Πάτρα-Πύργος: Ποιος θα αναλάβει τις 4 εργολαβίες του Καλογρίτσα; Τα σενάρια

Θα αναλάβει τελικά η ΑΚΤΩΡ τις 4 εργολαβίες του Ομίλου Καλογρίτσα; Προς το παρόν το τοπίο είναι θολό. Αυτό που επιβεβαιώνεται είναι η συμφωνία υποκατάσασης σε έργα που είναι ανάδοχος ο συγκεκριμένος όμιλος δηλαδή στην Τηλεθέρμανση Φλώρινας, στο οδικό έργο Καλλονή-Σίγρι και στα έργα αποχέτευσης στο Δήμο Διονύσου.

Όπως αναφέρουν πηγές στο ypodomes.com “δεν μπορεί να γίνει υποκατάσταση σε εργολαβίες που δεν έχουν ακόμα ανάδοχο” υπονοώντας ότι πρέπει πρέπει πρώτα να πάρει τα έργα η Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών και μετά να γίνει κάτι τέτοιο, ενώ όπως σημειώνουν “αν μπορούσε η ΑΚΤΩΡ να δώσει εκπτώσεις 52 και 57% θα το είχε πράξει στη διαγωνιστική διαδικασία”.

Ουσιαστικά το τοπίο παραμένει θολό και αναπτύσσονται σενάρια. Το πρώτο είναι να υπάρχει κάποια συμφωνία η οποία να μην μπορεί να ανακοινωθεί επισήμως και να γίνει μετά την ολοκλήρωση του διαγωνιισμού, κατά την έναρξη του έργου. Πάντως Ένα δεύτερο σενάριο είναι να συνεχιστεί η διαδικασία και τα έργα να περάσουν στους επόμενους κατά σειρά μειοδότες (σε όσους συνεχίζουν να έχουν ενεργές εγγυητικές επιστολές συμμετοχής).

Η κίνηση της ΑΚΤΩΡ να αναλάβει ως υποκαταστάτρια εταιρεία σε έργα του Τοξότη θα μπορούσε να έιναι πρόκριμα για να αναλάβει τις εργολαβίες του Πάτρα-Πύργος. Το κρίσιμο στοιχείο είναι λοιπόν η ικανότητα έκδοσης των εγγυητικών της Κ/Ξ Τοξότης-Ομάδα Κατασκευώνπου θα οδηγήσει  κατόπιν σε υπόλοιπα. Προς το παρόν μένουμε ως έχει το οποίο είναι το παρακάτω

1η εργολαβία: ΠΥΡΓΟΣ-ΔΟΥΝΑΙΙΚΑ. Δημοπρατήθηκε την 12η Ιουνίου 2016 και αφορά την Χ.Θ.66+360 μέχρι και την Χ.Θ.74+500 με αρχικό κόστος 67,2εκατ.€ και έκπτωση 53,05%.

2η εργολαβία: ΔΟΥΝΑΙΙΚΑ-ΑΜΑΛΙΑΔΑ. Δημοπρατήθηκε την 17η Μάη 2016 από το ΧΘ.57,4-ΧΘ.66,360 με αρχικό κόστος 54,5εκατ.€ και έκπτωση 55,32%.

3η εργολαβία: ΑΜΑΛΙΑΔΑ-ΚΥΛΛΗΝΗ. Δημοπρατήθηκε στις 14 Ιουλίου 2016 από το Χ.Θ.46+500 μέχρι Χ.Θ.57+400 με αρχικό κόστος 56,16εκατ.€ και έκπτωση 57,45%.

4η εργολαβία: ΚΥΛΛΗΝΗ-ΒΑΡΔΑ. Δημοπρατήθηκε στις 7.2.17 από το Χ.Θ. 37+500 μέχρι Χ.Θ. 46+500 με αρχικό κόστος 74,01εκατ.€ και έκπτωση 57,45%.

Τώρα, το ερωτηματικό είναι αν η ΑΚΤΩΡ επιχειρήσει να εισχωρήσει και στις άλλες εργολαβίες ή αν οι σημερινοί ανάδοχοι τελικά παραμείνουν. Να θυμίσουμε ότι αυτοί είναι οι παρακάτω:

5η εργολαβία: ΒΑΡΔΑ-ΣΑΓΑΙΙΚΑ: Δημοπρατήθηκε στις 4.4.17 από το Χ.Θ. 23+060 μέχρι Χ.Θ. 37+500 με αρχικό κόστος 74,37εκατ.€. Προσωρινός μειοδότης είναι η Κ/Ξ ΞΑΝΘΑΚΗΣ-ΙΝΤΕΡΚΑΤμε έκπτωση 49,90%. Δεύτερος μειοδότης είναι η GD INFRASTRUTTURE με 48,42% και τρίτη η Κ/Ξ ΤΕΚΑΛ-ΠΕΤΡΗΣ με 47,43%.

6η εργολαβία: ΣΑΓΑΙΙΚΑ-ΚΑΤΩ ΑΧΑΓΙΑ. Δημοπρατήθηκε στις 30.5.17 από Χ.Θ. 12+900 μέχρι Χ.Θ. 23+060 με αρχικό κόστος 74,39εκατ.€. Προσωρινός μειοδότης είναι η DG INFRASTRUTTURE με έκπτωση 53,40%. Δεύτερη αναδείχθηκε η Κ/Ξ ΤΕΚΑΛ- Πετρής με 49,6% και τρίτη η Κ/Ξ Ξανθάκης- ΙΝΤΕΡΚΑΤ με 46,4%.

7η εργολαβία: ΚΑΤΩ ΑΧΑΓΙΑ-ΒΙΠΕ ΠΑΤΡΑΣ. Δημοπρατήθηκε στις 25.7.17 από Χ.Θ. 7+270 μέχρι Χ.Θ. 12+900 με αρχικό κόστος 35,79Εκατ.€. Προσωρινός ανάδοχός είναι η ΙΝΤΕΡΚΑΤ,με έκπτωση 50,99%. Δεύτερη είναι η Εργοδυναμική Πατρών με 49,49%, και τριτη η Ελληνική Υδροκατασκευή 48,40%.

8η εργολαβία: ΒΙΠΕ ΠΑΤΡΑΣ-ΜΙΝΤΙΛΟΓΛΙ. Δημοπρατήθηκε στις 14.3.18 από Χ.Θ. 0- Χ.Θ. 7+270 με αρχικό κόστος 74,40εκατ.€. Προσωρινός ανάδοχος είναι η DG INFRASTRUTTURE με έκπτωση 52,40%. Δεύτερη ήρθε η Κ/Ξ ΘΕΜΕΛΗ-ΕΛΛ.ΥΔΡΟΚΑΤΑΣΚΕΥΗ με 46,78 και τρίτη η Κ/Ξ ΞΑΝΘΑΚΗΣ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ με 46,20%.

Το βέβαιο είναι ότι με αυτό τον τρόπο φεύγουν τα γκρίζα σύννεφα που υπήρχαν γύρω από τη δυνατότητα κατασκευής του έργου και περνάμε στην προσυμβατική περίοδο οι οποίες τελικά θα μας φτάσουν περί το Φθινόπωρο στις υπογραδές για να ξεκινήσει το έργο. Η ολοκλήρωση του χωρίς να υπολογίζουμε καθυστερήσεις είναι 42 μήνες και αρχικά υπολογίζεται για τις αρχές του 2022.