θεατή, περιλάμβανε πανοραμικά LED πάνελ, κινητά σκηνικά στοιχεία και ένα σύστημα φωτισμού που μετέτρεπε κάθε εμφάνιση σε κινηματογραφική εμπειρία.

Η τεχνολογία αιχμής σε συνδυασμό με την αισθητική έμπνευση από τα αλπικά τοπία της Ελβετίας, δημιούργησαν ένα σκηνικό που ξεπέρασε κάθε προσδοκία – με 22 κάμερες, 4.500 φωτιστικά, 330.000 κανάλια φωτισμού, 150 ηχεία και 8 χιλιόμετρα καλώδιο οπτικών ινών που τροφοδότησαν το σόου.
Όσα είδαμε το βράδυ του Τελικού της Eurovision 2025
Ο φετινός διαγωνισμός φιλοξενήθηκε στη Βασιλεία χάρη στη νίκη του Nemo, που το 2024 έφερε στην Ελβετία την πρώτη της νίκη μετά από δεκαετίες με το τραγούδι “The Code”. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει από την έναρξη του φετινού τελικού. Ντυμένο με “αναγεννησιακή” τουαλέτα και περούκα, το Nemo ερμήνευσε ξανά το νικητήριο τραγούδι του σε μια εμφάνιση γεμάτη λάμψη, ένταση και συμβολισμό, κατακτώντας ξανά το κοινό.

Οι τρεις παρουσιάστριες – Michelle Hunziker, Hazel Brugger και Sandra Studer – ήταν οι οικοδέσποινες της βραδιάς, και έφεραν εις πέρας τον ρόλο τους χωρίς εκπλήξεις, αλλά και χωρίς ιδιαίτερες εξάρσεις. Αν και το χιούμορ τους κινήθηκε σε ορισμένα σημεία στα όρια του φαιδρού, η ενέργεια και ο συγχρονισμός τους κράτησαν τον ρυθμό της βραδιάς σε καλά επίπεδα. Η θεματική “Welcome Home” αγκάλιασε κυριολεκτικά το κοινό από όλη την Ευρώπη.
Το πάγιο σύνθημα “United by Music”, ένα μήνυμα ένωσης μέσα από την τέχνη και την έκφραση, φέτος ήχησε αρκετά “παράφωνα” αν λάβει κανείς υπόψη όλες τις διεθνείς συρράξεις και την τραγωδία στη Γάζα.

Σε έναν κόσμο που δοκιμάζεται από πολέμους, συγκρούσεις και γενικευμένη αβεβαιότητα, για πρώτη φορά φέτος η Eurovision δεν κατάφερε να λειτουργήσει ως εκείνο το γνώριμο, πολύχρωμο και σύντομο διάλειμμα από την πραγματικότητά μας. Ίσως επειδή η τεχνολογία αρχίζει να της προσθέτει μια “clinical” τηλεοπτικά αποστειρωμένη, σχεδόν άψυχη αίσθηση, που δυσκολεύεται να συγκινήσει αυθόρμητα, όπως έκανε κάποτε.
Στα interval acts του Τελικού
“Let’s Celebrate A New Winner” – Η κορύφωση του ταξιδιού
Στο πρώτο μέρος των interval acts είδαμε και ακούσαμε τους Marc και Peter, από το τρίο Peter, Sue and Marc, με τη συμμετοχή τους “Io Sensa Te“. Συμμετείχαν το 1981 για λογαριασμό της Ελβετίας, και κατέλαβαν την 4η θέση.
Στη συνέχεια, η Paola τραγούδησε το “Cinema”, τη συμμετοχή της Ελβετίας το 1980, όπου τερμάτισε και εκείνη στην 4η θέση. Ακολούθησε ο Luca Hänni με το “She Got Me”, άλλη μια 4η θέση της Ελβετίας στο διαγωνισμό. Τέλος, ο Gjon’s Tears επιστρέφει στη φετινή σκηνή της Eurovision, αυτή τη φορά για να ερμηνεύσει το “Tout L’Univers”, τη συμμετοχή του που απέσπασε την 3η θέση στη Eurovision 2021.
Στον Μεγάλο Τελικό του Σαββάτου είδαμε και τους Käärijä και Baby Lasagna, αγαπημένους του κοινού που τερμάτισαν πρώτοι στο televoting το 2023 και το 2024 αντίστοιχα, χωρίς όμως να κερδίσουν το τρόπαιο, αφού πήραν τη δεύτερη θέση. Το Nemo επέστρεψε για να ερμηνεύσει το νέο του τραγούδι, με τίτλο “Unexplainable“.
Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων

Η ψηφοφορία του τελικού εξελίχθηκε σε πραγματικό θρίλερ. Με τις επιτροπές να αιφνιδιάζουν σε κάποιες περιπτώσεις και το televoting να ανατρέπει ισορροπίες, η αγωνία κορυφώθηκε στα τελευταία λεπτά. Η κατανομή των βαθμών κράτησε τους πάντες σε εγρήγορση, με την τελική νίκη να κρίνεται στις τελευταίες ψήφους του κοινού.
Eurovision 2025
Μεγάλος νικητής η Αυστρία
Το St. Jakobshalle Arena φιλοξένησε δεκάδες χιλιάδες Eurofans από κάθε γωνιά της Ευρώπης, μετατρέποντας τη Βασιλεία σε ένα ζωντανό μωσαϊκό χρωμάτων και ενθουσιασμού. Όπως μάθαμε πάνω από 300.000 άνθρωποι επισκέφθηκαν τη Βασιλεία για τον Διαγωνισμό.
Πάνω από 100.000 άνθρωποι έχουν παρακολουθήσει τις 9 παραστάσεις κοινού στο St Jakobshalle και την Arena, καθώς και τη δημόσια θέαση στο St Jakobs Park μέχρι το τέλος της εκδήλωσης.
Και πάνω από 500.000 επισκέψεις έχουν πραγματοποιηθεί στους χώρους της Eurovision, συμπεριλαμβανομένου του Eurovision Village και του Euroclub, αυτή την εβδομάδα.
newsbomb