Κίνημα διαμαρτυρίας ή αναγκαίο κακό; Το «Go Slow» εξελίσσεται σε μάστιγα, η οποία δυσχεραίνει τις ήδη επιβαρυμένες κυκλοφοριακές συνθήκες στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα του κόσμου.
Αλυσιδωτές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η εκρηκτική αύξηση στις τιμές των καυσίμων αναγκάζοντας πολλούς από εμάς να προσαρμόσουμε την καθημερινότητά μας και να αποχωριστούμε αρκετές πολυτέλειες, όπως αυτές της… αμέριμνης μετακίνησής μας με το προσωπικό μας αυτοκίνητο.
Στα τέλη Μαρτίου, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας είχε καταθέσει τον δικό του… δεκάλογο ώστε να περιοριστεί η κατανάλωση-ζήτηση των υγρών καυσίμων και να συγκρατηθούν κατά αυτόν τον τρόπο οι τιμές τους, κανείς ωστόσο εκείνη την εποχή δεν θα πίστευε ότι οι συνεχιζόμενες εχθροπραξίες στην Ουκρανία θα οδηγούσαν σε οικονομικό αδιέξοδο εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.
Ανάμεσα στις προτάσεις τις οποίες κατέθεσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας ήταν η μείωση των ορίων ταχύτητας ακόμα και στους αυτοκινητοδρόμους, όπως άλλωστε και η υιοθέτηση αποδοτικότερων πρακτικών οδήγησης.
Σχεδόν τέσσερις μήνες μετά, η κίνηση με εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες κίνησης ακόμα και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας αποτελεί για τους περισσότερους οδηγούς μια παγιωμένη τακτική, στην οποία καταφεύγουν αρκετοί ώστε να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου.
Μπορεί, λοιπόν, τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους να παραμένουν για την ώρα σταθερά, ωστόσο, οι… συνήθειες των οδηγών μεταβλήθηκαν σε τέτοιον βαθμό που σε αρκετές περιπτώσεις να παρατηρείται η επιβάρυνση των ήδη… μποτιλιαρισμένων δρόμων των μεγάλων αστικών κέντρων της Ευρώπης.
Βέβαια, κάποιοι δεν δίστασαν να διανύσουν του έξτρα… μίλι και να μετατρέψουν το γνωστό σε όλους «σπεύδε βραδέως» σε μια μορφή σιωπηλής διαμαρτυρίας, η οποία ωστόσο δεν πέρασε απαρατήρητη από τις αστυνομικές αρχές της Μ. Βρετανίας, οι οποίες έσπευσαν να αποκαταστήσουν την τάξη.
Το κίνημα του «Go Slow» οργανώθηκε μέσα από τα Social Media και ειδικότερα από μια ομάδα στο facebook η οποία απαριθμεί περισσότερα από 50.000 μέλη. Αφορμή για τη πρωτότυπη διαμαρτυρία των Βρετανών οδηγών δεν στάθηκε μόνο οι τιμές των υγρών καυσίμων αλλά το γεγονός ότι η αποκλιμάκωση των διεθνών τιμών του πετρελαίου δεν πέρασε στις αντλίες.
Οι διαμαρτυρίες επεκτάθηκαν και εκτός Αγγλίας, στην Ουαλία και τη Σκωτίας, ενώ ορισμένες από αυτές οδήγησαν και σε συλλήψεις με την προφανή κατηγορία της παρακώλυσης της κυκλοφορίας.
Αξίζει σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στη χώρα μας προβλέπει πρόστιμο για εκείνους που κινούνται με υπερβολικά χαμηλή ταχύτητα, ενώ το αδίκημα της παρακώλυσης κυκλοφορίας τιμωρείται είτε με πρόστιμο είτε με φυλάκιση δύο μηνών.