Καύσιμα: Χρέη πάνω από 100.000 € σε βενζινάδικα από βερεσέ σε μία και μόνο πόλη – «Φωτιά» η βενζίνη

 

 

 

Τα τεφτέρια στα βενζινάδικα έχουν πάρει φωτιά και τα χρέη των οδηγών που βάζουν αμόλυβδη βενζίνη αυξάνονται…

Η πανδημία του κορονοϊού σε συνδυασμό, κυρίως με την εκτίναξη των τιμών στα καύσιμα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, έχουν οδηγεί αρκετούς καταναλωτές και επαγγελματίες να αγοράζουν με… βερεσέ και να αφήνουν υπέρογκα χρέη στους πρατηριούχους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα από την Λάρισα, όπου σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα του Σωματείου Πρατηριούχων Νομού Λάρισας, Γιάννη Πορτέση, υπάρχουν χρέη πάνω από 100.000 ευρώ σε βενζινάδικα από βερεσέ. «Οι οδηγοί φορτηγών είναι εκείνοι που έχουν το μεγαλύτερο χρέος, καθώς αντιμετωπίζουν τα περισσότερα προβλήματα», εξήγησε.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο πρόεδρος των Βενζινοπωλών Ηρακλείου στην Κρήτη, Λυκούργος Σαμόλης, «είναι στην ευχέρεια του πρατηριούχου να δώσει πίστωση χρόνου ή όχι στους καταναλωτές. Είναι μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδος για όλους τους επαγγελματίες και απαιτείται προσοχή», ενώ όπως τόνισε, «δεν μπορεί να προσδιοριστεί αυτή την στιγμή η ύπαρξη και το ποσό χρεών στους πρατηριούχους, καθώς είναι στην ευχέρεια του κάθε πρατηριούχου αν θα επιτρέψει την αγορά με βερέσε ή όχι».

Αν υποθέσουμε ότι ένας ιδιοκτήτης θέλει να βάλει 20 λίτρα απλής αμόλυβδης στο ρεζερβουάρ, στα τέλη Φεβρουαρίου θα έπρεπε να πληρώσει κάτι λιγότερο από 39 ευρώ, ενώ σήμερα για το ίδιο γέμισμα του ρεζερβουάρ πληρώνει 46 ευρώ. Αν επρόκειτο να βάλει 40 λίτρα απλής αμόλυβδης στο ρεζερβουάρ, τον Φεβρουάριο θα πλήρωνε περίπου 77 ευρώ, όταν σήμερα θα κληθεί να πληρώσει 92 ευρώ, «χασούρα» 15 ευρώ δηλαδή σε κάθε γέμισμα.

Αν στην Κρήτη ο μέσος μηνιαίος μικτός μισθός είναι 1.000 ευρώ και η μέση τιμή της βενζίνης είναι 2,3 ευρώ το λίτρο, συνεπάγεται μηνιαία επιβάρυνση επί του μισθού 25%. Δηλαδή το ποσοστό αυτό αντιστοιχεί στο 1/4 του μισθού. Σημειώνεται ότι ο υπολογισμός είναι για δύο γεμίσματα ενός ρεζερβουάρ χωρητικότητας 50 λίτρων το μήνα, καθώς οι αποστάσεις στις μετακινήσεις των αστικών ιστών του νησιού είναι σχετικά μικρές.