Για το νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία μίλησε το βράδυ της Τρίτης, 02.02.2021, στην ΕΡΤ, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Σχετικά με την παρουσία της αστυνομίας στα Πανεπιστήμια, η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι αφού αναγνωρίζουμε ότι το πρόβλημα υπάρχει, «η λύση που προτείνουμε λέει πως προφανώς για ζητήματα αξιόποινων πράξεων, για παραβατικές συμπεριφορές μπορεί ανά πάσα στιγμή να επεμβαίνει η αστυνομία, όπως μπορεί να επέμβει σε κάθε δημόσιο χώρο».
Όπως τόνισε, η λύση λέει πως όταν μιλάμε για αξιόποινες πράξεις, όπως την κατασκευή μολότοφ, προφανώς και πρέπει να επέμβει το Σώμα της Δημόσιας Τάξης.
«Οφείλουμε στα παιδιά μας, οφείλουμε στους εξαιρετικούς καθηγητές και στα εξαιρετικά πανεπιστήμιά μας να αναβαθμίσουμε αυτό το ακαδημαϊκό περιβάλλον» υπογράμμισε η υπουργός Παιδείας.
Το ειδικό σώμα
Ανέφερε ότι θεσπίζεται ένα ειδικό Σώμα για να λάβει ειδική εκπαίδευση, εκπαίδευση προσαρμοσμένη στις ιδιαιτερότητες του πανεπιστημιακού χώρου. Γι’ αυτό, όπως είπε, τα μέλη αυτής ομάδας θα είναι εκπαιδευμένα ειδικά και θα φέρουν ειδική στολή για να μην παραπέμπει στον κοινό αστυνομικό.
Η κα. Κεραμέως ξεκαθάρισε ότι αυτή η παρουσία θα είναι μόνο για όσο διαρκούν φαινόμενα παραβατικότητας.
«Εάν δεν έχουμε φαινόμενα παραβατικότητας, δεν θα υπάρχει καμία ανάγκη για αυτή την ομάδα. Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, δεν προβλέπεται αυτή η ομάδα να πάει σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας. Προβλέπεται να πάει και να βοηθήσει στην αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος σε πανεπιστήμια που πραγματικά παρουσιάζεται μία συστημική παραβατικότητα» υπογράμμισε η υπουργός.
Οφείλουμε, είπε, «να προχωρήσουμε μπροστά προκειμένου να δώσουμε στα πανεπιστήμιά μας τη θέση που τους αξίζει στον ακαδημαϊκό χάρτη».
Απαντήσεις για το… timing
Όσον αφορά στην κριτική που ασκείται περί νομοθέτησης εν μέσω πανδημίας, η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι «η πανδημία κρατά σχεδόν ένα χρόνο. Αλίμονο αν κλειδώναμε τη Βουλή, οφείλουμε να προχωράμε μπροστά».
Επισήμανε ότι στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο έχει γίνει μεγάλου εύρους ανταλλαγή απόψεων, πως «έχει γίνει πάρα πολύ εκτενής δημόσιος διάλογος» και πρόσθεσε: «Το θεωρώ πάρα πολύ θετικό αυτό, ακόμα και αν δεν συμφωνούμε με όλες τις απόψεις, είναι θεμιτό όμως, είναι ανταλλαγή απόψεων και δείχνει σε τι βαθμό η πανδημία δεν μας σταματάει συνολικά ως δημοκρατικό πολίτευμα».
Αύριο στη Βουλή έχουμε ακρόαση φορέων μέσω τηλεδιάσκεψης, ανέφερε η υπουργός, σημειώνοντας: «Αλίμονο αν όλα έμπαιναν στον πάγο και η χώρα δεν μπορούσε να προχωρήσει μπροστά εξαιτίας της πανδημίας».
Εισαγωγή στα Πανεπιστήμια
Για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια με ελάχιστη βάση, η Νίκη Κεραμέως υπογράμμισε ότι «η ρύθμιση που φέρνουμε για εφέτος δεν επηρεάζει επ’ ουδενί την προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές. Δεν αλλάζει την ύλη (…) κάτι που να αφορά την προετοιμασία των παιδιών». Αλλάζει, όπως είπε, το πώς κατατάσσονται οι υποψήφιοι στις σχολές.
«Δεν είναι φυσιολογικό να μπαίνει κάποιος με βαθμό 0,6 στο πανεπιστήμιο», τόνισε, επισημαίνοντας ότι το 30% των φοιτητών δεν αποφοιτά ποτέ.
Σημείωσε δε, ότι έχει απόλυτη κατανόηση για το άγχος, για την αναστάτωση που περνά συνολικά η σχολική και η φοιτητική κοινότητα, αναγνωρίζοντας ότι η πανδημία έχει επιφέρει σημαντικές συνέπειες στην εκπαίδευση. Γι΄αυτόν ακριβώς το λόγο, είπε, έχουμε προβεί σε πολύ σημαντικό περιορισμό της ύλης και προσαρμόζουμε πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ερωτηθείσα αν θα υπάρξει πρόβλεψη στις Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που ζουν στις κόκκινες περιοχές και συνεχίζουν την τηλεκπαίδευση, η κα. Κεραμέως απάντησε, ξεκινώντας με τη διευκρίνιση πως η ύλη προχωρά κανονικά στα παιδιά που κάνουν μαθήματα μέσω τηλεκπαίδευσης.
«Παρακολουθούμε κάθε εβδομάδα πού βρίσκεται η ύλη και σας διαβεβαιώ προτού κλείσει η χρονιά έχουμε μία πλήρη εικόνα του ποια ύλη ακριβώς έχει καλύψει κάθε σχολείο της χώρας» ανέφερε η υπουργός Παιδείας. Πρόκειται για μια διαδικασία, είπε, που γίνεται και ανεξαρτήτως πανδημίας.
«Ο στόχος μας είναι τα σχολεία να είναι ανοιχτά, προφανώς προστατεύοντας τη δημόσια και την ατομική υγεία» σημείωσε η Νίκη Κεραμέως και συνέχισε λέγοντας: «Παρακολουθούμε πολύ στενά την εξέλιξη της κάλυψης της ύλης και σε κάθε περίπτωση, πριν από το τέλος της χρονιάς έχουμε συνολική εικόνα και με βάση αυτή τη συνολική εικόνα επιλέγονται και τα θέματα» για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Πηγή: ΕΡΤ.