Μαθητές αναλαμβάνουν ρόλο ευρωβουλευτών σε δράση προσομοίωσης- Απ. Κατσιφάρας: Έχουμε ευθύνη έναντι των νέων να τους προετοιμάσουμε ως αυριανούς ενεργούς πολίτες
«Η Ευρώπη που ζούμε – Η Ευρώπη που θέλουμε. Μια σημαντική διοργάνωση , η προσομοίωση συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για μαθητές, θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 22 Απριλίου, δίνοντας την ευκαιρία στη νέα γενιά να ενημερωθεί για τις ευρωπαϊκές δομές και την λειτουργία τους». Αυτό σημείωσε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας , κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που δόθηκε, με αφορμή την πρωτόγνωρη εμπειρία που θα ζήσουν μαθητές μετέχοντας στην συγκεκριμένη δράση.
Όπως υπογράμμισε ο κ. Κατσιφάρας «με την Εκπαίδευση διατηρούμε άριστη και συνεχή συνεργασία και στα πλαίσια αυτά πραγματοποιείται η εκδήλωση της προσομοίωσης. Πενήντα μαθητές από σχολεία της Πάτρας, θα συζητήσουν για την Ευρώπη που θέλουμε. Πρόκειται για σχολεία των οποίων οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν στο δίκτυο Teachers 4 Europe.
Εμείς, τους ακούμε, εμπνεόμαστε και οραματιζόμαστε.
Για πρώτη φορά αυτή η δράση γίνεται με μαθητές Δημοτικού και Γυμνασίου της Περιφέρειάς μας. Εχουμε ευθύνη απέναντι στους νέους να τους προετοιμάσουμε ως αυριανούς ενεργούς πολίτες».
Παράλληλα, ο κ. Κατσιφάρας ενημέρωσε για την εκδήλωση που θα διοργανώσει η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας την 12η Μαΐου 2018, στην πλατεία των Υψηλών Αλωνίων, με αφορμή την ημέρα της Ευρώπης που έχει καθιερωθεί να εορτάζεται την 9η Μαΐου.
Πρόκειται για μία συνδιοργάνωση του Κέντρου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης της Περιφέρειας με την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του δικτύου των Εκπαιδευτικών για Ευρωπαϊκά θέματα.
Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας Κωνσταντίνος Γιαννόπουλος που σημείωσε πως: «Περνάμε από τα λόγια στις πράξεις και δημιουργούμε δράσεις, προκειμένου οι μαθητές να ενστερνιστούν τις αρχές και τις αξίες της Ευρώπης και να αναπτύξουν τα παιδιά τις σκέψεις τους».
Από την πλευρά του ο Γιώργος Αντωνακάκης, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων, που συνδιοργανώνει μαζί με το «Europe Direct Patras- Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» την δράση της προσομοίωσης τόνισε πως οι δράσεις του Ινστιτούτου ξεκίνησαν από το 2010 και για πρώτη φορά εντάσσονται σε αυτές μαθητές, που θα συζητήσουν με ανθρώπους έμπειρους σε ευρωπαϊκά θέματα.
Ενώ η Γενική Γραμματέας του Ινστιτούτου Δέσποινα Παπαδάκη αναφέρθηκε στη διαδικασία, υπογραμμίζοντας ότι: «Οι μαθητές θα έχουν τον ρόλο του ευρωβουλευτή. Θα χωριστούν σε 3 ομάδες και θα δουν στην πράξη πως λειτουργεί η συνεργατική δομή, γνωρίζοντας το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο».
Ο Θόδωρος Μπαρής εκπροσωπώντας τους Teachers 4 Europe τόνισε: Θέλουμε ενεργούς πολίτες και καταβάλουμε προσπάθειες γιατί ακόμη δεν το έχουμε πετύχει στον επιθυμητό βαθμό. Η Εκπαίδευση πρέπει να προετοιμάσει τους μαθητές για το νέο κοινωνικό περιβάλλον. Θεωρούμε πως όσοι μετάσχουν θα λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές στα σχολεία τους για όσα θα βιώσουν.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Καρπέτας μίλησε για το «Europe Direct Patras- Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» και ενημέρωσε για την αποστολή του, που έχει ως στόχο την ενεργό συμμετοχή των πολιτών στις δράσεις του. « Η προσομοίωση είναι μια άσκηση Δημοκρατίας, προκειμένου οι νέοι μας να εξοικειωθούν με τις ευρωπαϊκές δομές. Η Ευρώπη είναι το μέλλον μας με ειρήνη και ευημερία», κατέληξε.
Τέλος ο Περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας δεν παρέλειψε να συγχαρεί τους μαθητές για την συμμετοχή τους στη δράση της προσομοίωσης, αλλά και τους «πρεσβευτές της δράσης», όπως τους χαρακτήρισε, «Teachers for Europe». Και συγκεκριμένα τους εκπαιδευτικούς:
Διπλάρη Χριστίνα,
Μαναριώτη Χρήστο,
Μπαλωμένου Αθανασία,
Μπαρή Θεόδωρο,
Τσιλιγκιριάν Ερμιόνη.
Τα σχολεία που θα λάβουν μέρος είναι :
Δημοτικά: 10ο, 41ο, 43ο, 45ο, 65ο, Φαρών, Σαντομερίου.
Γυμνάσια: 15ο, Πειραματικό του Πανεπιστημίου Πατρών, Εκπαιδευτήρια Πάνου.
Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών θεμάτων
Το Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών θεμάτων (Ι.Ε.Κ.Ε.Θ.) αποτελεί ένα νέο, καινοτόμο και ισχυρό Ακαδημαϊκό Think-Tank για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Το Ι.Ε.Κ.Ε.Θ. δημιουργήθηκε με σκοπό να αποτελέσει σημαντικό παράγοντα εξέλιξης στην Ελλάδα και την Ευρώπη γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ του ακαδημαϊκού και επιχειρηματικού κόσμου, της πολιτικής και της κοινωνίας.
Το Ινστιτούτο εκπαιδεύει τους νέους, ώστε να διευρύνουν την ακαδημαϊκή τους ιδιότητα και να περάσουν από την θεωρεία στην πρακτική άσκηση.
Το Ι.Ε.Κ.Ε.Θ. απευθύνεται στη νέα γενιά έχοντας τους εξής σκοπούς:
συνεχής ενημέρωση στους Έλληνες και στους Ευρωπαίους πολίτες και στους νέους, με σκοπό να κατανοήσουν πλήρως τις νομοθετικές διαδικασίες και τις πολιτικές της ΕΕ, με την προώθηση της γνώσης και του δομημένου διαλόγου.
Παραγωγή και διάδοση της επιστημονικής γνώσης, υπό τις αρχές και τις αξίες της ηθικής, της καινοτομίας και της ποιοτικής έρευνας στοχεύοντας στη διαμόρφωση πολιτικής.
ανάδειξη της δυνατότητας των Ελληνικών Πανεπιστημίων και ευρύτερα των ακαδημαϊκών να έχουν ενεργή και πρωτοπόρα συμμετοχή στη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Χώρου Εκπαίδευσης.
Να δοθεί έμφαση στη νεανική ενίσχυση, επένδυση και υποστήριξη. Εφαρμογή όλων των απαραίτητων μέτρων, συμπεριλαμβανομένης της εκμάθησης και της εκπαίδευσης, στοχεύοντας στην ανάπτυξη-εμπλουτισμό δεξιοτήτων και ικανοτήτων, κάνοντας τους νέους ακόμα περισσότερο προσοντούχους και ανταγωνιστικούς για να συμβαδίσουν με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας.
Γεφύρωση του χάσματος μεταξύ του ακαδημαϊκού, κοινωνικού και επιχειρηματικού κόσμου στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
Προώθηση της επιχειρηματικότητας, της έξυπνης καινοτομίας και της εξειδίκευσης για νέους επιστήμονες, επιχειρηματίες και εργαζομένους μέσω συγκεκριμένων δράσεων εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Να υπογραμμιστεί η ανάγκη προώθησης των δημοκρατικών αρχών, ο σεβασμός των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων, της ισότητα και της μη-διάκρισης στην Ε.Ε. και σε εθνικό επίπεδο, προάγοντας παράλληλα την συμμετοχική δημοκρατία, την κατανόηση της πολυπολιτισμικότητας και της πολυγλωσσίας.
Η εφαρμογή κάθε είδους δραστηριότητας, η οποία συμβάλει στην εξοικείωση των Ευρωπαίων πολιτών με διαφορετικές κουλτούρες και παραδόσεις.