Κυλλήνη το πρώτο πράσινο λιμάνι στην Ανατολική Μεσόγειο

 

 

Την Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου, στις 11.00 το πρωί, εγκαινιάστηκε στο λιμάνι της Κυλλήνης η πρώτη υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο.
Το έργο υλοποιήθηκε στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Συγχρηματοδοτούμενου Προγράμματος ELEMED της δράσης «Συνδέοντας την Ευρώπη».
Σκοπός του είναι να συμβάλλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του θορύβου στα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλος όμως στόχος είναι και να ανοίξει καινοτόμες εφαρμογές, όπως η μελλοντική ηλεκτροκίνηση στα πλοία.
Η εγκατάσταση που εγκαινιάζεται είναι πιλοτική και έχει μια παγκόσμια καινοτομία. Αυτή έγκειται στον τρόπο διασύνδεσης με την παροχή ρεύματος ενός επιβατικού οχηματαγωγού από την πρύμνη. Το πλοίο που πρώτο θα αξιοποιήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία στο λιμάνι μας, είναι τοFIOREDILEVANTE, της LEVANTEFERRIES. Το συγκεκριμένο πλοίο, έχει κάνει όλες τις απαραίτητες μετατροπές στο ηλεκτρικό του κύκλωμα, ώστε να μπορεί να συνδεθεί με την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος του λιμανιού. Η τροφοδότησή του με ηλεκτρικό ρεύμα κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού, θα έχει ως αποτέλεσμα τη διακοπή της χρήσης των γεννητριών ρεύματος, που έχουν ως καύσιμο το πετρέλαιο.
Η πρωτοποριακή χρήση της εγκατάστασης, θα αναδείξει τα προβλήματα και τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν, ώστε η τεχνολογία να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον και σε άλλα λιμάνια των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ως ναυτιλιακό καύσιμο στις μικρές και μεσαίες αποστάσεις είναι το επόμενο βήμα. Η απόσταση Κυλλήνη-Ζάκυνθος και Κυλλήνη-Κεφαλονιά είναι ιδανική για αυτή τη χρήση.
Η τεχνολογία που υπάρχει ήμερα επιτρέπει τη μετατροπή των οχηματαγωγών πλοίων για αυτές τις αποστάσεις σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα.
Το όφελος είναι μεγάλο. Εκτός από τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, θα έχει μεγάλο αντίκτυπο ως προς το κόστος μεταφοράς των επιβατών και των προϊόντων. Αν επιπλέον η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε το συνολικό όφελος στο περιβάλλον και στο μεταφορικό κόστος, θα είναι τεράστιο.
Τι θα σημαίνει αυτό πρακτικά για τα νησιά Ζάκυνθο, Κεφαλονιά και το λιμάνι της Κυλλήνης: Περισσότερα δρομολόγια ανά ημέρα, μείωση του χρόνου της διαδρομής, διότι τα πλοία θα αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα, και μείωση του κόστους του εισιτηρίου.
Η υποδομή επίσης παρέχει τη δυνατότητα εγκατάστασης και ενός δεύτερου σημείου ηλεκτροδότησης. Το λιμάνι της Κυλλήνης, μετατρέπεται έτσι σε ένα θαλάσσιο κόμβο φιλικό προς το περιβάλλον.
Θα ήθελα να τονίσω ότι ουσιαστικό στοιχείο της πολιτικής του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου, αποτελεί η προτεραιότητα σε βασικά έργα υποδομής που δίνουν αναπτυξιακή ώθηση, και η προσπάθειά μας δεν καταναλίσκεται σε απλά έργα βιτρίνας.
Η εικόνα ίσως περιέχει: ωκεανός, ουρανός, υπαίθριες δραστηριότητες, νερό και φύση

Η εικόνα ίσως περιέχει: ωκεανός, ουρανός, υπαίθριες δραστηριότητες, νερό και φύση
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, στέκεται, περπατάει και υπαίθριες δραστηριότητες
Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο
Η εικόνα ίσως περιέχει: 5 άτομα, άτομα στέκονται
+7