ΔΗΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ
Παρουσιάστηκε το τετράδιο-λεύκωμα για το 1821 που θα διανεμηθεί δωρεάν σε όλα τα δημοτικά σχολεία του Δήμου Πύργου
– Παναγιώτης Αντωνακόπουλος «Ο Πύργος υπάρχει και θα αναδειχθεί στην θέση που του αξίζει!»
Με μια λιτή εκδήλωση ο Δήμος Πύργου και ο Δημοτικός Οργανισμός Πολιτισμού παρουσίασαν στο θέατρο «Απόλλων» το μαθητικό ιστορικό τετράδιο-λεύκωμα με τίτλο «200 χρόνια από την Επανάσταση 1821-2021».
Η ιστορία της πόλης σε μια από τις πιο ένδοξες στιγμές της νεότερης Ιστορίας, του 1821, και τα πρόσωπα που έπαιξαν καταλυτικό ρόλο εκείνη την εποχή, αποτυπώνονται στο τετράδιο-λεύκωμα που κυκλοφορεί από τις εκδ. Μίλητος, και θα διανεμηθεί δωρεάν σε όλες τις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και στα Ειδικά Σχολεία του Δήμου Πύργου.
Το τετράδιο-λεύκωμα υπογράφει ο ιστορικός και ειδικός συνεργάτης του Δήμου Πύργου σε θέματα Πολιτισμού και Τοπικής Ιστορίας Θεόδωρος Λάμπρος. Στην εκδήλωση που προβλήθηκε διαδικτυακά, έδωσαν το «παρών» ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ωλένης Αθανάσιος, εκπρόσωποι και διευθυντές σχολείων καθώς και πρόεδροι πολιτιστικών και λαογραφικών συλλόγων.
Στον σύντομο χαιρετισμό του ο Θεοφιλέστατος, συνεχάρη την δημοτική αρχή και τον συγγραφέα για την έκδοση του τετραδίου. «Είναι μια εξαιρετική πρωτοβουλία ώστε να μεταφέρουμε το μήνυμα της θυσίας, της προσφοράς, της αγάπης των προγόνων μας. Να γνωρίσουν τα παιδιά μας τις ρίζες μας, τις αυτοθυσίες των προγόνων μας που χάρη σ’ αυτές ζούμε εμείς σήμερα ελεύθεροι» τόνισε και έκλεισε με την ευχή να πραγματοποιηθούν κι άλλες εκδηλώσεις που θα μεταφέρουν το μήνυμα του ‘21.
Το λόγο αμέσως μετά πήρε ο πρόεδρος του ΔΟΠΠ Χάρης Μικελόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε στο περιεχόμενο του τετραδίου και τόνισε ότι σκοπός όλων αυτών των δράσεων – καθώς είχε προηγηθεί και η τιμητική εκδήλωση για την Μάχη του Πύργου στις 3 Απριλίου – είναι να δοθεί επισημότητα σε οτιδήποτε αφορά στην Ιστορία της πόλης και τη ευρύτερης περιοχής.
«Τα παιδιά είναι αυτά που θα μεταφέρουν τις γνώσεις και θα βλέπουν τον τόπο μας με υπερηφάνεια. Εμείς οι μεγαλύτεροι δεν δώσαμε όσα έπρεπε. Τώρα είναι καιρός πια να διορθώσουμε τα λάθη μας. Γι’ αυτό και δεν πρόκειται να αφήσουμε στη λήθη της ιστορίας τούτη την πόλη. Ό,τι υπάρχει το αναδεικνύεις και ό,τι δεν υπάρχει το δημιουργείς».
Με την ρήση του Ευριπίδη «ευτυχισμένος όποιος γνωρίζει ιστορία», ο δήμαρχος Πύργου Παναγιώτης Αντωνακόπουλος αναφέρθηκε στην μεγάλη αδικία που έχει υποστεί ο τόπος, καθώς δεν καταλαμβάνει πολλές σελίδες στα βιβλία της Ιστορίας για το ’21.
«Για να γνωρίσει όμως κάποιος την ιστορία πρέπει να τη «βγάλουμε» στην επιφάνεια. Πρώτο μέλημα της δημοτικής αρχής μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη συνθήκη των περιορισμών, είναι να δώσουμε ταυτότητα στην πόλη μέσα από το ιστορικό, μνημειακό και οικολογικό της απόθεμα. Έχουμε πολύ ισχυρά στοιχεία ταυτότητας σαν πόλη, αλλά είναι πρωτόγνωρα ξεθωριασμένα». Ο κ. Αντωνακόπουλος αναφέρθηκε στις δράσεις που έχουν προηγηθεί αλλά και στα μελλοντικά σχέδια της δημοτικής αρχής με στόχο την ανάδειξη της ιστορίας. Συνεχάρη τον συγγραφέα κ. Θεόδωρο Λάμπρο και τον πρόεδρο του ΔΟΠΠ και κατέληξε λέγοντας πως «Οφείλουμε όλοι να λειτουργούμε συλλογικά, με ευαισθησία, κοινωνική αλληλεγγύη και σεβασμό στις άυλες αξίες. Ο Πύργος υπάρχει και θα αναδειχθεί στη θέση που του αξίζει».
Στα ηθικά διδάγματα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 που παραμένουν αναλλοίωτα στο χρόνο και μπορούν να αποτελέσουν φωτεινό φάρο, αναφέρθηκε ο αντιδήμαρχος Παιδείας και Δια βίου Μάθησης Γιάννης Παπαδημητρίου. « Η ομοψυχία, η ενότητα, η συστράτευση και η ομόνοια είναι έννοιες που ξεδιπλώνονται μέσα από τα ιστορικά γεγονότα της εποχής εκείνης και αποδεικνύουν περίτρανα το τι μπορούμε να καταφέρουμε ως έθνος όταν δρούμε με γνώμονα αυτές τις έννοιες…
Εύχομαι σε όλους τους μαθητές, αυτό το συλλεκτικό τετράδιο να αποτελέσει την απαρχή για μεγαλύτερη ενασχόληση με την Ιστορία μας ανά τους αιώνες».
Την εκδήλωση «έκλεισε» ο Ιστορικός-συγγραφέας του μαθητικού λευκώματος Θεόδωρος Λάμπρος ο οποίος αναφέρθηκε στο περιεχόμενό του. «Το μικρό και ταπεινό ημερολόγιο που θα κρατήσουν οι μαθητές στα χέρια τους είναι μια πρώτη επαφή με το 1821, με την τοπική μας ιστορία σε μια εποχή που η ιστορία και ειδικά η Επανάσταση του 1821 αποδομείται και απαξιώνεται. Έχουμε χρέος ως άνθρωποι απέναντι σε αυτά τα παιδιά να το εμποδίσουμε αυτό. Εάν το μέλλον αυτού του τόπου, τα παιδιά μας, δεν αρχίσουν να μαθαίνουν την ιστορία τους και ειδικά την τοπική, τότε με μαθηματική ακρίβεια θα οδηγούμαστε στον μαρασμό και την απαξίωση – πράγμα που συμβαίνει και λαμβάνει χώρα στις μέρες μας τόσο σε γενικό επίπεδο όσο και σε τοπικό» κατέληξε.