Μιχάλης Κατρίνης: Στρατηγικό σχέδιο και υποδομές για να ενταχθεί η Ηλεία στο χάρτη της τουριστικής ανάπτυξης

 

 

 

 

‘’ Οι ελπίδες για θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης έχουν εναποτεθεί στον
τουρισμό. Με τη διαφορά όμως ότι ο τουρισμός κινείται με τον αυτόματο
πιλότο, ούτε στρατηγικό σχέδιο υπάρχει ούτε γίνονται αντιληπτά μηνύματα
που προβληματίζουν’’ τόνισε ο Μιχάλης Κατρίνης μιλώντας με ξενοδόχους,
επαγγελματίες που σχετίζονται με τον τουρισμό, εμπόρους και
επιχειρηματίες της Ηλείας.
Ο κ.Κατρίνης επισήμανε ότι υπάρχει υπερσυγκέντρωση τουριστικών
δραστηριοτήτων σε συγκεκριμένες μόνο περιφέρειες, όπως το Νότιο Αιγαίο,
η Αττική και το Ιόνιο, όπου και κυριαρχεί η λογική της μονοκαλλιέργειας.
Τόνισε ότι πρέπει να ενταχθούν νέες περιοχές, όπως η Ηλεία στο χάρτη της
τουριστικής ανάπτυξης και έθεσε ως προϋπόθεση ένα νέο στρατηγικό
σχεδιασμό που θα περιλαμβάνει:
-Την ολοκλήρωση των νέων μεγάλων οδικών αξόνων και των απαραίτητων
έργων υποδομής που θα διευκολύνουν την προσέλευση και την προσέγγιση
στην Ηλεία
-Την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού με τη μετατροπή του λιμανιού στο
Κατάκολο σε λιμένα αφετηρίας για την κρουαζιέρα, αλλά και την
δημιουργία μαρίνας που θα ενταχθεί στον χάρτη των σχετικών προορισμών
για τουρίστες υψηλού εισοδήματος.

-Την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών παράλληλα με την ανάπτυξη
υποδομών τουρισμού υγείας και ευεξίας, ώστε να είναι επισκέψιμες 12
μήνες τον χρόνο και όχι μια περιορισμένη χρονική περίοδο, όπως συμβαίνει
σήμερα.
-Επανατοποθέτηση του brand της Αρχαίας Ολυμπίας και αξιοποίηση του
ιστορικού και πολιτιστικού κεφαλαίου της Ηλείας, μαζί με την Αρχαία Ήλιδα
και τον Επικούριο Απόλλωνα
-Νέες μορφές τουρισμού ανθεκτικές 12 μήνες τον χρόνο, όπως το glambing,
σε συνδυασμό με τον ορειβατικό, θρησκευτικό και φυσιολατρικό τουρισμό.
-Αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου. Η Ηλεία πρέπει να γίνει ένας νομός
με το βλέμμα στραμμένο στη θάλασσα.
-Την κατεύθυνση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και μεταδευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης της Ηλείας σε τουριστικές σπουδές
-Σύνδεση του πρωτογενούς τομέα και των υψηλής διατροφικής αξίας
τοπικών προϊόντων με τον τουρισμό
Παράλληλα, ο κ.Κατρίνης αναφέρθηκε σε στοιχεία που δημιουργούν
προβληματισμό για τον ελληνικό τουρισμό και συγκεκριμένα στα στοιχεία
που έδωσε στη δημοσιότητα το ΙΝΣΕΤΕ και δείχνουν πρόβλημα σε μια
μεγάλη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό, όπως είναι η γερμανική αγορά.
Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία , ο αριθμός θέσεων σε αεροπορικές πτήσεις
από τη Γερμανία προς την Ελλάδα ήταν μειωμένος κατά 6,7% τον Απρίλιο

(σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022) ενώ μειώθηκε ακόμα
περισσότερο κατά 12% τον Μάιο.
Και αυτό γιατί λόγω των συνεχών ανατιμήσεων και του υψηλού ΦΠΑ, το
τουριστικό μας προϊόν έχει γίνει πιο ακριβό, με αποτέλεσμα οι Γερμανοί
τουρίστες να στρέφονται σε φθηνότερες χώρες.
‘’ Η ακρίβεια αρχίζει να δημιουργεί πρόβλημα ανταγωνιστικότητας και στον
τουρισμό μας, η μόνη που δεν το αντιλαμβάνεται είναι η Νέα Δημοκρατία.’’
τόνισε ο Μιχάλης Κατρίνης, ο οποίος τόνισε ότι με την ολοκλήρωση του
οδικού άξονα ‘’Πάτρα-Πύργος’’ και τις κατάλληλες επιλογές από την
πολιτεία και την αυτοδιοίκηση, η Ηλεία μπορεί να καταστεί ο απόλυτος
εσωτερικός τουριστικός προορισμός, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και
τις θέσεις εργασίας.