Μέχρι πρόσφατα, η ηλεκτρονική τιμολόγηση ήταν μια προαιρετική επιλογή για τις περισσότερες επιχειρήσεις. Όμως, το 2025 φέρνει αλλαγές που καθιστούν τον ψηφιακό μετασχηματισμό των συναλλαγών αναπόφευκτο. Ήδη εφαρμόζεται υποχρεωτικά το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής (ΨΔΑ), ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εγκρίνει την επέκταση της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης και στις συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (B2B).
Αυτές οι εξελίξεις αυξάνουν κατακόρυφα τον αριθμό των επιχειρήσεων που πρέπει –ή θα χρειαστεί σύντομα– να μεταβούν σε ψηφιακές φορολογικές διαδικασίες. Με την πλήρη ψηφιοποίηση να πλησιάζει, η επιλογή ενός αξιόπιστου παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης γίνεται επιτακτική για τη συμμόρφωση με τη νέα νομοθεσία.
Τι αλλάζει μέσα στο 2025
Η πρώτη φάση εφαρμογής του ΨΔΑ έχει ήδη τεθεί σε ισχύ. Η δεύτερη φάση ξεκινά την 1η Δεκεμβρίου 2025, σηματοδοτώντας την πλήρη αντικατάσταση των έντυπων δελτίων αποστολής από ψηφιακά.
Παράλληλα, μέσα στο 2025 αναμένεται να τεθεί σε ισχύ και η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για B2B συναλλαγές, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Το ρυθμιστικό πλαίσιο βρίσκεται ακόμα υπό διαμόρφωση, με στόχο μια σταδιακή υιοθέτηση, ξεκινώντας από τις μεγάλες επιχειρήσεις και σταδιακά επεκτεινόμενη στις μικρότερες. Η πλήρης εφαρμογή του μέτρου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις
Η ηλεκτρονική τιμολόγηση προωθεί τη διαφάνεια στις εμπορικές συναλλαγές και περιορίζει τη χρήση πλαστών ή εικονικών παραστατικών. Πέρα από τη συμβολή της στη φορολογική συμμόρφωση, προσφέρει ουσιαστικά οφέλη στις ίδιες τις επιχειρήσεις. Η ψηφιοποίηση βοηθά στη μείωση του λειτουργικού κόστους, μέσα από την αυτοματοποίηση διαδικασιών, περιορίζοντας την ανάγκη για χειροκίνητη έκδοση, αποστολή και αρχειοθέτηση τιμολογίων.
Η πρόταση της SOFTONE IMPACT
Ανεξαρτήτως νομικών υποχρεώσεων, η ηλεκτρονική τιμολόγηση αποτελεί στρατηγική επιλογή για κάθε επιχείρηση που επιδιώκει να αυξήσει την αποδοτικότητά της και να μειώσει τα έξοδά της. Με τις νέες απαιτήσεις της νομοθεσίας, η εφαρμογή τέτοιων λύσεων δεν είναι πλέον επιλογή, αλλά ανάγκη.
Η υπηρεσία EINVOICING της SOFTONE IMPACT, πιστοποιημένου παρόχου από την ΑΑΔΕ, προσφέρει μία ολοκληρωμένη και αξιόπιστη λύση για τη μετάβαση στην ψηφιακή τιμολόγηση. Υποστηρίζει την αυτόματη διαβίβαση τιμολογίων στο myDATA, εξασφαλίζοντας πλήρη νομοθετική κάλυψη, και καλύπτει όλα τα είδη παραστατικών – είτε B2B, B2C, B2G είτε ΨΔΑ – ανεξαρτήτως του πότε αυτά καθίστανται υποχρεωτικά.
Επιπλέον, το EINVOICING λειτουργεί απρόσκοπτα με οποιοδήποτε ERP σύστημα, επιτρέποντας την άμεση και αυτόματη ανταλλαγή δεδομένων χωρίς την ανάγκη για νέες επενδύσεις σε εξοπλισμό. Η cloud υποδομή προσφέρει υψηλό επίπεδο ασφάλειας και διασφαλίζει συνεχή συμμόρφωση με κάθε νέα κανονιστική απαίτηση.
Η λύση προσαρμόζεται εύκολα στις ανάγκες κάθε επιχείρησης, ανεξαρτήτως κλάδου ή μεγέθους, αυτοματοποιώντας κρίσιμες διαδικασίες και περιορίζοντας σφάλματα και καθυστερήσεις.
Επενδύοντας στην EINVOICING της SOFTONE IMPACT, εξασφαλίζετε συμμόρφωση, αποδοτικότητα και έλεγχο, με την υπογραφή ενός κορυφαίου παρόχου στην ηλεκτρονική τιμολόγηση.