Γιάννης Κουτσούκος: Οριστικό πλέον, μετά το 2023 ο δρόμος και βλέπουμε …

 

 

 

Και επισήμως, πλέον, για μετά το 2023 μετατίθεται το πολύπαθο έργο του  δρόμου Πάτρα – Πύργος, όπως προκύπτει από τη γραπτή απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή προς τον πρώην Πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και τους Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλη Κατρίνη και Χρήστο Γκόκα. Το αν και πότε κανείς βέβαια δε ξέρει.

Στο συγκεκριμένο  έγγραφο https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/67715b2c-ec81-4f0c-ad6a-476a34d732bd/11263078.pdf ο κ. Καραμανλής, αφού κάνει μια αναλυτική καταγραφή των εγκληματικών αποφάσεων της Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που ακύρωσε το Μάρτιο του 2015 την ενιαία δημοπράτηση του έργου και το κατέτμησε σε 8 εργολαβίες, προβαίνει σε γενικόλογες και αόριστες προθέσεις πολιτικής, σύμφωνα με τις όποιες όπως ισχυρίζεται, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου έχει θέσει το ζήτημα της υλοποίησης του έργου σε απόλυτη προτεραιότητα.

Όμως ο προσεκτικός αναγνώστης, του παραπάνω εγγράφου θα διαπιστώσει ότι ο κ. Καραμανλής επικαλείται, μεταξύ άλλων, αλλαγή στάσης της Ε.Ε. και αποδοχή εκ μέρους της για τη χρηματοδότηση του έργου και μετά τις 31/12/2023, δηλαδή για την επόμενη χρηματοδοτική περίοδο ως έργο phasing (γέφυρα).

Βέβαια, μέχρι σήμερα ο κ. Καραμανλής έχει αποφύγει να δώσει στη δημοσιότητα – με συγκεκριμένα έγγραφα – το σχετικό αίτημα της Κυβέρνησης και την αποδοχή του από την Ε.Ε., όπως επίσης δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα το μνημόνιο συναντίληψης με την ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ, το οποίο επίσης επικαλείται στο έγγραφό του.

Με βάση τα παραπάνω, τα νέα δεδομένα που αβίαστα προκύπτουν είναι τα εξής:

  1. Ο κ. Καραμανλής ανατρέπει για μια ακόμα φορά το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου, όπως δηλαδή έκανε και ο κ. Σπίρτζης. Δηλαδή, από την αρχική ένταξη του έργου στο Π.Δ.Ε. 2014-2020 η υλοποίησή του μετατέθηκε με βάση τον τύπο ν+3 για το 2023 και τώρα μετατίθεται για τη νέα προγραμματική περίοδο που θα ισχύει μέχρι το 2027.
  2. Ο κ. Καραμανλής ανατρέπει το χαρακτήρα του έργου ως δημόσιο, σύμφωνα με το αρ. 5 του Ν. 4219/2013, καθώς έντεχνα αποφεύγει μέχρι σήμερα να απαντήσει στο σχετικό ερώτημα, γιατί μάλλον διαπραγματεύεται την παραχώρηση των διοδίων στην ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ.
  3. Ακόμα και με τις ευνοϊκότερες εξελίξεις, δηλαδή την θετική επίσημη απάντηση της Ε.Ε. στο αίτημα της Ελληνικής Κυβέρνησης και την αποδοχή από τις εταιρείες μέλη της κοινοπραξίας «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» του τιμήματος των υπαρχουσών εργολαβιών, είναι ότι δυστυχώς θα θρηνήσουμε αρκετούς ακόμα νεκρούς, ενώ θα επιβαρυνθούμε ως χρήστες και με το επιπλέον κόστος.

 

Κατά συνέπεια, επιβεβαιώνονται για μια ακόμα φορά όσα με τη δήλωσή μου για το «Ατελείωτο και θανατηφόρο σίριαλ του δρόμου Πάτρα – Πύργος» εξέφρασα μετά τη διάλυση των υπαρχουσών εργολαβιών από τον κ. Καραμανλή. Επειδή, όπως όλα δείχνουν, η εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης θα μας επιτρέψει σε λίγο να αναλάβουμε δράση, η απάντηση δεν πρέπει να είναι άλλη παρά η συνέχεια και η κλιμάκωση της μεγάλης συγκέντρωσης, διαμαρτυρίας και διεκδίκησης των Φορέων της Ηλείας στο Βουπράσιο.