Μιχάλης Κατρίνης: ΄΄Αδικαιολόγητη η καθυστέρηση στην απονομή συντάξεων του ΟΓΑ”

 

 

 

 

 

Με τον υποδιοικητή του ΕΦΚΑ κ. Κωνσταντίνο Τσαγκαρόπουλο συναντήθηκε ο κ.
Μιχάλης Κατρίνης. Ο Ηλείος βουλευτής μετέφερε στον κ. Τσαγκαρόπουλο τη
δυσαρέσκεια του αγροτικού κόσμου για τις σοβαρές καθυστερήσεις στην έκδοση των
αγροτικών συντάξεων τονίζοντας ότι σε πολλές περιπτώσεις ο χρόνος αναμονής
υπερβαίνει τα δύο χρόνια! Η κατάσταση γίνεται δραματική αν λάβουμε υπόψη ότι
στους ενδιαφερόμενους δεν έχει καταβληθεί καν η προσωρινή σύνταξη, ενώ οι πολίτες
δυσκολεύονται να ενημερωθούν για το πότε ακριβώς θα τους καταβληθεί η σύνταξη
που δικαιούνται.
Ο κύριος Κατρίνης σημείωσε ότι η μεταφορά αρμοδιοτήτων του πρώην ΟΓΑ στον
ΕΦΚΑ δεν έλυσε τα προβλήματα για τους αγρότες και κτηνοτρόφους, καθώς ο ΕΦΚΑ
δεν μπαίνει στον πυρήνα του προβλήματος, δηλαδή την έκδοση συντάξεων, κάτι που
αφορά άμεσα την επιβίωση χιλιάδων συνταξιούχων, αφού οι περισσότεροι δεν έχουν
άλλο εισόδημα.
Ο συνωστισμός αιτημάτων που παρατηρείται στα υποστελεχωμένα περιφερειακά
καταστήματα του παλιού ΟΓΑ, με χαρακτηριστική περίπτωση την Πάτρα, έχει
προκαλέσει τεράστια καθυστέρηση στην έκδοση συνταξιοδοτικών αποφάσεων,
γεγονός που απαιτεί ενίσχυση των καταστημάτων του ΕΦΚΑ με προσωπικό ή
εσωτερική ανακατανομή του υπάρχοντος προσωπικού και έμφαση στις υποθέσεις του
ΟΓΑ. Στην περίπτωση δε της διαδοχικής ασφάλισης, ο χρόνος αναμονής γίνεται ακόμα
μεγαλύτερος.
Ο κύριος Κατρίνης αναγνώρισε την σημασία της ψηφιακής απονομής συντάξεων που
αναμένεται να ξεκινήσει από τον κλάδο των αγροτών, υπογραμμίζοντας όμως ότι η
ψηφιακή απονομή θα αφορά μόνο τις νέες συντάξεις, κάτι που δεν αντιμετωπίζει τις

μεγάλες καθυστερήσεις που έχουν διαπιστωθεί, ενώ παράλληλα δημιουργεί
συνταξιούχους δύο ταχυτήτων , τη στιγμή που θα έπρεπε η μεταχείριση από το κράτος
πολιτών που υπάγονται στο ίδιο καθεστώς να είναι ισότιμη.
Τέλος, ο Ηλείος βουλευτής έθεσε στον υποδιοικητή του ΕΦΚΑ το θέμα της
ηλεκτρονικής χορήγησης των εξόδων κηδείας για συνταξιούχους και ασφαλισμένους
ΕΦΚΑ, σημειώνοντας ότι αποτελεί θετικό βήμα η κατάργηση της αυτοπρόσωπης
παρουσίας και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της διαδικασίας, λαμβάνοντας την
ενημέρωση από τον υποδιοικητή ότι ήδη έχει βελτιωθεί ο ρυθμός ικανοποίησης των
παλαιότερων αιτημάτων.